Terug
Gepubliceerd op 30/09/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 22/09/2021 - 16:15 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 15 september 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 15 september 2021 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys - schuldvordering architectenbureau (prestaties juli en augustus 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van juli en augustus 2021 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys - akoestiek - Goedkeuring hernemen gunningsprocedure en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          De gunningsprocedure wordt bij gebrek aan offertes hernomen.

        • Raamovereenkomst ‘Asbestonderzoek en -inventarisatie – mei 2020’ – opmaak destructieve asbestinventaris in kader van sloop ‘t Klokske

          Goedgekeurd

          In functie van de sloop van ’t Klokske wordt een ondernemer aangesteld via de raamovereenkomst van Creat om een destructieve asbestinventaris op te maken en advies te verlenen.

        • Projectregie voor herbestemming kerken: afsprakennota Leiedal

          Goedgekeurd

          Het college keurt de afsprakennota van Leiedal m.b.t. de projectregie herbestemming kerken goed.

        • Kerkstraat 5: stopzetting huurovereenkomst.

          Goedgekeurd

          Het college besluit de huurovereenkomst van de woning in de Kerkstraat 5 te Anzegem op te zeggen.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 1369) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04229) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00009) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00135) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 001520) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00203) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01245) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01567) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00289) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Gewestkampioenen Vinkeniers Gewest Vichte - zondag 3 oktober 2021

          Goedgekeurd

          Het college kent een toelage toe n.a.v. de viering van de gewestkampioenen vinkenzang op zondag 3 oktober a.s.

      • Lokale economie

        • Kerstverlichting winter 2021-2022 - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek nr. 2021/284 met de lastvoorwaarden, de raming  en de gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Sport

        • Belijning zaal Groeninge Kaster

          Goedgekeurd

          Voor het schoolturnen zal in de grote zaal Groeninge Kaster met verf belijning aangebracht worden in plaats van met plakband.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Coronasubsidie VIPA

          Goedgekeurd

          De Vlaamse regering voorziet in een subsidie voor de kinderopvang voor het aanleggen van een strategische stock aan beschermingsmateriaal en voor de materiële kosten in de recente covidgolven. Het college beslist de aanvraag tot het bekomen van deze subsidies aan te vragen. Ze worden  o.a. uitbetaald aan organisatoren met een erkenning of een attest van toezicht voor groepsopvang schoolgaande kinderen.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Deelname solidariteitsgolf LGBTI

          Goedgekeurd

          Naar aanleiding van de anti-LGBTI+-stickers gaat het college akkoord om mee te doen aan de solidariteitsgolf van çavaria, door o.a. affiches op te hangen en een bericht op sociale media te plaatsen. Op de aanvraag van een raadslid om regenboogzebrapaden aan te leggen, wordt niet ingegaan.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 21 september 2021.

        • Vacantverklaring voltijds, statutair ICT-deskundige

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de voltijds, statutaire functie van ICT-deskundige (B1-3) vacant. Er wordt geput uit de werfreserve.

        • Aanstelling vrijwilliger - toezichter Sint-Arnolduspark en kampeerterrein Tiegem en toekenning mobiele telefonie – toewijzing mobiel toestel en/of data-abonnement

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen stelt vrijwilligers aan als toezichter Sint-Arnolduspark en kampeerautoterrein Tiegem en wijst één data-abonnement toe.

        • Stakingsaanzegging 24 september 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD  op 24 september 2021.

        • Ontslag wegens pensionering administratief medewerker

          Goedgekeurd

          Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een administratief medewerker.

      • Onderwijs

        • Toekenning verlofstelsel onderwijzend personeel

          Goedgekeurd

          Het college keurt de opname van halftijds loopbaanonderbreking ouderschapsverlof en halftijds zorgkrediet ouderschapsverlof goed voor een kleuteronderwijzeres.

        • Toelating mutatie kinderverzorgster

          Goedgekeurd

          Het college keurt de mutatie  van een kinderverzorgster goed naar een andere school.

      • Kunstonderwijs

        • Vervanging kunstonderwijs afdelingsverantwoordelijke Anzegem en Vichte

          Goedgekeurd

          Een afdelingsverantwoordelijke kunstonderwijs Anzegem en (deels) Vichte is tijdelijk afwezig. Haar taken worden opgevangen.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Opendeur toekomstig gemeentehuis

          Goedgekeurd mits aanpassing

          Op zaterdag 16 en zondag 17 opent Anzegem de deuren van het toekomstige gemeentehuis. Het openstellen van de deuren van het toekomstig gemeentehuis is een belangrijk moment voor de gemeente. Om de inwoners een correct beeld te geven en te laten kennismaken met de site zal de gemeente rondleidingen geven doorheen de gebouwen langs werfdoeken. De beelden op de werfdoeken geven de inwoners reeds een idee, maar ook de vrijheid om de ruimte 'zelf' in te vullen.

      • Afval en recyclageparken

        • Leesproef afvalkalender 2022

          Goedgekeurd

          IMOG bezorgde Anzegem een ingevuld voorstel van de afvalkalender 2022. Het college beslist om de kalender aan te vullen en aan te passen.

      • Lokale economie

        • Reglement eindejaarsactie gemeente Anzegem en Unizo Aktiv'o

          Goedgekeurd

          Anzegem wenst in te zetten op ondernemerschap en detailhandel ter bevordering van het economisch en sociaal weefsel van de gemeente. Hiertoe wordt een eindejaarsactie opgezet in samenwerking met Unizo Aktiv'o en hun ondersteunende partners : “Blijf hangen in Anzegem”.  Het ontwerpreglement wordt in de gemeenteraad van oktober gebracht.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Verkeersoverlegplatform - vaststellen datum

          Goedgekeurd

          Het college beslist een bijeenkomst van het verkeersoverlegplatform te organiseren op 16 december.

        • High Five - plaatsen palen

          Goedgekeurd

          Het college bepaalt de locatie voor het plaatsen van de palen ikv High Fiveproject.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2020/49

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave 2de helft groenwaarborg 2014/111

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de groenwaarborg gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Aanvraag attest geldigheid verkaveling

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een aanvraag voor het verkrijgen van een geldigheidsattest van een verkaveling

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2014/141

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2020/33

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021080268 – O/2021/135, voor verkaveling van 3 loten, gelegen Beukenhofstraat 136, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0223M, 0223N en 0226E.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021080268 – O/2021/135 Kurt Dupont voor verkaveling van 3 loten, gelegen Beukenhofstraat 136, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummers 0223M, 0223N en 0226E .

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021080268

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verkaveling van 3 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 136, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0223/00M00034038A0223/00N00034038A0226/00E000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Kurt Dupont 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021080268
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Aktename melding -OMV_2021136223 - 2021/239, aanpassingen raamopeningen achter- en zijgevel + maken van openingen in binnenmuren gelegen te Langestraat 55, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie D,0380D 2.

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021136223 - 2021/239- Lowie Dewitte, aanpassingen raamopeningen achter- en zijgevel + maken van openingen in binnenmuren gelegen te Langestraat 55, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie D,0380D  2

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp:  aanpassingen raamopeningen achter- en zijgevel + maken van openingen in binnenmuren

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021136223 

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Langestraat 55, 8570 Anzegem 

          Naam van de aanvrager of exploitant: Lowie Dewitte

          De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

           

          Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           

          U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

        • Beslissing project OMV_2021085405 – O/2021/140, voor herbouwen van een achterbouw, gelegen Vichteplaats 66 en 66A, 8570 Anzegem, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie B, nummer 0107L 3

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021085405 – O/2021/140, Lucas Deltour voor herbouwen van een achterbouw, gelegen Vichteplaats 66 en 66A, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021085405

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een achterbouw

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 66 en 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0107/00L003

          Naam van de aanvrager of exploitant: Lucas Deltour 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021085405
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021093221 – O/2021/153, voor plaatsen fietscarport, gelegen Priester Daensstraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie A, nummer 0398N

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021093221 – O/2021/153, Elien Vangheluwe voor plaatsen fietscarport, gelegen Priester Daensstraat 19, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021093221

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen fietscarport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Priester Daensstraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0398/00N000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Elien Vangheluwe 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021093221
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021078227 – O/2021/131 voor afbraak van een woning met winkel, bouwen van 5 woningen, gelegen Lendedreef 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0281G en 0281H.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021078227 – O/2021/131 ECOBO voor afbraak van een woning met winkel, bouwen van 5 woningen, Lendedreef 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0281G en 0281H.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021078227

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: afbraak van een woning met winkel, bouwen van 5 woningen. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0281/00G00034038A0281/00H000

          Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO - Jean-Pierre Vanden Heede 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021078227
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021123128 – O/2021/217 voor bouwen van twee halfopen eengezinswoningen, gelegen Kapelledreef 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie A, nrs. 1159G, 1160Z en 1162B.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021123128 – O/2021/217 Aannemingen Vanmaercke (Nicolas Vanmaercke), Antoon De Pesseroeylaan 44 9831 Deurle voor bouwen van twee halfopen eengezinswoningen, gelegen Kapelledreef 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie A, nrs. 1159G, 1160Z en 1162B.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021123128

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van twee halfopen eengezinswoningen. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kapelledreef, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1159/00G00034037A1160/00Z00034037A1162/00B000

          Naam van de aanvrager of exploitant: AANNEMINGEN VANMAERCKE - Nicolas Vanmaercke 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021123128
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021110987 – O/2021/189, voor plaatsen van een carport, gelegen Langestraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie D, nummer 0385P3.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV_2021110987 – O/2021/189, Thomas Demeulemeester voor plaatsen van een carport, gelegen Langestraat 19, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021110987

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Langestraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00P003

          Naam van de aanvrager of exploitant: Thomas Demeulemeester 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021110987
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2021106639 – O/2021/179, voor bijstellen verkaveling: aanpassing voorschriften berging lot 4, gelegen Overakker 40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie A, nummer 0595G

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021106639 – O/2021/179, Sven Vercruysse voor bijstellen verkaveling: aanpassing voorschriften berging lot 4, gelegen Overakker 40, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021106639

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling: aanpassing voorschriften berging lot 4

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Overakker 40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0595/00G000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Sven Vercruysse 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021106639
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Groenonderhoud- en parken

        • Maaien van grote grasoppervlaktes 2021 - Goedkeuring vorderingsstaat 4 (juli-augustus 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 4 (juli-augustus 2021) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2021 goed.

        • Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021 - Goedkeuring vorderingsstaat 4 (juli-augustus 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaat 4 (juli-augustus 2021) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021' goed.

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessies

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 13 september 2021 tot en met zondag 19 september 2021.

        • Inzagerecht gevraagd door NVA

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilligers - natuureducatief mdewerker De Boomklever

          Goedgekeurd

          Het college stelt vrijwilligers aan als natuureducatief mdewerker De Boomklever.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Aktename - Besluit van de burgemeester strekkende tot het nemen van bijkomende verkeersmaatregelen parking Louis Isebaertplantsoen en aankomstzone Oudenaardestraat 45 - Textielprijs Vichte - 21 september 2021

          Goedgekeurd

          Het college van 22 september 2021 heeft akte genomen van het besluit van de burgemeester van 20 september 2021 2021 strekkende tot het nemen van bijkomende verkeersmaatregelen op de parking van het Louis Isebaertplantsoen (aan de nieuwe kerk van Vichte) en de aankomstzone Oudenaardestraat 45 naar aanleiding van de Textielprijs Vichte - 21 september 2021.

        • Aanvraag transporttoelating uitzonderlijk vervoer N36 via Klijtberg -eind september 2021 tot eind februari 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating aan de firma Bouw Huyzentruyt voor het transport uitzonderlijk vervoer N36 via de Klijtberg voor de periode eind september 2021 tot eind februari 2022.

  • D-punt

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Toewijzen onroerende goederen verkocht via Biddit.

          Goedgekeurd

          Het college beslist dat de via BIDDIT gerealiseerde verkopen van diverse onroerende goederen definitief mogen toegewezen worden aan de kopers/bieders gezien de instelprijs telkens bereikt werd.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van verslagen RVB Imog van 19 juli 2021 en AV Wonen Regio Kortrijk van 31 mei 2021.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Teksten Aktiv oktober

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv oktober 2021.

      • ICT en digitalisering

        • Werkingsverslag gemeentelijke archiefdienst 2020 - 2021

          Goedgekeurd

          Werkingsverslag van de gemeentelijke archiefdienst over de periode september 2020 tot met augustus 2021.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Vergadering minaraad 11/10/2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de volgende vergadering van de minaraad, die zal doorgaan op maandag 11 oktober 2021 om 19u30.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het inplantingsplan en de motiverende nota in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van een bezwaar.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Kennisgeving beslissing omgevingsproject OMV_2021020613 - slopen van een bestaand afdak en bouwen van nieuwe loods / verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf) - Blauwe-Poortstraat 15, 8581 Avelgem

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de deputatie voor het verlenen van een omgevingsvergunning voor project OMV_2021020613 - slopen van een bestaand afdak en bouwen van nieuwe loods / verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf) - Blauwe-Poortstraat 15, 8581 Avelgem

        • Bouwen woning gelegen Klijtberg 115

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beëindiging van de architectenovereenkomst in een omgevingsdossier.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021133393 – O/2021/234 voor Aanbouwen carport, gelegen Schaliënhofstraat 30 - 8570 Vichte (Anzegem)Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0321K2

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021133393 – O/2021/234 Nick Versmessen , Schaliënhofstraat 30 8570 Vichte (Anzegem) voor Aanbouwen carport, gelegen Schaliënhofstraat 30 - 8570 Vichte (Anzegem)

          Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0321K 2

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Aanbouwen carport

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133393

          Periode openbaar onderzoek: 1 oktober 2021 tot en met 30 oktober 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Aanbouwen carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 30 8570 Vichte (Anzegem)

          Naam van de aanvrager of exploitant: Versmessen Nick

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021133393) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

      • Internationale solidariteit

        • 3x11 challenge : samen barrières overwinnen

          Goedgekeurd

          Als alternatief voor de jaarlijkse aan huis omhaling in kader van de lokale 11 11 11 -actie wordt dit jaar een 3x 11  Challenge georganiseerd, waar groepen kunnen op intekenen om drie niet-competitieve fysieke uitdagingen aan te gaan en supporters/publiek kan meegenieten van een op internationale solidariteit geïnspireerde namiddag. Alle inkomsten gaan integraal naar 11 11 11 .

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter