Terug College van burgemeester en schepenen

Thu 08/07/2021 - 16:15 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem

Verslagen

A-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

  • Met betrekking tot de problematiek van de omleidingsweg, werd er door het Agentschap Wegen en Verkeer een scenario bestudeerd waarbij er een verkeersveilig profiel zou gerealiseerd worden in de Kerkstraat. Dit werd toegelicht aan de bewoners op 7 oktober 2020.  

    Het college heeft een vraag ontvangen m.b.t. de stand van zaken van dit scenario, en besluit hiervoor door te verwijzen naar de bevoegde instantie, het Agentschap Wegen en Verkeer.

Delrue Johan, Eerste schepen

Lokale economie

  • Het relanceplan van de Vlaamse overheid voorziet onder andere de mogelijkheid tot gratis ondersteuning van de profploeg. Die moet creatieve ondersteuning bieden voor gemeenten voor de creatie van bruisende buurten en het beleid bedrijvige kernen.

    Het college beslist een werkgroep op te richten om een aanvraagdossier voor de ondersteuning van de profploeg op te maken. Van deze werkgroep zal ook Leiedal deel uitmaken.

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Politie en Brandweer

Noodplanning

  • coronamaatregelen

    Het college neemt kennis van het verslag van de crisiscel en behandelt een aantal aanvragen in het licht van de vigerende (steeds wijzigende) coronamaatregelen.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

  • schrijven minister Lydia Peeters

    Het college neemt kennis van het antwoord van  Vlaams minister van mobiliteit en openbare werken omtrent de vraag van het college om op korte termijn maatregelen te treffen in de Kerkstraat om de (verkeers-)leefbaarheid te verbeteren en beslist dit schrijven integraal te publiceren  in de eerstvolgende editie van Aktiv.

Delrue Johan, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Sport

  • Investeringstoelagen sport 2021

    Volgens de richtlijnen opgenomen in het reglement voor investeringstoelagen (goedgekeurd in de GR 16/12/2020) dienden 2 erkende sportverenigingen een investeringsaanvraag in. Het college keurde na positief advies van de sportraad, beide dossiers goed.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Onderwijs

  • De opdracht met nr. 2021/273 ‘Leveren van schoolmaaltijden voor gemeentescholen schooljaar 2021-2022’ wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte, tegen de nagerekende eenheidsprijzen excl. 6% btw opgegeven in de offerte.

  • Digisprong onderwijs

    Het college neemt kennis van de ontvangen subsidies inzake Digisprong onderwijs. De besteding van de middelen wordt vastgelegd.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

  • Door de coronapandemie verloopt de gemeentelijke dienstverlening op afspraak. Indien de besmettingscijfers het toelaten wordt de heropstart van een 'nieuwe' normale  dienstverlening vastgelegd.

ICT en digitalisering

  • Het schepencollege beslist een opleidingssessie voor de gemeente- en OCMW-raad te organiseren op maandag 20 september om 19u. De locatie wordt nog later meegedeeld. Tijdens deze opleidingssessie komen volgende zaken aan bod:aanmelden in office.com - voorstelling programma m.b.t. postregisters en opvragen poststukken - consultatie van het extranet.

Afval en recyclageparken

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2020140425 - Uitbreiden landbouwbedrijf - Farm Lanneau - Ingooigemstraat 16 - 8570 Anzegem.

  • Schrapping risicogrond Molendreef

    Schrapping percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

  • Het college keurt de aanvraag goed tot afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 06/08/2021.

  • Schrapping risicogrond Buyckstraat 4

    Schrapping perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

  • Schrapping risicogrond Heirbaan 22

    Schrapping perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

  • Schrapping risicogrond Berglaan 18

    Schrapping perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

  • Schrapping risicogrond Statiestraat 7

    Schrapping perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021041035 – O/2021/80, Marc Laverge voor Reliëfwijziging grasland i.k.v. verbeterd bodembeheer, gelegen Zwevegemstraat.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021041035

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Reliëfwijziging grasland i.k.v. verbeterd bodembeheer, gelegen Zwevegemstraat

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  - kadastraal bekend: 34018C0378/00_000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Marc Laverge 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021041035
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Stientjesstraat/ Klokketuin (groepswoningbouw).

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021009185 – O/2021/29 LUGOE (Luc Goeminne), Anzegemsesteenweg 35 9770 Kruisem, voor het slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van een meergezinswoning van 8 entiteiten, gelegen Ingooigemplaats 43 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (INGOOIGEM), sectie C, nummer 0413A2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021009185

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van een meergezinswoning van 8 entiteiten.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 43, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0413/00A002

    Naam van de aanvrager of exploitant: LUGOE (Goeminne Luc)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021009185
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021080865 – O/2021/136  Gemeentebestuur Anzegem, De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor functiewijziging van de voormalige bestaande gebouwen Escolys naar gemeenschapsvoorzieningen gelegen Heirbaan 73 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3de afdeling, sectie A, nummer 201E2 en sectie B, nummer 148M2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021080865

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van de voormalige bestaande gebouwen Escolys naar gemeenschapsvoorzieningen en exploiteren van een klasse 3-inrichting (gemeenschapsvoorzieningen, waaronder diverse gemeentelijke diensten, feestzaal, theaterzaal en polyvalente zaal).

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0201/00E00234018B0148/00M002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem - Gino Devogelaere en Sonja Nuyttens

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021080865
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021032951 – O/2021/77 Bistierland voor groepswoningbouw van 6 halfopen woningen, gelegen Sint Antoniusstraat - kadastraal gekend: 3e afdeling (INGOOIGEM), sectie B, nummer 0190B. 

