Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 29 mei 2024 wordt goedgekeurd.
Het college beantwoordt de mondelinge vragen die niet op de raadszitting van 14 mei 2024 konden beantwoord worden, schriftelijk.
Het college keurt een wijziging aan de gunning goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college keurt het bestek nr. 2024/573, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermin een offerte in te dienen goed.
Het college verleent logistieke ondersteuning aan de voorbereiding viering 100 jarig bestaan van een Anzegemse vereniging.
Het college geeft een financieel ruggensteuntje aan een wijkfeest op 14 september a.s.
Het college beslist om om enkele vrijwilligers aan te stellen die toezicht zullen houden op het Skatepark in Vichte.
Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een administratief medewerker.
Het college wijzigt de prestatiebreuk van een aangesteld deeltijds administratief medewerker voor korte duur.
Het college stelt twee vrijwilligers aan op afroep om een korte opdracht als lesgever te vervullen in het gemeentelijk onderwijs.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024005705 – O/2024/17 - heraanleg oprit sporthal school gelegen Kerkstraat 84, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024005705
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: heraanleg oprit sporthal school
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 84, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0410/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024005705
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024064686 – O/2024/112 - verwijderen garagepoort en plaatsen van een gevelsteen gelegen Vlaschaardstraat 18, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024064686
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verwijderen garagepoort en plaatsen van een gevelsteen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vlaschaardstraat 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0335/00F000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024064686
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023163920 – O/2023/281 Functiewijziging van landbouw naar wonen en verbouwen woning, gelegen Wortegemsesteenweg 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nrs. 0033A en 0032C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023163920
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van landbouw naar wonen en verbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0032/00C00034002D0033/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023163920
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van de brief van de Raad van State waarin de mogelijkheid wordt geboden tot tussenkomst in een zaak waarin ze belang kan hebben.
Het college kent - naar analogie met voorgaande jaren - een financieel ruggensteuntje toe aan de organisatoren van het jaarlijks evenement 'Halle-Ingooigem voor wielertoeristen' dat doorgaat op 15 augustus 2024.
Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement met betrekking tot het gedeeltelijk verkeersvrij maken van de parking aan De Ansold en de parking aan het Ommersheimplein voor de speelpleinwerking voor de periode van 26 juni tot en met 19 juli 2024 en van 19 augustus tot en met 30 augustus 2024 vast.
In het kader van openbaarheid van bestuur gaat het college in op de vraag van een gemeenteraadslid om bestuursdocumenten te ontvangen.
Het college beslist om een vrijwilliger aan stellen in de functie van onderhoudsmedewerker openbaar groen en dit met onmiddellijke ingang en voor onbepaalde duur.
Voor de organisatie van de telbureaus voor de verkiezingen van 9 juni 2024 wordt voldoende personeel voorzien (logistieke ondersteuning).
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Ter gelegenheid van de heropening van een bedrijf wordt een financieel ruggensteuntje toegekend.
Op woensdag 12 juni 2024 organiseert de Jeugddienst een spelnamiddag in de Henri Heffinckstraat in de Henri Heffinckstraat. Van 13u tot 19u wordt de Ploetermobiel en de Klapkeskarre opgesteld. Er wordt een tijdelijk verkeerskeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van het verslag overleg Centraal Kerkbestuur/college van Burgemeester en Schepenen van 13 mei 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 27 mei 2024 tot en met zondag 2 juni 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Imog van 16 april 2024 en de besluitenlijst van 21 mei 2024 en RVB Van Leiedal van 8 mei 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 4 juni 2024.
Het college neemt kennis van de agenda voor het ABC dat doorgaat op 14 juni 2024.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024052861 – O/2024/89 voor aanleg van een zwembad.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024055573 – O/2024/106 Functiewijziging van herberg met winkeltje naar vakantiewoning + functiewijziging van woning naar vakantiewoning, gelegen Warandedreef 4 en 10 8573 Anzegem (Tiegem), 5e afdeling, sectie A, nrs. 1184D en 1184A.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Functiewijziging van herberg met winkeltje naar vakantiewoning + functiewijziging van woning naar vakantiewoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024055573
Periode openbaar onderzoek: 17 juni 2024 tot en met 16 juli 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Functiewijziging van herberg met winkeltje naar vakantiewoning + functiewijziging van woning naar vakantiewoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Warandedreef 4 en 10 8573 Anzegem (Tiegem)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024055573) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024036953 – O/2024/104 voor verbouwen eengezinswoning
De Vlaamse regering besliste op 22 maart 2024 tot definitieve vaststelling van het GRUP Ventilus. Het GRUP spreekt zich uit over waar de nieuwe lijn zal worden aangelegd en de voorschriften die in acht genomen moeten worden. Het plan bepaalt waar het tracé ondergronds, bovengronds, langs bestaande of nieuwe hoogspanningslijnen zal lopen.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024059471 – O/2024/103 voor uitbreiden woning na sloop aanbouw.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024068065 – O/2024/123 voor verbouwen van een rijwoning
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester