Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 9 november 2022 wordt goedgekeurd.
N.a.v. de opmaak van amjp3 werden een aantal prioritaire acties geëvalueerd uit de strategische nota. Het college gaat akkoord met een aantal aanpassingen ttz toe te voegen, af te voeren, aan te passen en stop te zetten acties.
Het college beslist opdracht te geven aan de dienst Patrimonium om prioritair de ramen in de Wortel te herstellen/vervangen. Verder moet een bestek worden opgemaakt voor de installatie van een regenwaterput en bijhorende werken/aankopen.
Er wordt financiële en logistieke steun verleend aan het project Maestro 2023 dat wordt georganiseerd ten voordele van het Kinderkankerfonds door de organisatie Inetotdemaanenterug.
Het college beslist dat de gemeenteschool geen leerlingen zal weigeren opwille van bereikte capaciteit.
Het college keurt het bestek nr. 2022/369, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte worden goed.
Het college keurt de lastvoorwaarden, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt de schuldvordering 2 van het studiebureau voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - akoestiek ” goed.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen of inzage te bieden aan diverse documenten inzake de restauratie van de Sint-Janskerk.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten en de aankondiging van opdracht op nationaal niveau te publiceren in e-Notification.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het college neemt kennis van de indexatie die vanuit FOD Binnenlandse Zaken aangerekend worden, met ingang van 1 januari 2023, voor wat betreft E-ID's, Kids-ID's, elektronische vreemdelingenkaarten... en beslist om de gemeentelijke belasting op administratief bescheiden ter aanpassing voor te leggen aan de gemeenteraad van 13 december a.s. zodat steeds een afgerond bedrag kan aangerekend worden aan de burger.
Het college wijzigt haar beslissing van 6 juli ll.met betrekking tot het vervoer van het materiaal.
Het college neemt kennis van de aanvraag voor het plaatsen van een circustent op het sportveld aan De Stringe, zwembad Aquandé van 22 tem 28 januari 2022 en gaat niet akkoord.
Het college neemt kennis van de aanvraag voor het uitvoeren van metaaldetectie op openbare plaatsen binnen de gemeente en verleent hiervoor geen toelating.
Er wordt een toelage voor culturele promotie toegekend aan theatergroep Streven, voor hun deelname aan het theaterfestival "Spots op West" in Heuvelland.
LOKA ontvangt jaarlijks een subsidie van € 2500. Aangezien alle kosten zijn gestegen wordt er vanuit de adviesraad gevraagd of de subsidie vanaf 2023 verhoogd kan worden met € 500.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvraag van 1e jaar student graduaat Maatschappelijk Werk in VIVES Kortrijk, voor 20u in KC Jojo-Vichte goed.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 15 november 2022.
Het college stelt een halftijdse mobiliteitsdeskundige voor onbepaalde duur.
De waarneming van de voltijdse functie van omgevingsdeskundige (B1-3) wordt open gesteld voor interne personeelsleden.
Het college legt de selectieprocedure vast voor de halftijdse functie van stafmedewerker (Sportdienst).
Een onderwijzeres Rooms Katholieke Godsdienst wordt ouderschapsverlof toegestaan voor de duur van één maand.
De opdracht wordt, binnen het ICT-hardware raamcontract, gegund aan Creat/Farys.
Het college neemt kennis van de Quickscan uitgevoerd door de Vlaamse Overheid en gaat ermee akkoord om de quick wins te realiseren.
Het college keurt de kalender van de marktdagen in 2023 goed.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een afschrift te ontvangen van het gemeentelijk leegstandsregister.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een vraag m.b.t. de toekomstige speeltoestellen in de nieuwe verkaveling te Oudenaardestraat (Project Rembrandt).
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022127477 – O/2022/220, Sven Staelens en Daizy Lottin voor verbouwen en uitbreiden zolderverdieping ééngezinswoning, gelegen Buyckstraat 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022127477
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden zolderverdieping ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1054/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Sven Staelens en Daizy Lottin
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022127477
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022141302 – O/2022/239, ECOBO voor bouwen 5 woningen, gelegen Mirastraat 2,4,6,8 en 10, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022141302
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen 5 woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mirastraat 10, 8570 AnzegemMirastraat 4, 8570 AnzegemMirastraat 6, 8570 AnzegemMirastraat 8, 8570 AnzegemMirastraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:34018B0878/00L00034018B0878/00N00034018B0878/00P00034018B0878/00H00034018B0878/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022141302
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022144154 – O/2022/243, Hilde Van den Heede voor plaatsen van een paardenstal + aanleggen terras, gelegen Kerkstraat 143, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022144154
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een paardenstal + aanleggen terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 143, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0923/00E004
Naam van de aanvrager of exploitant: Hilde Van den Heede
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022144154
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022082425 – O/2022/208, Kurt De Visschere en Stefanie Vanhouteghem voor bouwen van een tuinhuis en zwembad, gelegen Kerkstraat 102, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022082425
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis en zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 102, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0177/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Kurt De VisschereStefanie Vanhouteghem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022082425
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van een melding van een bouwovertreding.
Het college beslist toelating te vragen aan AWV om de verlichting op gewestwegen te doven. Aan Fluvius wordt opdracht gegeven om alvast deze verlichting te doven.
De deelname aan het nationaal ontmoetingsmoment in Benin wordt goedgekeurd.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Er wordt kennis genomen van de vraag van een raadslid tot het bekomen van een kopie van een bestuursdocument en toelating verleend.
Het college van burgemeester en schepen neemt akte van de opschorting inzet wijkwerker in Nel Grijsloke tijdens de naschoolse werking op vrijdagamiddag.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 7 november 2022 tot en met zondag 13 november 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college kent een gedeeltelijke vrijstelling toe voor de selectieprocedure van een technisch assistent.
Het college gunt via de raamovereenkomst van de provincie West-Vlaanderen, die fungeert als aankoopcentrale, een levering van fietsen (leasing) voor het personeel.
Het college geeft toelating aan een student om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van de aanvraag van toneelgroep De Schietspoele Vichte om naar aanleiding van hun toneelvoorstellingen in zaal GC De Stringe op zaterdag 11, zondag 12, vrijdag 17 en zaterdag 18 februari 2023 publiciteit te mogen voorzien langs de gemeentewegen en aan te brengen op de gemeentelijke rasters aan de invalswegen en verleent toelating.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen voor het evenement op 18 maart 2023 – fuif Neonnacht KSA Vichte meisjes in GC De Stringe.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van verslagen vervoerregioraad Kortrijk.
Het college neemt kennis van de zitdagen in 2023 van de gemeenschappelijke sociale dienst.
Het college neemt kennis van de lijst van vrijwilligers 2022 met een overeenkomst van onbepaalde duur en de brief die naar hen verstuurd wordt.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD en ACV op 22 november 2022.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022137875 – O/2022/236 Sarah Christiaens, Roterijstraat 49 8570 Anzegem voor uitbouwen van de woning, gelegen Roterijstraat 49 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0449E
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: uitbouwen van de woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022137875
Periode openbaar onderzoek: 14 november 2022 tot en met 14 december 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: uitbouwen van de woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Roterijstraat 49 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Christiaens Sarah
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022137875) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022135854 – O/2022/234
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022125470 – O/2022/237
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022141563 (2022/240)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Grote Leiestraat 97, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Michiel Sulmon, Karreweg 17 bus c, 9870 Zulte
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022133711 (2022/235)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Razenheedstraat, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Persyn, Blokellestraat 113A, 8550 Zwevegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022145703 – O/2022/246 voor uitbreiden woning, gelegen Lindendries 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0811X.
Voor de 3de graad van de plaatselijke basisscholen zou er een opleiding EHBO worden voorzien. Deze opleiding bestaat uit het bijbrengen van de basisprincipes van eerste hulp, het aanleren van de 4 stappen bij eerste hulp, de kenmerken en risicofactoren van hart- en ademhalingsstilstand en een praktijkoefening basisreanimatie. De opleiding omvat 2 lesuren.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter