Wed 30/11/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 23 november 2022 wordt goedgekeurd.
Het college maakt m.b.t. de categorisering van de N382 volgend standpunt over aan de vervoerregio Kortrijk: "Het gemeentebestuur wenst dat de N382 een categorisering als interlokale weg krijgt, tot dat er op federaal niveau een vrachtroutenetwerk voor gans België is uitgetekend. Indien er toch zou beslist worden om de N382 te categoriseren als regionale weg, moet er een km-heffing voorzien worden die hoger is dan deze op N60 en N8."
Het college neemt kennis van het antwoord van de algemeen directeur op de vragen tot het bekomen van inzage/kopie van bestuursdocumenten mbt het dossier 'aanpak schipgedeelte Sint-Jan-de-Doperkerk.
De voorzitter van de gemeenteraad stelt de agenda voor 13 december 2022 voor en het college stelt deze vast.
Een overlevingspensioen wordt toegekend aan de weduwnaar van een overleden mandataris.
De opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de prijs).
De Vlaamse Milieumaatschappij wenst het meetnet grondwater op twee plaatsen uit te breiden en te voorzien van een bovengrondse afwerking. Het college verleent goedkeuring voor de twee voorgestelde locaties.
Het college keurt de schuldvordering (ereloonnota tot 100% na goedkeuring projectnota) van het studiebureau voor de opdracht "Opmaak van de start- en projectnota - Aanleg fietspaden in de Beukenhofstraat" goed.
Het college stelt een landmeter aan voor het opmeten van een stukje grond aan de Elstweg. Tevens wordt de dienst Vastgoedtransacties aangesteld om een schatting te maken, de onderhandelingen te voeren en een ontwerp akte op te maken met het oog op aankoop door de gemeente.
Het college beslist om niet deel te nemen aan de intergemeentelijke inzamelactie landbouwfolies van december omdat er voor Anzegem al een inzamelactie in juni was.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht "Restauratie en herbouw van delen vieringtoren, transepten en koren Sint-Jan De Doperkerk" goed.
Het college keurt de schuldvordering ereloon (ereloon van 50% voor start werken t.e.m. oplevering) (= tot 100%) van de ontwerper voor de opdracht 'Bouwen van een uitkijkplatform Gijzelbrechtegem' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college neemt kennis van de bijgestuurde aanvraag voor het plaatsen van een circustent van kindercircus Picolini op het sportveld aan OC De Stringe van 22 tem 28 januari 2022 en gaat akkoord mits het naleven van de gestelde voorwaarden mbt het achterlaten van het grasveld.
Het college beslist niet in te gaan op de vraag tot betoelaging voor een buurtfeest, gezien slechts één subsidie per jaar voorzien is in het subsidiereglement en dit een tweede aanvraag betreft tijdens het zelfde kalenderjaar.
Het college neemt er kennis van dat de Vlaamse Regering het dossier Website van de toekomst heeft goedgekeurd.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 29 november 2022.
Het college beslist om de 6000 uren voor jobstudente vacant te verklaren voor het jaar 2023.
Het college stelt een voltijds, statutair coördinator administratie infrastructuur (B4-5) aan via bevordering.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de selectie van halftijdse stafmedewerker (Sportdienst).
Het college neemt kennis van de weigering van aanstelling van een halftijdse mobiliteitsdeskundige voor onbepaalde duur.
Het college zet de selectie van halftijdse stafmedewerker (Sportdienst) stop wegens geen kandidaten.
Het college beslist de halftijdse functie van stafmedewerker (Sportdienst) vacant te verklaren.
Het college beslist om een Repair Techniekacademie te organiseren in voorjaar 2023 voor de eerste graad secundair onderwijs.
Uit recent onderzoek blijkt dat de inwoner de gemeente dan toch heeft verlaten en zich op een nieuw adres heeft gevestigd. Het collegebesluit van 19 oktober 2022 wordt terug ingetrokken.
De Communicatiedienst bezorgt iedere week persberichten aan de pers. Dat gebeurt momenteel op donderdag. Om sneller op de bal te kunnen spelen wordt er bekeken of de persberichten op woensdag de deur uit kunnen.
De werken aan de toren van de Sint-Janskerk zijn klaar. Er zal een kijkmoment georganiseerd worden op 4 en zondag 5 maart 2023 voor de bevolking. Op 28 december 2022 wordt een beperkte delegatie uitgenodigd.
Het schepencollege neemt kennis van het oordeel van de klachtencommissie over een klacht die tegen een personeelslid ingediend werden.
Het college beslist om de glasbol in de Roterijstraat niet te verplaatsen nav het nieuw aangelegde zebrapad.
Het college beslist om de bewegwijzering van een stopgezet bedrijf te laten wegnemen.
Het college verleent toelating aan een particulier éénmalig op 2 december 2022 een standplaats in te nemen op de markt te Vichte.
Het college beslist om een bankgarantie voor 80% vrij te geven na voorlopige oplevering voor de weg- en rioleringswerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022111178 – O/2022/222, Kevin Vande Putte en Tamara Van Eeckhout voor verbouwen van een eengezinswoning, gelegen Statiestraat 24, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022111178
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0017/00G002
Naam van de aanvrager of exploitant: Kevin Vande Putte en Tamara Van Eeckhout
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022111178
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022128508 – O/2022/223, Mathilde Deseyn Maarten Deseyn voor bouwen eengezinswoning met carport, gelegen Vlamingstraat 13, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022128508
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen eengezinswoning met carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vlamingstraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0041/00K00034002B0042/00G000
Naam van de aanvrager of exploitant: Mathilde Deseyn en Maarten Deseyn
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022128508
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college formuleert opmerkingen op de Conceptnota Provinciaal Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022149759 – O/2022/252, Yannick Ducatteeuw voor rooien van 6 bomen, gelegen Tiegemberg 20, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022149759
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: rooien van 6 bomen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tiegemberg 20, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0616/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Yannick Ducatteeuw
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022149759
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft geantwoord op de vraag van de gemeente om toestemming te krijgen voor het doven van de openbare verlichting langs gewestwegen. Het college bevestigt zijn eerdere beslissing om ook de openbare verlichting langs gewestwegen te doven.
Voor het uitwerken van een regionaal kader aanvullende dienstverlening in het kader van het decreet individueel maatwerk wordt voorgesteld een (regionale) werkgroep op te richten met vertegenwoordigers van de lokale besturen.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt de schuldvorderingen voor de prestaties geleverd in de periode 01/01/2022-30/06/2022 voor de projectregie van de site van het nieuw gemeentepunt goed.
Het college beslist aan Stichting Herman Roelstraete, p/a Vijverstraat 36, 8800 Roeselare een toelage van 250 euro toe te kennen. De toelage kan slechts toegestaan worden binnen de perken van het op het gemeentebudget voorziene krediet.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 21 november 2022 tot en met zondag 27 november 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van het verslag van het overleg centraal kerkbestuur/schepencollege d.d. 18 november 2022.
Het college neemt kennis van een machtiging voor het kappen van bomen in bosverband verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022146758 – O/2022/249 Angelique Depaepe, Europalaan 10 8790 Waregem voor Kerkdreef 2 - 8570 Anzegem
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie parking
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146758
Periode openbaar onderzoek: 30 november 2022 tot en met 30 december 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie parking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkdreef 2 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Depaepe Angelique
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022146758) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2022116742 - Klijtberg 6/8, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022116742 (2022/262)
Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 1 (bedrijf van grond- en afbraakwerken met containerverhuur) en bijhorende stedenbouwkundige handelingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 6/8, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 3e afdeling sectie B percelen 410X, 410W, 409Y2 en 409Z2
Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Sulmon, Kleithoekstraat 37, 8790 Waregem
Periode openbaar onderzoek: 1 december tot en met 30 december 2022
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
Je kan informatie over de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op afspraak op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022116742 ) vóór het einde van het openbaar onderzoek.