Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 8 mei 2024 wordt goedgekeurd.
Het college keurt het voortijdig stopzetten van een concessie op de begraafplaats goed.
Het college geeft toelating aan Fluvia om op 31 mei en op 13 juni a.s. een brandweeroefening te organiseren in het nieuw gemeentepunt.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om tegen de vastgestelde limiettermijn een elektronische offerte in te dienen via e-Procurement.
Er wordt een incentive actie goedgekeurd voor het nieuwe cultuurseizoen van het Gemeenschapscentrum.
Het college keurt de aankoop van mobiele kapstokrekken voor verschillende locaties van de gemeente Anzegem goed.
Het college gaat akkoord dat de gemeenteschool Het Wijsternest geen gebruik kan maken van de lokalen van de opvang in KC speelhuis op de dinsdagvoormiddagen 11/06, 18/06 en 25/06 van 8u30 tot 12u.
Het college erkent 'vzw Groeikampen' als Anzegems vrije tijdinitiatief voor een periode van 3 jaar.
Het college neemt kennis van en geeft toelating voor de organisatie van een werksessie voor de diensthoofden m.b.t. de omgevingsanalyse.
Het college verklaart de voltijdse functie van coördinator dienstverlening, communicatie en informatiebeheer (B4-5) vacant via bevordering.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de aanwerving van een voltijds technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd).
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de deeltijdse functie van recyclageparkwachter (contractueel - onbepaalde duur).
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 19 februari 2024 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid met restletsels. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het schepencollege gaat akkoord met de naam voor het nieuwe bos aan de achterkant van de Vlindertuin.
Het college beslist om deel te nemen aan de intergemeentelijke inzamelactie landbouwfolies in de week van maandag 3 juni 2024 tot en met vrijdag 7 juni 2024.
Het college beslist om een bankgarantie voor 10% vrij te geven na definitieve oplevering voor de weg- en rioleringswerken. Het college beslist om een bankgarantie voor 10% vrij te geven na overname openbaar domein voor de weg- en rioleringswerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college beslist van de bankgarantie voor 10% vrij te geven voor de uitrusting verkaveling Nieuwstraat/ Driesstraat na kosteloze grondafstand wegenis, groenzone en infiltratiebekken + aanleg voetpaden
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college beslist van de bankgarantie voor 10% vrij te geven voor de uitrusting verkaveling nabij Overakker na kosteloze grondoverdracht van de wegenis en rioleringswerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024046232 – O/2024/78 - Aanleg van een zwemvijver gelegen Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024046232
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van een zwemvijver
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0310/00H000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024046232
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024039785 – O/2024/70 - Aanleg van een zwembad of zwemvijver gelegen Wortegemsesteenweg 31, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024039785
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van een zwembad of zwemvijver
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0056/00H000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024039785
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024041263 – O/2024/71 - bouwen van een tuinhuis gelegen Steenbruggestraat 2C, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024041263
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenbruggestraat 2C, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0769/00G000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024041263
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024029956 – O/2024/52 - verbouwen van een eengezinswoning gelegen Mekeirleweg 32, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024029956
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0346/00R000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024029956
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024022353 – O/2024/45 - bouwen van een eengezinswoning in open bebouwing gelegen Klijtberg 26, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024022353
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning in open bebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0407/00H00434018B0407/00F00434018B0407/00G004
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024022353
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024009603 – O/2024/13 - verbouwen van een woning gelegen Vossestraat 1, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024009603
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vossestraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0397/00C000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024009603
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het College neemt kennis van de stopzetting van een huurovereenkomst van een bejaardenwoning omwille van overlijden.
Het college kent een financiële tegemoetkoming toe aan een popup/buurtfeest in de Varentstraat.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe aan het buurtcomité St-Antoniusstraat-Klijtberg voor een buurtfeest op 21 juli a.s.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college heeft kennis genomen van de aanvraag voor het opstellen van een springkasteel op de rijbaan Pachtgoed 33 op zaterdag 25 mei 2024. De aanvraag wordt geweigerd omwille van het feit dat het een privaat georganiseerd feest betreft, dat niet publiek toegankelijk is. Er is geen sprake van een buurt- of sociaal weefselversterkend initiatief.
Tijdelijk verkeersreglement - parking Pastoor Verrieststraat 14 – Tipper Carwash Chiro Wyvegem – zaterdag 18 mei 2024
Het college beslist de facturatie aan de gemeente van facturen voor verdelging van Aziatische Hoornaar binnen de raamovereenkomst voor een gecoördineerde aanpak vanuit de provincie West-Vlaanderen op grondgebied van de gemeente (buiten terreinen van ANB en provincie) aan te nemen (maximum bedrag van 3000 euro in 2024).
Het college neemt kennis van en geeft toelating voor de organisatie van vuurschaalsessies tijdens de zomermaanden op een bivakplaats.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 6 mei 2024 tot en met zondag 12 mei 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
RVB Imog van 26 april 2024.
het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie Financiën en Algemene Zaken d.d. 6 mei 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 14 mei 2024.
Zoals elk jaar stuurt de OVAM aan alle gemeenten een uitnodiging tot het verplicht invullen van de online vragenlijst over het gemeentelijk beleid rond afval, materialen en bodem. Deze vragenlijst over het gemeentelijk beleid rond afval, materialen en bodem van 2023 werd tijdig online ingediend. Het kwantitatieve luik van het gemeentelijk afvalstoffenbeleid werd door onze afvalintercommunale IMOG ingevuld en ingediend via MATIS, het nieuwe Materialen Informatie Systeem van de OVAM.
Het college neemt kennis van de mail van de OVAM dd. 27 februari 2024 m.b.t. de uitnodiging tot het verplicht invullen van de bevraging over de hoeveelheden ingezameld zwerfvuil en afval uit straatvuilnisbakken (IZAS) van 2023. De uiterste datum voor indienen was 30 april 2024. De online vragenlijst werd tijdig ingediend.
Het college neemt kennis van het rapport met resultaten van het flitsvoertuig PZ Mira (GATSO) van maart 2024
Het college neemt kennis van het rapport met resultaten van het flitsvoertuig PZ Mira (GATSO) van april 2024
Het college neemt kennis van het voornemen van de voorzitter raadscommissie Ruimte om deze bijeen te roepen op dinsdag 4 juni a.s.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2024051350 (2024/86)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: hoek Lendedreef/Edgar Tinelstraat, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: VERBRAEKEN INFRA, Haverheidelaan 10, 9140 Temse
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester