Thu 06/11/2025 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 23 oktober 2025 wordt goedgekeurd.
De raad besliste een naamwedstrijd uit te schrijven voor het nieuwe vergadercomplex dat ingericht wordt in het voormalige politiekantoor in Vichte. Het college stelt de samenstelling van de jury vast en het verloop.
Het college neemt kennis van het Verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 23 oktober 2025 en formuleert een antwoord op de vragen.
Het college legt de startvergadering van de minaraad vast, evenals het voorstel voor een kandidaat-secretaris en het huishoudelijk reglement met bijhorende afsprakennota.
Het college beslist dat het tweede deel 40% van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2024046245 - 2024/81 terug te geven.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025119464 – O/2025/196 - vellen van een boom gelegen Zoutstraat 15, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025119464
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van een boom
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:Zoutstraat 15, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0542/00M000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025119464
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025101750 – O/2025/176 - uitbreiden van de keuken van een eengezinswoning gelegen Albrecht Rodenbachstraat 28, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025101750
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van de keuken van een eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Albrecht Rodenbachstraat 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0280/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025101750
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025122184 – O/2025/199 - Beperkt vellen van bomen gelegen Lindestraat 2, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025122184
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Beperkt vellen van bomen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lindestraat 2, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0061/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025122184
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025079609 – O/2025/135 - bijstellen verkaveling loten 5&6 (Stampkotmolenerf) gelegen Stampkotmolenerf nrs. 6-7 8572 Kaster, kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nrs. 0678E en 0678F.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025079609
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling loten 5&6 (Stampkotmolenerf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stampkotmolenerf nrs. 6-7 8572 Kaster, kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nrs. 0678E en 0678F - kadastraal bekend: 34019A0678/00E00034019A0678/00F000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025079609
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025105588 – O/2025/171 - plaatsen carport en fietsstalling gelegen Schaagstraat 9, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025105588
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen carport en fietsstalling
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0244/00X002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025105588
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Klijtstraat 59 (2025/19).
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van september 2025 voor de opdracht “Studieopdracht - Invulling site gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Een antwoord wordt geformuleerd op een vraag van een raadslid.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige weerhouden offerte (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte, tegen de nagerekende eenheidsprijzen opgegeven in de offerte. De opdracht kan 2 keer verlengd worden, mits uitdrukkelijke beslissing.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige en regelmatige offerte. Het gunningsdossier wordt aan het Agentschap Binnenlands Bestuur overgemaakt voor het verlenen van de vaste belofte van subsidie.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Naar analogie van vorige jaren wordt aan beide comités, Elf Novembercomité Vichte en NSB Anzegem, een toelage toegekend ter ondersteuning van hun Elf Novemberviering.
Het college gaat akkoord met de aanmaak van een nieuwe 3D-mesh in 2026.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van de infrastructuurwerken van de verkaveling langs de Oudenaardestraat en Pieter Busschaerststraat goed, mits inhouding van een deel van de borg.
Het college keurt de vrijgave van de borg voor de opdracht “Vernieuwing voetpaden in de Holstraat, Borreberg en Sint-Arnolduslaan”, uitgevoerd volgens bestek nr. OW/102, goed.
Het college beslist de opdracht, leveren van een zitmaaier voor de Groendienst, te gunnen aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college beslist om de 4 sparren aan de bijkapel van de kerk aan het Louis Isebaertplantsoen niet te rooien.
Het college keurt het bestek nr. 2025/1770, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn een offerte in te dienen, goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvragen van vijf leerlingen van Sint-Paulus Campus Hemelvaart Waregem in BKO (en gemeenteschool) Anzegem goed tijdens het schooljaar 2025-2026.
De zomerdrink voor het personeel zal in 2026 plaatsvinden op vrijdag 12 juni.
Het college geeft principiële goedkeuring voor het organiseren van de Kersthappening Tiegem op het kerkplein van Tiegem op zaterdag 13 en zondag 14 december 2025 onder voorbehoud van een volledige aanvraag en definitieve goedkeuring door het college.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad 17 november 2025 zoals voorgesteld door de Voorzitter.
Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de halftijdse functie als technisch assistent (D1-3 - contractueel).
Het college legt de selectieprocedure en jury vast voor de voltijdse functie van technisch assistent voor onbepaalde duur.
Het college verlengt de werfreserve van administratief medewerker voor de duur van 6 maanden.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de Administratieve Diensten. Een verduidelijking wordt opgemaakt.
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 30 april 2025 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het college stelt een tijdelijke (2 jaar), voltijdse technicus specialist mechanica (D4 - contractueel) aan.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de tijdelijke functie van een halftijds pedagogische coach.
Het college verklaart diverse ambten binnen het gemeentelijk onderwijs vacant.
Het college geeft toestemming aan vzw de Kringloopwinkel Deltagroep m.b.t. de organisatie van ophaaldagen van De Kringloopwinkel in de gemeente op bepaalde dagen en locaties en beslist hierover te communiceren via de gebruikelijke gemeentelijke kanalen.
Het college neemt kennis van de mail van IMOG betreffende de oproep tot goedkeuring van het Interregionaal Samenwerkingsakkoord inzake de zwerfvuilvergoeding en beslist om de modelbrief van IMOG te versturen aan de betrokken ministers als uiting van steun voor een spoedige goedkeuring van het Interregionaal Samenwerkingsakkoord inzake de zwerfvuilvergoeding.
Het college beslist de milieuboot te steunen door ondertekening en communicatie van de petitie.
Het college beslist opnieuw 'Samen Hokken om te Blokken' te organiseren in de kerst/winterperiode van 13 december 2025 t.e.m. 31 januari 2026, telkens van 8u-18u30 (behalve op zaterdagvoormiddag) in het Antennepunt te Vichte.
Het college geeft goedkeuring aan de volgende jeugdverenigingen om te overnachten aan hun lokaal:
Het college voorziet een gedeeltelijke financiële tussenkomst voor het huren van een LED-scherm op kermis Anzegem.
Het college geeft een financieel ruggensteuntje aan Feestcomité Heirweg voor de organisatie van de Rommelmarkt op de Heirweg n.a.v. de Ommegang. Deze manifestatie vond plaats op zondag 28 september 2025.
Het college kent een jaarvergunning 2026 toe voor het uitvoeren van kleine werken.
Voor het 5 jarig bestaan van zwembad Aquandé wordt een feestelijk programma vastgelegd.
Het college stelt vrijwilligers aan voor de logistieke ondersteuning tijdens de Kunstendag die doorgaat op zondag 16 november 2025.
Er werd een ondernemerscafé (uitreiking Doend'rik) ism Unizo Aktiv'O georganiseerd op 9 oktober 2025 om 19u30 in de theaterzaal van het Gemeentepunt, Heirbaan 73, 8570 Anzegem. Het college verstrekt een financiële tussenkomst.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt akte van de nieuwe samenstelling van de minaraad.
Het college neemt kennis van het Arrest dd 25 september 2025 RWVb-A-2526-0052 Raad voor Vergunningsbetwistingen - Lucokaas bv.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025018177
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een zonevreemde woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ommegangstraat 9 - 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 0787A.
Naam van de aanvrager of exploitant: Onno Duffeleer
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2025041257 - stedenbouwkundige handelingen en het verder exploiteren en veranderen van een klasse 1-inrichting (varkenshouderij) - Neerkouter 8-10, 8573 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025041257 (2025/212)
Voorwerp van de aanvraag:
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerkouter 8-10, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 5 AFD/TIEGEM/, sectie B, percelen 719B, 720A, 719C
Naam van de aanvrager of exploitant: Van Cauwenberghe CommV, Neerkouter 10, 8573 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 3 november tot en met 2 december 2025
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de dienst Omgeving, na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2025041257) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025010582
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 loodsen, rooien bomen en aanleggen verharding en infiltratie
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 55 - 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie A, nummer 0170A2 2.
Naam van de aanvrager of exploitant: Plan & Bouw
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_20250412280
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwing bureelgebouw en overkapping grondopslag
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 22 - 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie A, nummer 0161C
Naam van de aanvrager of exploitant: Devogelaere Recyclage NV
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Departement Omgeving, afdeling Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en - Projecten (GOP)
Koning Albert II-laan 15 bus 551
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 30 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
Vermeld in uw beroepschrift het volgende:
- uw naam en adres en het feit dat u een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de reden waarom u beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die u ondervindt of waarschijnlijk ondervind van deze beslissing of het belang dat u hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of u gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op het volgende rekeningnummer BE04 3751 1109 9031 van het omgevingsfonds met als referentie “beroep omgevingsvergunning “dossiernummer”” en voeg het betalingsbewijs toe aan uw beroepschrift.
Het college neemt kennis van de omgevingsvergunning verleend door de provincie voor volgende omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025032081 (2025/130)
Voorwerp van de aanvraag: Stedenbouwkundige handelingen en veranderen van een inrichting klasse 1 (afvalverwerkend bedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 16-18 / Heirbaan 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0170C2 2, 0163W, 0173K, 0163Z
Naam van de aanvrager of exploitant: Van Houcke, Grote Leiestraat 62 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Deputatie van West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt: De cluster Omgevingsontwikkeling (dienst Ruimtelijke Ordening) na afspraak, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
of digitaal via het Vlaams Omgevingsloket.
Beroepsmogelijkheid
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025032081
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025025784 – O/2025/221 TR43034-L-380-IZGEM-AVLGM
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: TR43034-L-380-IZGEM-AVLGM
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025025784
Periode openbaar onderzoek: 8 november 2025 tot en met 7 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: TR43034-L-380-IZGEM-AVLGM
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De omgevingsvergunningsaanvraag heeft betrekking op diverse percelen en terreinen gelegen langs het tracé vanaf Izegem tot Avelgem. De aanvraag voorziet het versterken van de bestaande bovengrondse 380 kV- verbinding gelegen op het grondgebied van de volgende gemeenten: Izegem, Lendelede, Harelbeke, Waregem, Deerlijk, Anzegem, Zwevegem en Avelgem.
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025025784) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het programma voor de Kunstendag voor Kinderen op 16 november in Ansold tussen 14u en 17u.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het advies van de adviesraad LOK rond de opmaak van een subsidiesysteem voor voorschoolse opvanginitiatieven (0-3 jaar).
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 20 oktober 2025 tot en met zondag 26 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 27 oktober 2025 tot en met zondag 2 november 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de goedgekeurde notulen van de Raad van Bestuur van Fluvius West van 26 juni 2025 en 16 september 2025, goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Schelde van Fluvius West van 26 juni 2025, goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Ijzer van Fluvius West van 26 juni 2025 en goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Leie van Fluvius West van 26 juni 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 28 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 4 november 2025.