Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 21 september 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist principieel om aan het Centraal Kerkbestuur een datum te vragen voor een overleg.
Het college beslist de ondertekening van het tweede Lokaal Energie- en Klimaatpact (LEKP 2.0) voor te leggen aan de gemeenteraad.
In samenspraak met de voorzitter van de gemeenteraad wordt de agenda gemeenteraad 11 oktober 2022 vastgesteld.
Het college keurt het bestek met nr. 2022/350, de raming en gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van juli en augustus 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt het bestek nr. 2022/359 de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.
Het college besluit de verantwoordelijken van Skatepark De Kazerne te verwittigen om de overtollige brandlast (en andere) te verwijderen in het kader van de brandveiligheid van het gebouw.
Het college formuleert een antwoord op een vraag van een burger inzake de afregeling van het uurwerk en de klokken van de Sint-Jan de Doperkerk.
Het college neemt kennis van eren budgetwijziging 2022 van één Anzegemse kerkfabrieken.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het college van Burgemeester en Schepenen heeft beslist om in het kader van energiebesparende maatregelen de openbare verlichting te doven, te dimmen op de tijdstippen daar waar zij het mogelijk acht.
Het college van burgemeester en schepenen viseert dwangbevelen en verklaart deze uitvoerbaar waardoor deze dossiers kunnen overgemaakt worden aan het deurwaarderskantoor.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
De Bergkermis Tiegem gaat door op 7, 8 en 9 oktober 2022 op en rond het Vital Moreelsplein. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college beslist subsidies aan te vragen bij de Vlaamse overheid voor de aanleg van fietspaden langs de Schaagstraat.
Het college beslist subsidies aan te vragen bij de Vlaamse overheid voor de aanleg van fietspaden langs de spoorweg, en dit tussen Goed ter Motestraat en Landergemstraat.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (fase 3) voor de opdracht 'leveren en plaatsen lichtelementen zebrapaden' goed.
Het college beslist om - ikv Dag van de Klant - in de bib aan de bezoekers die langskomen een bon te geven om op de dag zelf 5 gratis boeken te kiezen uit de boekenverkoop.
Het college van burgemeester en schepen keurt de stageaanvraag van 2 studenten 7e jaar kinderzorg van Sint Paulusschool campus Stin-Vincentius in KC Schildpad tijdens het schooljaar 2022/2023 goed.
Het college beslist een financieel ruggensteuntje toe te kennen aan de organisatoren van de wijkkermis Tiegemberg.
Binnen de perken van de op het meerjarenplan voorziene krediet, wordt aan KSA Ter Vichten een toelage toegekend van 250 euro tgv het Bierfeest op 12 november a.s. waarop ook een delegatie van de verbroederingsgemeente Ommersheim is uitgenodigd.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 27 september 2022.
Het college legt de selectieprocedure vast voor een voltijdse, statutaire functie van boekhouder (B4-5) via interne mobiliteit.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de selectieprocedure van voltijds, statutaire boekhouder (B4-5) via interne mobiliteit.
Het college stelt een tijdelijke Jeugdanimator aan.
Het college zet de selectieprocedure stop voor de halftijdse functie van stafmedewerker (Sportdienst) wegens geen geslaagden.
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 21 februari 2022 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het college neemt kennis van de weigering van aanstelling van een halftijds logistiek medewerker (onbepaalde duur - D1-3).
Het college stelt tijdelijk een medewerker aan in uren kinderverzorging.
Het college stelt een kleuteronderwijzeres aan in vervangingscontract.
Het college stelt tijdelijk een kleuteronderwijzeres aan.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college neemt een aantal beslissingen omtrent de plaatsing gedenkzuilen oud-strijders op de gemeentelijke begraafplaatsen.
Het college beslist om toelating te geven voor het vernietigen van bestuursdocumenten waarvan de administratief-juridische bewaartermijn is verstreken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022113085 – O/2022/206, Justine D'Huyvetter voor vervangen van poort door raam met deur, gelegen Pachtgoed 15, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022113085
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vervangen van poort door raam met deur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0516/00S000
Naam van de aanvrager of exploitant: Justine D'Huyvetter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022113085
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Anzegem engageert zich om verder mee te stappen in de voorbereiding van een subsidieaanvraag van VLAIO voor een voltijdse intergemeentelijke verweefcoach voor de regio. Het initiatief gaat uit van Leiedal.
Het college keurt een aanvraag tot afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 7 oktober 2022 goed.
Bekendmaking beslissing omgevingsvergunning - Project OMV_2022051208 - verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (vervaardigen van houten tuinhuizen) - Neerbeekstraat 23 , 8572 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022051208 (2022/96)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (vervaardigen van houten tuinhuizen)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 23, 8572 Anzegem, percelen 34019A0630/00D000 en 34019A0665/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Yvan Christiaens, Neerbeekstraat 23, 8572 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De vergunning wordt verleend op proef voor 2 jaar.
De plaats waar de vergunning ter inzage ligt:
Te raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De beslissing ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak, op volgend adres (of mail milieu@anzegem.be):
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022051208
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022042181 – O/2022/86 Karen Vanhamme en Ed De Muynck, Holdestraat 16 8570 Anzegem, voor uitbreiding van van bestaande woning, gelegen Holdestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 2e afdeling, sectie A, nrs. 0245H en 0302B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022042181
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Uitbreiding van van bestaande woning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holdestraat 16, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34011A0245/00H00034011A0302/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Karen Vanhamme en Ed De Muynck
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022042181
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022068683 – O/2022/133 Janne Van Canneyt, André Demedtsstraat 5 8710 Wielsbeke voor herbouwen van een hoeve-woning en zijn bijgebouwen, gelegen Lange Winterstraat 46 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend 1e afdeling, sectie F, nrs. 799G, 801B, 796C, 797F, 802A en 793A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022068683
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een hoeve-woning en zijn bijgebouwen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 46 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Janne Van Canneyt
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022068683
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022043010 – O/2022/97 Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger, Pladijsstraat 197 8540 Deerlijk, voor renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops, gelegen Beukenhofstraat 41 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0363W.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022043010
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 41, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0363/00W000
Naam van de aanvrager of exploitant: Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022043010
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022112918 – O/2022/205, Ilka Iazova-Van Den Bossche voor functiewijziging van opslag naar woning, gelegen Heirbaan 16, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022112918
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van opslag naar woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 16, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0261/00R000
Naam van de aanvrager of exploitant:Ilka Iazova-Van Den Bossche
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022112918
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022100290 – O/2022/190, Greet Depoortere en Rik Delombaerde voor verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning, gelegen Wortegemsesteenweg 32, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022100290
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0028/00E00034002D0028/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Greet Depoortere en Rik Delombaerde
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022100290
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college beslist akkoord te gaan met het voorstel van Natuurpunt Krekel Anzegem betreffende de bijkomende aanplant en beperkt maaien van de elzenaanplant langs de Dompelstraat.
De leegstaande gemeentelijke bejaardenwoning Kortestraat 20 ter wordt beschikking gesteld van het SH/OCMW voor de opvang van Oekraïners met het statuut tijdelijke bescherming.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 12 september 2022 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.
Het college geeft toelating voor de bepijling van het parcours langs gemeentewegen van de 17de KWB mountainbiketocht (25, 35 en 55km) georganiseerd door de vereniging KWB Gaverke Waregem op zondag 16 oktober 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de bepijling van De Herfstrit voor motorijders ten voordele van de Vlaamse Vereniging Autisme op zondag 30 oktober 2022 - Hartrijders Hamme.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 19 september 2022 tot en met zondag 25 september 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Naar aanleiding van het overlijden van een eremandataris wordt een overlijdensbericht gepubliceerd evenals een rouwkrans voorzien op de plechtige uitvaart op 1 oktober a.s.
Het college geeft toelating aan een student lager onderwijs om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.
Het college geeft toelating aan een student kleuteronderwijs om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.
Machtiging door de ambtenaar van de burgerlijke stand inzake het opmaken van akten van de burgerlijke stand, met inbegrip van het afleveren van afschriften en uittreksels met uitzondering van de akte van huwelijk.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit op de gemeentelijke rasterborden mbt de toneelvoorstellingen op 14, 15 en 16 oktober 2022 en op 21 en 22 oktober 2022 van het Vrij Anzegems Theatergezelschap in De Ansold.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de bepijling van de wandeltocht 'De 17de Zaaitocht' - donderdag 27 oktober 2022 georganiseerd door vzw De Textieltrekkers.
Het college neemt kennis van de aanvraag van de KSA Ter Vichten om naar aanleiding van hun vijfjaarlijks jubileum OBERBAYRN op zaterdag 12 november 2022 in GC De Stringe publiciteit te mogen aanbrengen langs gemeentewegen en op de gemeentelijke rasterborden en verleend toelating verleend mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht van de Aarova Rally 2022 op zondag 2 oktober 2022 - Superstage Ieper.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht MTB en cyclo op zondag 9 oktober 2022 - Waregems Triatlon en Duatlon Team.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht Gavers Bike Fest op zondag 23 oktober 2022 - Guadal-Bikers.
Op 7 oktober organiseert LOKA, naar aanleiding van week van de kinderbegeleider, een informele avond waarbij de kinderbegeleiders van Anzegem welkom zijn voor een hapje, drankje en optreden van 'Airkesmachine'
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 15 september 2022.
Het college neemt kennis van het verslag van de Raad van Economische Dynamiek d.d. 15 september 2022.
Het college neemt kennis van de uitgifte van een bestuurderspas.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022120295 – O/2022/210
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022074299 – O/2022/141 Kris Lemaire, Klarewal 7 8690 Alveringem, voor aanleg van wegenis, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Aanleg van wegenis.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022074299
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober 2022 tot en met 2 november 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van wegenis, rooien van een boom en overwelven gracht.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Lemaire Kris
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022074299) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022113675 – O/2022/213 Madibo (Kris Lemaire), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van een HS-cabine, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nr. 0597C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een HS-cabine.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022113675
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober 2022 tot en met 2 november 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een HS-cabine (630 kVA)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022113675) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022040900 – O/2022/182 Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van 14 KMO-units, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 14 KMO-units
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040900
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober 2022 tot en met 2 november 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 14 KMO-units.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat
Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022040900) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022082425 – O/2022/208 Kurt De Visschere en Stefanie Vanhouteghem, Kerkstraat 102 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis en zwembad, gelegen Kerkstraat 102 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0177C
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis en zwembad
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022082425
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober 2022 tot en met 2 november 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis en zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 102, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: De Visschere Kurt en Vanhouteghem Stefanie
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022082425) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022122116 – O/2022/212
Het college neemt kennis van een navolgend proces-verbaal van stedenbouwkundige misdrijven.
Het college neemt kennis van de korte briefing over het eerste overleg met de Beningroep.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter