Terug
Gepubliceerd op 23/12/2021

Notulen  OCMW-raad

di 09/11/2021 - 20:00 Zaal Escora - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
Gino Devogelaere, Burgemeester
Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid

De voorzitter opent de zitting op 09/11/2021 om 19:54.

  • Openbaar

    • Administratieve organisatie

      • Goedkeuring notulen en zittingsverslag raadszitting van 12 oktober 2021

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid
        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: De notulen- en zittingsverslag van van de OCMW-raad van 12 oktober 2021 eenparig goed te keuren.

    • Financiën

      • Goedkeuring door gouverneur - jaarrekening OCMW 2020: aktename.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het bestuur bezorgde de jaarrekening 2020 zoals vastgesteld door de OCMW-raad op 8 juni 2021, aan de gouverneur. 

        Op dinsdag 26 oktober 2021 werd het OCMW-bestuur ervan op de hoogte gebracht dat de jaarrekening 2020 werd goedgekeurd. Het nazicht van de jaarrekening heeft niet geleid tot formele vaststellingen.  Zoals bepaald in artikel 332§1, 3e lid van het decreet over het lokaal bestuur worden alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht op de eerstvolgende vergadering van de raad. 

        De OCMW-raad wordt gevraagd akte te nemen van de goedkeuring van de gouverneur van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2020.

        Regelgeving

        Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en in het bijzonder de artikelen 260 3° en 262;

        Het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2010 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, en in het bijzonder de artikelen 30 tot en met 45;

        Het ministerieel  besluit van 1 oktober 2010 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten en de toelichting ervan, en van de rekeningstelsel van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, en in het bijzonder de artikelen 5 tot en met 8 en 11 tot en met 13.

        Besluit

        Art.1: akte  te nemen van de goedkeuring van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2020 door de provinciegouverneur. 

    • Zorg en welzijn

      • Karweidienst: goedkeuring aanpassing afsprakennota en oplegmodaliteiten OCMW.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Sinds het voorjaar van 2020 werkt Anzegem voor de karweidienst niet meer met een eigen personeelslid maar is er een samenwerking met vzw Werkplus uit Waregem.

        De gebruikers betalen rechtstreeks aan Werkplus voor de geleverde prestaties. Er zijn drie prijscategorieën vastgelegd: 

        1. standaardtarief van 30,25 €/u
        2. voorkeurstarief van 14€/u voor mensen met verhoogde toelage en gezinstoelage
        3. sociaal tarief van 10€/u voor mensen in begeleiding van de sociale dienst of na sociaal onderzoek en beslissing BCSD
        Daarnaast worden ook nog kosten voor vervoer, afval, materiaal... verrekend aan de gebruikers.

        Voor de gebruikers met voorkeurs- en sociaal tarief betaalt Anzegem aan Werkplus een opleg van respectievelijk 11 of 15 € per uur. 

        Naar aanleiding van een evaluatievergadering met vzw Werkplus is gebleken dat in een heel beperkt aantal situaties (te) grote opdrachten met (te) veel gepresteerde uren gebeurd zijn. 

        Vanuit het SH wordt daarom voorgesteld om het aantal uur waarvoor Anzegem de opleg betaalt, te beperken tot 16u per jaar en per persoon/gezin. Als meer uren nodig zijn, wordt het standaardtarief aangerekend tenzij bij uitzonderingen die beoordeeld worden door het BCSD. 

        Aan het onderdeel 'tariefbepaling' binnen 4. Samenstelling van de kostprijs zal volgende passage toegevoegd worden: 

        Voor de personen/gezinnen die in aanmerking komen voor het Sociaal Tarief of het Voorkeurstarief, wordt het aantal uur waarbij een beroep kan gedaan worden op vzw Werkplus beperkt tot 16u per jaar per persoon/gezin. Voor alle prestaties boven dit plafond zal aan de gebruiker het standaardtarief aangerekend worden.
        Enkel het BCSD kan na specifieke beoordeling hierop een uitzondering toestaan.  

        De wijziging werd besproken in en positief geadviseerd door het BCSD dd. 16 september jl. 

        Vorige beslissingen

        Goedkeuring afsprakennota door de OCMW-raad van 22 april 2020

        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        art. 1: De afsprakennota met vzw Werkplus voor de karweidienst zoals goedgekeurd op 13 maart 2020 wordt vervangen door onderstaande aangepaste afsprakennota:

         

        Vzw Werkplus is door het lokaal bestuur van Anzegem aangeduid om op haar grondgebied in te staan voor het aanbieden van een karweidienst. Deze afsprakennota legt hiertoe het kader en de manier van werken vast.

        1.     Doelgroep

        De klus- en groendienst van vzw Werkplus levert prestaties voor inwoners van Anzegem met een zorgnood of 65-plussers

        2.     Taken

        Vzw Werkplus voert allerhande eenvoudige, niet-wekelijks terugkerende en weinig omvangrijke taken uit in en rond de woning die door vaklui geweigerd worden omwille van de beperkte omvang ervan of omwille van lange wachttijden of die niet prioritair zijn voor hen.

        Enkele voorbeelden:

        -        kleine elektrische en sanitaire problemen: defect stopcontact, vervangen lampen, afvoerproblemen, lekkende kraan,…

        -        tuinonderhoud: onkruid wieden, haag scheren, gras maaien, snoeien (geen hoge bomen), ontmossen, bemesten,…

        -        houtbewerking: vervangen sloten, herstellen deuren, ramen en keukenkasten

        -        beperkte schilder-, behang- en pleisterwerken

        -        opruimen van kelder, zolder, berghokken, tuin

        -        poetsen van terrassen, tuinmeubilair 

        -        afwassen van rolluiken, ramen, muren, plafonds…

        -        verhuiswerken en opzetten en/of afbreken van meubelen

        -        vervoer met bestelwagen: afval naar containerpark, afhalen aankopen

         Volgende taken worden niet uitgevoerd:

        -        gevaarlijk werk of werk waarvoor de klusjesman niet uitgerust of opgeleid is

        -        klussen hoger dan 3 meter

        -        dakwerken

        -        werken aan gasinstallaties

        -        werken die gespecialiseerd gereedschap vereisen (vb. hoogtelift)

        -        werken aan een huurwoning die ten laste zijn van de eigenaar 

        -        werken waarbij de aanwezigheid van asbest wordt vermoed

        3.     Aanvragen

        Nieuwe klanten

        Vooraleer een inwoner van Anzegem de eerste keer gebruik maakt van de karweidienst via Werkplus, dient hij/zij contact op te nemen met het Sociaal Huis om te bepalen of men tot de doelgroep behoort en welk tarief van toepassing is. 

        Voor nieuwe klanten komt iemand  van Werkplus vervolgens ter plaatse om de dienstverlening toe te lichten en de gevraagde taken in te schatten. Deze afsprakennota  wordt ter ondertekening voorgelegd aan de klant.

        Bestaande klanten

        Bestaande klanten (tenzij deze met sociaal tarief) nemen rechtstreeks met Werkplus contact op om een opdracht door te geven. Deze wordt door de verantwoordelijke ingepland. Bij het doorgeven van de opdracht is het belangrijk zo concreet mogelijk aan te geven wat er precies moet gebeuren.

        De klusjesmannen krijgen een werkfiche mee met de omschrijving die door de klant werd gegeven. Zij mogen enkel de gevraagde opdracht uitvoeren. Indien de klant bijkomende opdrachten wenst te laten uitvoeren moet hiervoor contact opgenomen worden met de verantwoordelijke.

        De verantwoordelijke bepaalt of een bepaalde opdracht tot het takenpakket behoort of niet. Indien hierover onduidelijkheid of onenigheid blijft bestaan, neemt het BCSD van Anzegem de eindbeslissing.

        Klanten met sociaal tarief

        Klanten met sociaal tarief kunnen nooit rechtstreeks een opdracht doorgeven aan Werkplus. Dit kan enkel via de bevoegde dienst van het Sociaal Huis.

        4.     Samenstelling van de kostprijs

        Tariefbepaling

        Er wordt een vaste prijs per uur gevraagd. Hierbij worden 3 tarieven gehanteerd: gewoon tarief (standaard), voorkeurstarief of sociaal tarief.

        Sociaal Tarief

        -        Personen in begeleiding van de sociale dienst van het Sociaal Huis

        -        Anderen (na sociaal onderzoek en beslissing BCSD)

        € 10/u

        Voorkeurstarief

        -        Verhoogde tegemoetkoming

        -        Gezinstoelage

        -        Zorgtoelage+

        € 14/u

        Standaardtarief
        (21% btw incl. )

        Anderen

        € 30,25/u

        Standaardtarief

        (6% btw incl.)

        Enkel bij opdrachten en woningen die voldoen aan het verlaagde btw-tarief van 6%

        (renovatie van privéwoningen ouder dan 10 jaar mits ondertekening van attest)

        € 26,50/u

        Indien zich een wijziging in de persoonlijke situatie voordoet die gevolgen heeft op het tarief dient de klant dit zo snel mogelijk te melden.

        Jaarlijks wordt door het Sociaal Huis van Anzegem gecontroleerd of klanten met sociaal en voorkeurstarief nog aan de voorwaarden voldoen.

        Voor de personen/gezinnen die in aanmerking komen voor het Sociaal Tarief of het Voorkeurstarief, wordt het aantal uur waarbij een beroep kan gedaan worden op vzw Werkplus beperkt tot 16u per jaar per persoon/gezin. Voor alle prestaties boven dit plafond zal aan de gebruiker het standaardtarief aangerekend worden.
        Enkel het BCSD kan na specifieke beoordeling hierop een uitzondering toestaan. 

         Forfaitaire kost

        Per klus in huis of in de tuin en per klant wordt er een forfaitaire transportkost van € 5 aangerekend.

        Kosten voor vervoer + containerpark

        Indien er tijdens het uitvoeren van de klus een verplaatsing dient te gebeuren, dan wordt een kilometervergoeding aangerekend: 0,49€/km voor de gebruikers aan sociaal en voorkeurstarief en € 0,59/km voor de gebruikers aan standaardtarief.

        De tijd tijdens het vervoer wordt aangerekend als arbeidstijd. De werkelijke kosten, zoals bijvoorbeeld voor het deponeren van afval via het recyclagepark, worden aangerekend op de factuur. 

        Materiaal

        De klusdienst beschikt over een basisuitrusting gereedschap om klusjes uit te voeren (gebruik daarvan is inbegrepen in de prijs).

        Grondstoffen en materialen om te verbruiken, worden door de gebruiker aangekocht. Indien dit niet mogelijk is, kan de klusjesman uitzonderlijk zelf de grondstoffen aankopen, in samenspraak met de gebruiker. De effectieve kostprijs wordt eveneens aan de gebruiker doorgerekend. Ook de extra werktijd en de kilometervergoeding worden hier bijgerekend. De klusdienst kan geen garantie bieden voor een kwalitatief eindresultaat wanneer de materialen door de klant worden voorzien.

        Groenafval 

        Afvoer van groenafval kan op verschillende manieren:

        -        Klant kan zelf het groenafval afvoeren of composteren.

        -        De klant kan gebruik maken van een groenbak (via de afvalintercommunale).

        -        Werkplus voert het afval af, tegen forfaitaire kostprijs

        • Voor de gebruikers aan sociaal en voorkeurstarief: € 3 per zak, € 20 voor een halve kar en 40 € voor een volle kar.
        • Voor de gebruikers aan standaardtarief:  € 3,63 per zak, € 24,2 voor een halve kar en € 48,4 voor een volle kar.

        5.     Facturatie

        De kostprijs voor een klusje is steeds minimaal de prijs voor één uur.

        Facturatie gebeurt rechtstreeks door Werkplus aan de hand van de werkfiches die door de klant worden ondertekend na de prestaties.

        Bij opdrachten voor klanten met het sociaal tarief wordt ook een kopie van de factuur bezorgd aan het Sociaal Huis.

        6.     Diverse bepalingen

        Hygiëne, en veiligheid en respect voor de medewerker

        De klant dient ervoor te zorgen dat de werknemer in veilige en hygiënische omstandigheden kan werken, bijv. door het afzonderen van huisdieren. 

        De werknemer respecteert de privacy, de vrijheid van opvatting en levensbeschouwing van de gebruiker. De gebruiker doet hetzelfde tegenover de medewerker. De gebruiker en de medewerker houden zich aan de gemaakte afspraken.  

        Non-discriminatie clausule

        Werkplus biedt de gebruiker een kwalitatieve dienstverlening aan, die respect voor de menswaardigheid, de persoonlijke levenssfeer, de ideologische, filosofische of godsdienstige overtuigingen, het klachtenrecht, de informatie aan en de inspraak van de gebruiker waarborgt, en die rekening houdt met de sociale leefsituatie van de gebruiker.

        Ten opzicht van de gebruiker wordt geen onderscheid gemaakt op grond van geslacht, etnische afkomst, handicap, seksuele geaardheid, filosofische of godsdienstige overtuiging en leeftijd bij het aanbieden en het toegankelijk stellen van de dienstverlening.

        De gebruiker mag ten opzichte van de werknemers van Werkplus geen onderscheid maken op grond van geslacht, etnische afkomst, handicap, seksuele geaardheid, filosofische of godsdienstige overtuiging en leeftijd. Bij niet-naleving van deze bepaling wordt de dienstverlening stopgezet.

        Algemene afspraken

        De werknemer heeft per opdracht van 3,5 uur recht op een betaalde pauze van 15 minuten. De werknemer mag geen geschenken of giften aanvaarden. De gebruiker mag er geen aanbieden. De werknemer mag geen persoonlijke telefonische gesprekken voeren tijdens de werkuren.

        Er mag niets (uit)geleend noch ontleend worden. Indien een medewerker dit toch doet, is dit volledig op eigen verantwoordelijkheid.

        Er mogen geen private diensten verleend worden aan de medewerker.

        Het gebruik van alcoholhoudende drank tijdens de uitvoering van de taken is verboden.

        GDPR – Privacy – Beroepsgeheim

        De gemeente/OCMW Anzegem verwerkt persoonsgegevens volgens de vigerende wetgeving inzake gegevensbescherming[1]. De gegevens die je ons meedeelt worden opgenomen in gegevensbestanden waarvan de Gemeente/OCMW Anzegem houder en bewerker is.

        Daarnaast worden de gegevens verwerkt door Werkplus in opdracht van de gemeente/OCMW Anzegem. Je gegevens worden enkel gebruikt bij/in het kader van het uitvoeren van opdrachten door de karweidienst binnen Werkplus. 
        Je hebt onder meer recht op inzage en verbetering van deze gegevens.

        Meer informatie vind je in onze privacyverklaring. De volledige privacyverklaring en de algemene voorwaarden zijn beschikbaar via www.anzegem.be of bij Gemeente/OCMW Anzegem, De Vierschaar 1 - 8570 Anzegem.

        De medewerker is gebonden aan de geheimhoudingsplicht. Hij/zij dient discreet om te gaan met hetgeen hij/zij verneemt over de situatie bij de gebruiker(s). De medewerker verklaart geheimhouding en de grootste discretie te zullen bewaren omtrent persoonlijke, medische en sociale gegevens die hij/zij tijdens zijn/haar activiteiten werden toevertrouwd.

        Bij een nieuwe aanvraag kan door het Sociaal Huis van Anzegem de kruispuntbank geraadpleegd worden indien dit nodig is voor de correcte toepassing van deze afsprakennota. De informatie die het Sociaal Huis van Anzegem ontvangt, is strikt vertrouwelijk en alleen bestemd voor intern gebruik. Enkel de thuiszorgdienst die de aanvragen behandelt, heeft inzage in de gegevens. De personeelsleden van deze dienst mogen daar met niemand anders over spreken.

        Verzekeringen

        Werkplus vzw verklaart in orde te zijn met de verplichtingen i.v.m. arbeidsongevallen-verzekering en de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid. Bij schade moeten de gebruiker en de werknemer Werkplus vzw onmiddellijk op de hoogte brengen. De schade zal vergoed worden aan de hand van het bedrag dat door de verzekering bepaald wordt (waarbij rekening gehouden wordt met slijtage) en dat schriftelijk aan de gebruiker en de onderneming wordt bezorgd.

        7.     Klachten

        Klachten en problemen worden in eerste instantie gemeld worden aan vzw Werkplus op het nummer 056 61 34 38.

        Als u daar geen genoegdoening vindt, kan u gebruik maken van de klachtenprocedure. Meer info hierover is terug te vinden via www.anzegem.be/klachten of via de Communicatiedienst tel. 056 69 44 31.

        Voor betwistingen omtrent deze overeenkomst is de rechtbank van 1ste aanleg van Kortrijk bevoegd.

         [1] (o.a. overeenkomstig de algemene verordening gegevensbescherming en de wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens)

         

        art. 2: Vzw Werkplus wordt op de hoogte gebracht van deze aanpassing.

      • Schenking Wit-Gele Kruis - definitieve aanvaarding.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid
        Feitelijke en juridische overwegingen

        De leden van de Raad va Bestuur van het Wit-Gele Kruis afdeling Avelgem besloten om hun zitpenningen niet te innen deze jaarlijks weg te schenken aan een goed doel in één van de gemeenten van hun werkingsgebied. Na Spiere-Helkijn vorig jaar is het dit jaar de beurt aan Anzegem. 

        Het gaat om een bedrag van 1.000 € waarmee ze een deel van de kerstmaaltijden die verdeeld worden onder de cliënten van de sociale dienst willen sponsoren.

        Het komt de Raad toe deze schenking te aanvaarden.  

        Regelgeving

        Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 78 12°

        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art. 1: De schenking van 1.000 euro door Wit-Gele Kruis afdeling Avelgem definitief te aanvaarden. 

        Art. 2: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid, cf. de bepalingen vervat in het DLB

    • Vragen en mededelingen

      • Vragen en mededelingen

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Johan Delrue, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Tine Temmerman, Louis Degroote, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Amandine Eeckhaut, Raadslid
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Er worden geen schriftelijke noch mondelinge vragen gesteld door raadsleden.

        Besluit

        Er worden geen mondelinge of schriftelijke vragen gesteld. De mededelingen worden opgenomen in het zittingsverslag.

De voorzitter sluit de zitting op 10/11/2021 om 11:49.

Aansluitend op de openbare vergadering kan ook een gesloten gedeelte volgen. Deze is helaas niet toegankelijk voor het publiek.

Namens OCMW-raad,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Koen Tack
Voorzitter