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: groepswoningbouw van 6 halfopen woningen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Sint Antoniusstraat - kadastraal bekend: 34018B0190/00B000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bistierland 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021032951
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021082634 – O/2021/138, Tom Dewaele TINE DEGRAEVE voor verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad, gelegen Statiestraat 82, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021082634

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 82, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0213/00A002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Tom Dewaele en Tine Degraeve 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021082634
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021089951 – O/2021/145, Patrick Cappelle voor bouwen schuilhok voor schapen, gelegen Stijn Streuvelsstraat 31, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021089951

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen schuilhok voor schapen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0648/00C000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Patrick Cappelle 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021089951
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021091687 – O/2021/152, Charlotte Ryckewaert voor Bouwen van een hobbystal voor weidedieren, gelegen Schaagstraat 50, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021091687

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een hobbystal voor weidedieren

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0284/00P000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Charlotte Ryckewaert 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021091687
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2020177310 – O/2020/339 voor bouwen van twee bedrijfsgebouwen met bedrijfswoning + rooien van twee bomen, gelegen Balthazarstraat - kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie D, nummer 0325N5.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020177310

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van twee bedrijfsgebouwen met bedrijfswoning + rooien van twee bomen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Balthazarstraat - kadastraal bekend: 34002D0325/00N005

    Naam van de aanvrager of exploitant: DETECO

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2020177310
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2020127787 – O/2021/121 Simon Desmet, voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Pachtgoed 29 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0516H2. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020127787

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 29, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0516/00H002. 

    Naam van de aanvrager of exploitant: Simon Desmet 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2020127787
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021093851 – O/2021/154, Thierry Folens voor regularisatie van 3 bijgebouwen en verharding + aanvraag poolhouse en zwembad, gelegen Mekeirleweg 22, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021093851

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie van 3 bijgebouwen en verharding + aanvraag poolhouse en zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 22, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0390/00M000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Thierry Folens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021093851
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 28 juni 2021 tot en met zondag 4 juli 2021.

  • Inzagerecht gevraagd door NVA

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

D-punt

Desmet Anja, Derde schepen

Personeel

Onderwijs

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename van volgende omgevingsmelding op het Vlaams Omgevingsloket:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021102318 
    Voorwerp van de melding: Het exploiteren van een  inrichting klasse 3 (weverij)
    Ligging van het voorwerp van de melding:  Beukenhofstraat 122, 8570 Vichte, kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE)A0597A-ANZEGEM 6 AFD (VICHTE)A0228X-ANZEGEM 6 AFD (VICHTE)A0591B
    Naam van de aanvrager of exploitant:  Belo Velvets, Oude Heerweg 1, 8540 Deerlijk

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021088049 – O/2021/178 Lucrèce De Reycke, Nieuwpoortstraat 5 8570 Anzegem voor Regularisatie-aanvraag De Reycke Anzegem, gelegen Nieuwpoortstraat 5 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie F, nrs. 0944D en 0942B.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Regularisatie-aanvraag De Reycke Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021088049

    Periode openbaar onderzoek: 12 juli 2021 tot en met 10 augustus 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie-aanvraag De Reycke Anzegem.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 5 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: De Reycke Lucrèce

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021088049) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021095543 – O/2021/156 voor bouwen van een carport met garage

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021097455 – O/2021/166

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021098589 – O/2021/168

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2020176766 - Abriso-Jiffy - Bevrijdingslaan 2-4, 8570 Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020176766 (2021/186)
    Voorwerp van de aanvraag:

    • uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen: gevelrenovatie voor- en zijgevel
    • veranderen van een bestaande inrichting klasse 1 (kunststofverwerkend bedrijf)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan 2+4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 1 AFDE0233K-ANZEGEM 1 AFDE0285/3-ANZEGEM 1 AFDE0285K-ANZEGEM 1 AFDE0285/2-ANZEGEM 1 AFDE0285L-ANZEGEM 1 AFDE0202X-ANZEGEM 1 AFDE0236/2">">-ANZEGEM 1 AFDE0236B-ANZEGEM 1 AFDE0202W-ANZEGEM 1 AFDE0285/4-ANZEGEM 1 AFDE0285/5-ANZEGEM 1 AFDE0285H
    Naam van de aanvrager of exploitant: Abriso-Jiffy, Gijzelbrechtegemstraat 8-10, 8570 Anzegem
    Periode openbaar onderzoek: 9 juli tot 9 augustus 2021
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen   (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    Je kan informatie over de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  

    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op afspraak op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2020176766) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021098940 – O/2021/169 Bastian Vandendriessche, Nieuwpoortstraat 34, 8570 Anzegem voor Aanbouwen carport, gelegen Nieuwpoortstraat 34 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0888A  2

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Aanbouwen carport

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021098940

    Periode openbaar onderzoek: 9 juli 2021 tot en met 7 augustus 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Aanbouwen carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 34 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vandendriessche Bastian

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021098940) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021106639 – O/2021/179 Sven Vercruysse , Overakker 40 8570 Anzegem voor bijstellen verkaveling, gelegen Overakker 40 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0595G

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstellen verkaveling

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021106639

    Periode openbaar onderzoek: 20 juli 2021 tot en met 18 augustus 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Overakker 40 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vercruysse Sven

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021106639) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021106978 – O/2021/181 voor uitbreiding woning met tuinkamer

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021096694 – O/2021/165.

  • Het college neemt kennis van de aanvraag tot een omgevingsvergunning en de adviesvragen die werden verstuurd op in het dossier project OMV_2020154122 – O/2021/137