Wed 26/05/2021 - 16:00 escobox
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 12 mei 2021 wordt goedgekeurd.
Het College gaat akkoord om - m.b.t. de uitwerking van een activiteit binnen het subsidiedossier van IGS Beter Wonen - eigenaars-verhuurders van verouderde huurwoningen proactief aan te schrijven met het vrijblijvend aanbod tot een conformiteitsonderzoek teneinde een conformiteitsattest te kunnen afleveren.
Het college beslist een schrijven te richten aan AWV met de vraag om (verkeers-)maatregelen te nemen in de doortocht N382.
Het college neemt kennis van de besluitenlijst PZ Mira d.d. 27 april 2021.
Het college rekent een boete aan voor het aanbrengen van graffiti op een reclamespandoek.
Week na week volgt het college de coronamaatregelen op en behandelt het de aanvragen tot organisatie van activiteiten.
De voorzitter van de gemeenteraad stelt de ontwerpagenda voor aan het college die deze vaststelt.
Het college keurt de schuldvorderingen (ereloonfacturen - gemeentelijk aandeel 'stadium goedkeuring aanbestedingsdossier) van het ontwerpbureau voor de opdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed.
Het college keurt het voortijdig stopzetten van een concessie op de begraafplaats goed
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van de opdracht “Relighting sporthal Torrebos” goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 4 (april 2021) voor de opdracht 'restauratie en herbouw van delen vieringtoren, transepten en koren Sint-Jan De Doperkerk' goed.
Het college beslist een aantal dossierwijzingen met betrekking tot de restauratiewerken van de Sint-Jan de Doperkerk goed te keuren.
Het college keurt de offerte voor de opmaak van een asbestinventaris van de site Escolys goed.
De aannemer die de werken aan het ontmoetingscentrum in de kerk Heirweg heeft uitgevoerd, is failliet. Het college beslist een schrijven te richten aan de borgstellingskas om een gedeelte van de door de aannemer gestelde waarborg aan te kunnen wenden.
Het college keurt een aantal voorstellen m.b.t. de invulling van de site Escolys goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college gunt de opdracht met nummer 2021/270 ‘Operationele leasing van bussen voor bijzonder geregeld leerlingenvervoer 2021-2022’ toe aan de ondernemer met de enige offerte. De opdracht loopt van 1 september 2021 tot en met 31 augustus 2022.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het plan van aanpak opvolgingsrapportering, rapport van de financieel directeur en meerjarenplanaanpassing nr2 goed.
Het college neemt een beslissing om bewegwijzering te voorzien voor het zwembad Aquandé.
Het college beslist opnieuw een stille studeerplek voor de blokperiode van 31 mei tot en met 25 juni telkens van 8u30 tot 18u te organiseren, deze keer in een lokaal boven het voormalige antennepunt Vichte.
Het voorstel om de ouders tot en met 31 mei hun kinderen, gratis tot een week voor zomeractiviteit of nood aan opvang tijdens de zomerwerking, via I-School in- en uitschrijven en vanaf 1 juni, via mail wordt door het college van burgemeester en schepenen goedgekeurd.
Dit systeem van inschrijven druist niet in tegen het huishoudelijk reglement van de Buitenschoolse Kinderopvang inzake het inschrijfbeleid en ook niet tegen het retributiereglement van het gemeentebestuur.
Het college beslist enkel nog een bloemstuk t.w.v. 50 euro aan te kopen en geen financiële bijdrage onder de vorm van Anzegembons toe te kennen, dit omdat de ceremonie in heel beperkte kring georganiseerd wordt op 29 mei.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 18 en 25 mei 2021.
Het college neemt kennis van de tijdig, geldige en volledige kandidaturen voor de selectie van halftijdse functie van assistent-dienstleider Bibliotheek.
Het college keurt de verlenging verlof medische bijstand toe voor een onderwijzeres en gaat over tot vervanging.
Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement, strekkende tot het verkeersvrij maken van de parking op het Ommersheimplein naar aanleiding van het organiseren van een beloningsdag inclusief afhuren Skatepark 'De Kazerne' d.d. 24 juni 2021, vast.
Het college neemt kennis van de resultaten van de risicoanalyse psychosociaal welzijn voor het onderwijs.
Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement, strekkende tot het verkeersvrij maken van de parking op het Ommersheimplein (met uitzondering van de parkeervakken voor de school, kant Beukenhofstraat) en 't Spey naar aanleiding van het organiseren van een sportdag voor alle kinderen van het lager onderwijs d.d. 31 mei 2021, vast.
Het college keurt een mutatie voor de functie van onderwijzer goed voor de gemeenteschool Anzegem.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten
Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.
Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.
Het college neemt kennis van het verslag Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 18 mei 2021
Het college verleent een vergunning om het Dolderpad te betreden met de wagen.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement strekkende tot het voorzien van een onderbroken gele belijning in de Oudenaardestraat vast.
Het College neemt kennis van de stand van zaken m.b.t. het bindend sociaal objectief.
Het college verleent goedkeuring aan een schrapping van risico-activiteiten op een perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021016227 – O/2021/37 A.A.B.S. (Lien Depoot) voor het bijstellen verkaveling naar 7 loten voor halfopen woningen gelegen Oostdorp 27-29, gelegen Oostdorp 27-29 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021016227
Voorwerp van de aanvraag: Bijstellen van het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bijstellen verkaveling naar 7 loten voor halfopen woningen gelegen Oostdorp 27-29.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 27-29 8573 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0883Z, 0883T, 0881X2.
Naam van de aanvrager of exploitant: A.A.B.S. (Depoot Lien)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021016227
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021039090 – O/2021/75, Karel Deman voor plaatsen van een veranda, gelegen Nieuwstraat 13, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021039090
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0295/00C003
Naam van de aanvrager of exploitant: Karel Deman
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021039090
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021055129 – O/2021/98, Angelo Laurent Vanrostenberghe voor plaatsen van een omheining (regularisatie), gelegen Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021055129
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining (regularisatie)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0611/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Angelo Laurent Vanrostenberghe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021055129
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies in de omgevingsaanvraag OMV2020141438 – 2020/320 – Elstweg 44-46 - 8570 Anzegem. De deputatie van de provincie West-Vlaanderen is vergunningverlenende overheid.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021037042 – O/2021/120, Joannes Steverlynck voor renovatie bijgebouw met overkapping, gelegen Beukenhofstraat 48, 8570 Vichte (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021037042
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renovatie bijgebouw met overkapping.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 48, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038A0336/00Y002
Naam van de aanvrager of exploitant: Joannes Steverlynck
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021037042
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021005319 – O/2021/84, SENIORENZORG SINT-VINCENTIUS ANZEGEM voor Ter Berk: HS + gascabine, gelegen Berkenlaan 2, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021005319
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Ter Berk: HS + gascabine
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berkenlaan 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0160/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: SENIORENZORG SINT-VINCENTIUS ANZEGEM
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021005319
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021050629 – O/2021/96, Martine Degroote en Volker Haeke voor verbouwen verdieping woning, gelegen Elf Novemberlaan 19, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021050629
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen verdieping woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Elf Novemberlaan 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0252/00W000
Naam van de aanvrager of exploitant :Martine Degroote en Volker Haeke
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021050629
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021065154 – O/2021/113, Wim Alfons Schaekers voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Overakker 19, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021065154
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van gevelbekleding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Overakker 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0199/00B002
Naam van de aanvrager of exploitant: Wim Alfons Schaekers
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021065154
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021066788 – O/2021/116, Lies De Smaele voor Schilderen van gevels of aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Nieuwstraat 5, 8570 Vichte (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021066788
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Schilderen van gevels of aanbrengen van gevelbekleding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 5, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0295/00Y002
Naam van de aanvrager of exploitant: Lies De Smaele
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021066788
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015
Het college verleent advies aan de deputatie m.b.t. het omgevingsproject OMV_2020116380– O/2020/216 – Janssens– Deerlijkstraat 28A – 8570 Anzegem in de beroepsprocedure.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021064813 – O/2021/119
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2020145904 - 2020/276 - bouwen van een woning – Ingooigemstraat 71 8570 Anzegem in de beroepsprocedure aan de deputatie.
Het college gaat akkoord met de verlenging van de erkenning van LOGO Leieland voor de periode 2022 tot 2027.
Inschrijver aanduiden tot het laten bedrukken van bierviltjes, dit om de stedenband Pèrèrè dichter bij het volk te brengen met als doel vergroten van het draagvlak.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 26 april 2021 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 mei 2021 tot en met zondag 16 mei 2021 en van maandag 17 mei 2021 tot en met zondag 23 mei 2021.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Er worden vrijwilligers aangesteld als medewerker callcenter vaccinatiecentrum.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent goedkeuring aan 2 aanvragen tot subsidies voor het buiten gebruik stellen van een stookolietank.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de weigeringsbeslissing van het Agentschap Wegen en Verkeer betreffende de aanvraag tot het plaatsen van bewegwijzering.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Leiedal van 23 april 2021 en verslag RVB Imog van 20 april 2021.
Het college neemt kennis van het verslag van de commissie Mens van 6 mei 2021.
Het college neemt kennis van de stopzetting van de VDAB stage van een poetsvrouw.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het bezwaarschrift in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de mail d.d. 11 mei 2021 van het Departement Omgeving betreffende inspraak over omgevingsplannen en -projecten – help uw burgers op weg met IBO-gegevens (Inspraak in het Beleidsdomein Omgeving).
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021023014 – O/2021/71 ANZEGEM MOTORS, voor Parking - Kruisweg over Res. Vogelzang, gelegen Kruisweg 20 en 22 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie C, nummer 0190A2.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: Parking - Kruisweg over Res. Vogelzang
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021023014
Periode openbaar onderzoek: 31 mei 2021 tot en met 29 juni 2021.
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: Parking - Kruisweg over Res. Vogelzang - het betreft een parkeerplaats voor verkoopsvoertuigen andere dan personenwagens (klasse 3).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kruisweg 20 en 22 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: ANZEGEM MOTORS
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021023014) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021022918 – O/2021/70 Delrue Invest, voor Parking - Rondpunt Kruisweg (aanpassing voorwaarden bouwvergunning B/2016/11), gelegen rondpunt Kruisweg en Kruisweg 11 en 13 - kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 1228A en 0898F2.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Parking - Rondpunt Kruisweg (aanpassing voorwaarden bouwvergunning B/2016/11).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021022918
Periode openbaar onderzoek: 31 mei 2021 tot en met 29 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Parking - Rondpunt Kruisweg (aanpassing voorwaarden bouwvergunning B/2016/11).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kruisweg rondpunt en Kruisweg 11 en 13 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Delrue Invest
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021022918) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021066553 – O/2021/115 Jasmine Irène Maiheu , Molendreef 72 8570 Anzegem voor regularisatie carport en tuinhuis, gelegen Morgenzon 6 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 0237W
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie carport en tuinhuis
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021066553
Periode openbaar onderzoek: 21 mei 2021 tot en met 19 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: regularisatie carport en tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Morgenzon 6 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Maiheu Jasmine Irène
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021066553) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021043345 – O/2021/81 Maxim Buyle , Knokstraat 7 8570 Vichte (Anzegem) voor verbouwen van een eengezinswoning naar woning met kantoor, gelegen Vichteplaats 70 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0107P 3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen van een eengezinswoning naar woning met kantoor
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021043345
Periode openbaar onderzoek: 21 mei 2021 tot en met 19 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning naar woning met kantoor
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 70 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Buyle Maxim
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021043345) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename van volgende omgevingsmelding:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021079248 - 2021/130
Voorwerp van de melding: Het exploiteren van een inrichting klasse 3 (stookolietank voor school)
Ligging van het voorwerp van de melding: Kerkstraat 86, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002C0410/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Frederic Glorieux, Sint-Paulusschool Campus Sint-Vincentius, Kerkstraat 86, 8570 Anzegem
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021079986 – O/2021/133Maarten Verschuere , Borreberg 48b 8570 Anzegem voor regulariseren terrasoverkapping en aangebouwde carport + aanvraag nieuw bijgebouw, gelegen Borreberg 48b - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0034E 3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regulariseren terrasoverkapping en aangebouwde carport + aanvraag nieuw bijgebouw
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021079986
Periode openbaar onderzoek: 21 mei 2021 tot en met 19 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: regulariseren terrasoverkapping en aangebouwde carport + aanvraag nieuw bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Borreberg 48b 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Verschuere Maarten
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021079986) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2020127787 – O/2021/121 Simon Desmet, voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Pachtgoed 29 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0516H2.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020127787
Periode openbaar onderzoek: 26 mei 2021 tot en met 24 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 29 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Desmet Simon
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2020127787) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021065428 – O/2021/114 voor verbouwen bijgebouw + functiewijziging naar praktijkruimte en toeristische logies, gelegen Grote Leiestraat 136 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie B, nummer 0011V.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen bijgebouw + functiewijziging naar praktijkruimte en toeristische logies.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021065428
Periode openbaar onderzoek: 24 mei 2021 tot en met 22 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen bijgebouw + functiewijziging naar praktijkruimte en toeristische logies.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 136 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Florizoone Sarah en Van Elslande Dag
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021065428) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021056867 – O/2021/104 voor verkaveling Oudenaardestraat - Anzegem, gelegen Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling Oudenaardestraat – Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021056867
Periode openbaar onderzoek: 31 mei 2021 tot en met 29 juni 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling Oudenaardestraat – Anzegem.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.
Naam van de aanvrager of exploitant: STEENDONCK INVEST (Vanderdonckt Bart)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021056867) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college gaat over tot mandaatverlening aan W13 tot het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken, onder voorbehoud bekrachtiging gemeenteraad.