Terug
Gepubliceerd op 24/10/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 16/10/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 9 oktober 2024

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 9 oktober 2024 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Gemeenteraad

        • Toekennen overlevingspensioen

          Goedgekeurd

          Een overlevingspensioen wordt toegekend aan de weduwe van een overleden gewezen uitvoerend mandataris.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Vernieuwen verwarmingsinstallatie De Stringe - Goedkeuring starten procedure en publicatie

          Goedgekeurd

          Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten, de aankondiging van opdracht op nationaal niveau te publiceren op e-Procurement en keurt de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.

        • Herbestemming schipdeel Sint-Jan Baptistkerk - nivelleren van het maaiveld - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek, de raming en gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige regelmatige offerte (op basis van de prijs).

        • Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 1 (Ruwbouw) - Goedkeuring vorderingsstaat 3 (augustus 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaat 3 (augustus 2024) voor de opdracht 'Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 1 (Ruwbouw)' goed. 

        • Herbestemming schipdeel Sint-Jan Baptistkerk - nivelleren van het maaiveld - Goedkeuring bevel van aanvang

          Goedgekeurd

          Het college stelt het bevel van aanvang vast op 4 november 2024.

        • Nieuw gemeentepunt - koppelen brandcentrale met sturing HVAC en toegangscontrole

          Goedgekeurd

          In kader van brandveiligheid is het aangewezen dat de branddetectie gekoppeld wordt aan de sturing van de HVAC en de toegangscontrole. Het college keurt de gunning van de opdracht hiertoe goed.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Beperkte resterende exploitatiekredieten Patrimonium gemeente en Gemeentelijke infrastructuur - 10 oktober 2024

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de toestand van de exploitatiekredieten 'diverse prestaties door derden en/of leveringen' patrimonium gemeente en gemeentelijke infrastructuur en gaat akkoord met de voorstellen om eind 2024 zoveel mogelijk binnen de grenzen te eindigen.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Onderwijs

        • Agenda Beheerscomité van de scholengemeenschap Kadanz - inname standpunt

          Goedgekeurd

          Het college neemt een standpunt in inzake de agenda van het Beheerscomité van de scholengemeenschap Kadanz en geeft een volmacht aan de directeur.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • ICT, archief en digitalisering

        • Aankoop nieuwe software voor postregistratie

          Goedgekeurd

          Wegens de stopzetting van de huidige software voor de postregistratie, wordt er gekeken voor de aankoop van een nieuwe softwaretoepassing.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Fietsverbinding met Waregem langs Walskerke (Maalbeek) - Goedkeuring proces-verbaal voorlopige oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “Fietsverbinding met Waregem langs Walskerke (Maalbeek)” goed.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2019/268

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Splitsing van percelen 2024/47

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Teruggave bankwaarborg 2018/113

          Goedgekeurd

          Het college beslist om een bankgarantie voor 10% vrij te geven na definitieve oplevering voor de weg- en rioleringswerken in de Bloemistenstraat.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2024124005 – O/2024/193 voor aanleg van een terras gelegen Vichtsesteenweg 138, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers 0222D2, 0245E en 0245F.

          Goedgekeurd

          Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024124005 – O/2024/193 - aanleg van een terras gelegen Vichtsesteenweg 138, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024124005

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een terras

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 138, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0222/00D00234002A0245/00E00034002A0245/00F000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024124005
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024116168 – O/2024/184, voor aanleg van een parkeerplaats gelegen Borreberg 43, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie C, nummer 0034K.

          Goedgekeurd

          Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024116168 – O/2024/184 - aanleg van een parkeerplaats gelegen Borreberg 43, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024116168

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een parkeerplaats

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Borreberg 43, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0034/00K000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024116168
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024103835 – O/2024/165, voor aanleg van een oprit gelegen Kalkstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie C, nummer 0411B.

          Goedgekeurd

          Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024103835 – O/2024/165 - aanleg van een oprit gelegen Kalkstraat 30, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024103835

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een oprit

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0411/00B000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024103835
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024026984 – O/2024/60 voor verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 5 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024026984
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024126273 – O/2024/199, voor plaatsen van een bijgebouw gelegen Sint Antoniusstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie B, nummer 0752G.

          Goedgekeurd

          Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024126273 – O/2024/199 - plaatsen van een bijgebouw gelegen Sint Antoniusstraat 31, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024126273

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een bijgebouw

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0752/00G000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024126273
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024108337 – O/2024/170, voor Plaatsen van een veranda gelegen Pachtgoed 21, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie B, nummer 0516Z

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024108337 – O/2024/170 - Plaatsen van een veranda gelegen Pachtgoed 21, 8570 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024108337

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 21, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0516/00Z000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024108337
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024113910 – O/2024/178, voor rooien populieren gelegen Vichtsesteenweg kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie A, nummer 0620E

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024113910 – O/2024/178 - rooien populieren gelegen Vichtsesteenweg .

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024113910

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: rooien populieren

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg kadastraal bekend: 34002A0620/00E000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024113910
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Zorg en welzijn

        • Vraag St-Vincentiusinstuut (leerlingenraad): gratis menstruatieproducten

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord om te onderzoeken of er een nood bestaat naar gratis menstruatieproducten en of er op de andere campussen van het  Sint-Paulusschool hieromtrent iets ondernomen werd.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Openbare werken

        • Aanvraag jaarvergunning 2025 - uitvoeren van dringende/beperkte werken op de openbare weg

          Goedgekeurd

          Het college kent een jaarvergunning 2025 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan Jacops. 

      • Groenonderhoud- en parken

        • Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2024 - Goedkeuring vorderingsstaat 6 (september 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaat 6 (september 2024) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2024" goed

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • 11 november vieringen

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de timing betreffende de herdenking van 11 november in de diverse deelgemeentes en beslist de gebruikelijke ondersteuning toe te staan. 

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Administratief proces 'verwerking schuldvorderingen vrijwilligers'

          Goedgekeurd

          Het college keurt het administratief proces goed met betrekking tot de verwerking van schuldvorderingen van vrijwilligers'. 

      • Personeel

        • Jaarlijkse premieaanpassing hospitalisatieverzekering DKV en vaststelling bijvoegsel polis

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de jaarlijkse premie aanpassing van de groepsverzekering DKV inzake hospitalisatie en keurt een bijvoegsel aan de polis goed.

        • Aanvraag tot het volgen van vorming door de algemeen directeur

          Goedgekeurd

          Het college keurt de deelname goed van de algemeen directeur aan een vorming omtrent de sjablonen van de installatievergadering.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Ter kennis genomen

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • ICT, archief en digitalisering

        • Kennisgeving: schade aan archiefstukken in het archiefdepot en ondernomen acties

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de waterinsijpeling in het archiefdepot en beslist een dossier waterschade in te dienen bij de verzekeraar.  

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Tijdelijk verkeersreglement – 1 tem 3 november 2024 – parking kerk Anzegem - standplaats oliebollenkraam

          Goedgekeurd

          Naar aanleiding van de inname standplaats met een oliebollenkraam op de parking van de kerk Anzegem van 1 tem 3 november 2024 wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

        • Toelating doortocht en bepijling - Seven Summits - 26 oktober 2024 - De Textieltrekkers Vichte

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van de vzw De Textieltrekkers Vichte en geeft toelating voor de doortocht van de wandeltocht: Flanders Trail Seven Summits op zaterdag 26 oktober 2024 langs gemeentewegen, alsook voor het aanbrengen van bepijling langs de verschillende parcours mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.  

        • Tijdelijk verkeersreglement – maandag 11 november 2024 – Beukenhofstraat – herdenkingsplechtigheid Nationale Bevrijdings- en Vredesdag

          Goedgekeurd

          Het N.S.B.-11 Novembercomité Vichte organiseert op 11 november 2024 een herdenkingsplechtigheid nav de Nationale Bevrijdings- en Vredesdag aan het monument van de gesneuvelden ter hoogte van het kruispunt Beukenhofstraat-Harelbekestraat. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

  • D-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Financiën

        • Kennisname wijzigingen in de betalingsregels bij overheidsopdrachten: slechts 30 kalenderdagen behandelingstermijn

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de wijziging in de betalingsregels bij overheidsopdrachten.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Nieuwjaarsontbijt personeel

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de datum voor het nieuwjaarsontbijt voor het personeel: dinsdag 14 januari 2025 in de polyvalente zaal van het Gemeentepunt.

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 7 oktober 2024 tot en met zondag 13 oktober 2024.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van:

          verslag RVB Leiedal van 27 september 2024, nota's RVB Leiedal 11 oktober 2024, notulen RVB Gaselwest van 18 juni 2024.

        • Proces-verbaal gemeenteraadsverkiezingen 13 oktober 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het pv gemeenteraadsverkiezingen 13 oktober 2024.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 15 oktober 2024.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Beslissing in laatste aanleg - OMV_2023082808 - verkaveling met wegenis en 6 loten voor vrijstaande wonigen, gelegen Heuntjesstraat 31, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          De Deputatie van West-Vlaanderen verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023082808 – O/2023/198 Artea, Vichteplaats 28 - 8570 Anzegem, voor Artea - verkaveling met wegenis en 6 loten voor vrijstaande woningen, gelegen Heuntjesstraat 31, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023082808

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Artea - verkaveling met wegenis en 6 loten voor vrijstaande woningen.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heuntjesstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie B, nrs. 0221A2, 0220H, 0221Z, 0221T 

          Naam van de aanvrager of exploitant: Artea

          De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van West-Vlaanderen

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.

          U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.

          Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:       

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 15 bus 130

          1210 Brussel

          Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.

          Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:

          -          de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

          -          de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).

          Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:

          1. uw naam, hoedanigheid, woonplaats of zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres;
          2. de deputatie van de provincie en het hierboven vermelde adres als verweerder;
          3. het voorwerp van het beroep;
          4. een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;
          5. een inventaris van de overtuigingsstukken.

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          *  200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging

          *  100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

          Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van omgevingsvergunning in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2024099515 – O/2024/163 voor slopen van een halfopen woning en het bouwen van een nieuwe vrijstaande woning gelegen Bergstraat 12, 8573 Anzegem (Tiegem) - kadastraal bekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 1071G.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024099515 – O/2024/163 voor slopen van een halfopen woning en het bouwen van een nieuwe vrijstaande woning gelegen Bergstraat 12, 8573 Anzegem (Tiegem) - kadastraal bekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 1071G.

        • Openbaar onderzoek afwijkingsaanvraag Vlarem - Project OMV_ 2024107266 – Zonnestraat 3, 8573 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Openbaar onderzoek over een afwijkingsaanvraag

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_ 2024107266 (2024/211)
          Voorwerp van de afwijkingsaanvraag:  afwijking op artikel 5.4.1.2. §2 van Vlarem II (afstandsregels poederlakinstallatie/droogoven) – hernieuwing van een eerder verleende afwijking
          Ligging van het voorwerp van de afwijkingsaanvraag:  Zonnestraat 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A1447/00L002, 34037A1450/00F000, 34037A1415/00B000, 34037A1452/00H000, 34037A1447/00W002
          Naam van de aanvrager: Gebroeders Demasure, Zonnestraat 3, 8573 Anzegem
          Periode openbaar onderzoek: 18 oktober tot en met 16 november 2024
          De overheid die bevoegd is voor deze afwijkingsaanvraag: de Vlaamse minister bevoegd voor Omgeving

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag is volledig digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
          De aanvraag ligt tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, Heirbaan 73, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_ 2024107266) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - Project OMV_2024102722 - tijdelijke bronbemaling - Wijnsbergstraat 10, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

          Referentie omgevingsloket: OMV_2024102722  (2024/201)
          Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
          Ligging van het voorwerp van de melding:  Wijnsbergstraat 10, 8570 Anzegem
          Naam van de  exploitant: Pascal Nuyttens, Vichtseweg 48, 8790 Waregem

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

           

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester