Wed 01/02/2023 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 25 januari 2023 wordt goedgekeurd.
Het college formuleert een antwoord op de mondelinge vragen gesteld in de gemeenteraad van 13 december 2022.
Het college stelt - na voorstel van de voorzitter gemeenteraad - de agenda vast voor de gemeenteraad van 14 februari 2023.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (december 2022) voor de opdracht 'Weg- en rioleringswerken in de Waregemstraat' goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs) en stelt de aanvangsdatum van de werken vast.
Het college stelt een landmeter aan voor het opmeten en het bepalen van de waarde van restgronden op de hoek van Hoogkouter en de Vredestraat. en stelt een notaris aan voor de verkoop van deze gronden.
Het college gaat akkoord met de aanvraag van de aannemer Monument Vandekerckhove nv tot schorsing van de opdracht “Herstellingswerken aan Oude Kerk - Perceel 3 (Herstelwerken interieur)”.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college besliste op 4 juli 2017 om een zonale tonnagebeperking van 7,5 ton, uitgezonderd plaatselijke bediening en landbouwvoertuigen in de Klijtberg in te voeren.
Omdat de schoolbussen op woensdagmiddag een tour tussen de scholen Ingooigem en opvang Vichte moeten rijden en door het drukke verkeer, zijn de bussen soms wat in vertraging.
Het college beslist het bestaande aanvullend verkeersreglement aan te passen, waarbij een onderbord "uitgezonderd schoolbus" zal worden aangebracht.
Het College verklaart zich principieel akkoord om medewerking te verlenen bij de promotie van een tentoonstelling rond de werken van de gebroeders Colardyn in de zomer van 2024.
Het college formuleert een antwoord naar Agentschap Binnenlands Bestuur nopens een klacht ingediend door een burger aangaande het parkeerbeleid Kerkstraat.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 31 januari 2023.
Het college verklaart 6u in de functie van bediende BKO voor onbepaalde duur vacant voor interne medewerkers (via uitbreiding uren).
Het college stelt een halftijds bediende BKO aan voor onbepaalde duur.
Het college verklaart een voltijds, contractueel technisch assistent voor onbepaalde duur extern vacant.
Het college stelt een halftijds administratief medewerker (contractueel - onbepaalde duur - C1-3 - Burgerzaken) vacant vanuit de bestaande werfreserve.
Het college keurt de deelname aan een opleiding goed van een mandataris en neemt de kosten ten laste.
Het college stelt een kleuteronderwijzer aan in vervangingscontract.
Het collegegaat akkoord met het voorstel ivm ICT investeringen mbt verhuis naar het GemeentePunt.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college neemt kennis van een omgevingsaanvraag omvattende een verkaveling van 14 loten op het terrein gelegen Gijzelbrechtegemstraat/ Kwadenbulk, Wortegem-Petegem en maakt een advies over aan het gemeentebestuur van Wortegem-Petegem.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college neemt kennis van 'De regionale strategie bouwshift' opgemaakt door Leiedal als eindproduct van het pilootproject 'Operationaliseren bouwshift in Zuid-West-Vlaanderen' en onderschrijft de doelstellingen uit het Beleidsplan Ruimte Vlaanderen om het bijkomend ruimtebeslag stelselmatig te herleiden naar nul in 2040.
Het college formuleert opmerkingen ingevolgde de vraag van Westpunt - POM West-Vlaanderen betreffende de actualisering van de ruimtemonitor naar de toestand van 1 januari 2022.
Het college formuleert opmerkingen ingevolge de de vraag van Westpunt - POM West-Vlaanderen betreffende hernieuwde inventarisatie van de mogelijke activatie van (onbenutte) bedrijfsgronden in de provincie.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022123226 (2022/232)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren van een inrichting klasse 2 (transportbedrijf voor pluimvee)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 8, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 3e afdeling Sectie A nr 163K
Naam van de aanvrager of exploitant: Pluimveehandel Haerynck, Huttegem 8, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 17 november tot en met 16 december 2022
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022123226
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van bijkomende informatie in een dossier met mogelijke bouwovertreding en vraagt advies aan Departement Landbouw en Visserij.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022146891 – O/2022/251 Jan Vindevoghel , Berglaan 7 8570 Anzegem voor functiewijziging van wonen naar opslag gelegen Berglaan 7, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146891
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van wonen naar opslag
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0087/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Vindevoghel
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022146891
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022156311 – O/2022/266 Mathieu Suys, Wortegemstraat 22 9771 Kruisem voor functiewijziging van showroom naar opslag gelegen Grote Leiestraat 203A, 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022156311
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van showroom naar opslag
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 203A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0380/00L000
Naam van de aanvrager of exploitant: Mathieu Suys
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022156311
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het project OMV_2022155127 – O/2022/281 Karel Sabbe en Emma Vandoorne, Brugstraat 27 9000 Gent, voor het wijzigen van de riolering, gelegen Kalkstraat 58 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0263B, 0265A en 0264B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022155127
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Wijzigen riolering.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 58 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0263B, 0265A en 0264B.
Naam van de aanvrager of exploitant: Karel Sabbe en Emma Vandoorne
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022155127
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het gemeentebestuur keurt het werkbezoek in september vanuit partnergemeente Pèrèrè aan Anzegem goed.
Het gemeentebestuur neemt kennis van de nieuwe projectoproep: Internationale samenwerking met Globale Zuiden door West-Vlaamse gemeentes.
Het college kent een jaarvergunning 2023 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan De Watergroep.
Het college keurt de vorderingsstaat 8 (december 2022) (Eindstaat) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2022" goed.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt de schuldvorderingen voor de prestaties geleverd in de periode 01/01/2022-30/06/2022 in het kader van het project ‘Verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan' goed.
Op zondag 5 februari 2023 organiseert de cluster Vrije Tijd de Cultuurtrofee in GC Ansold. Er wordt gewerkt met een foodtruck die zal opgesteld worden op de parking, rechts van de ingang. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Naar aanleiding van het 2jaarlijks turnfeest van de Turnkring Anzegem in Torrebos is er op zondag 12 februari 2023 eenrichtingsverkeer in voege in de Landergemstraat, komend van de Kerkstraat tot aan de Buyckstraat. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 23 januari 2023 tot en met zondag 29 januari 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Naar aanleiding van het overlijden van een gewezen mandataris wordt een overlijdensbericht gepubliceerd evenals een rouwkrans voorzien op de plechtige uitvaart op 4 februari a.s.
De Sportdienst van Anzegem organiseert zwemlessen in het zwembad van Anzegem. Voor deze zwemlessen zou er beroep gedaan worden op een vrijwilliger die als gediplomeerd lesgever deze lessen kan aanbieden.
Het college beslist om een vrijwilliger aan stellen in de functie van klusjesman, dit met onmiddellijke ingang en voor onbepaalde duur.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college keurt de rapportering van de uitvoering van het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het college neemt kennis van de vaststelling door Agentschap Natuur en Bos (Natuurinspectie) van een milieumisdrijf in onze gemeente.
Het proefproject 'permanente speelstraat' in de Groeningestraat, vanaf Butsegem tot aan de parking van GC Groeninge, gaat op 5 maart 2023 van start. Het proefproject zal lopen tot 24 februari 2024. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022173864 – O/2022/297
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023001796 – O/2023/2 Gemeentebestuur Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem voor heraanleg fietsinfrastructuur, gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: heraanleg fietsinfrastructuur
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023001796
Periode openbaar onderzoek: 30 januari 2023 tot en met 1 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: heraanleg fietsinfrastructuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C
Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023001796) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023000323 – O/2023/1 Architectuuratelier Benoit Ottevaere, Kortrijkstraat (P.-E.) 82 9790 Wortegem-Petegem voor BA_NIEUWBOUWWONINGEN, gelegen Lieven Bauwensstraat 22 en 24 – 8570 Vichte (Anzegem)
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0462 K en 0462 H3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: BA_NIEUWBOUWWONINGEN
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023000323
Periode openbaar onderzoek: 6 februari 2023 tot en met 7 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: BA_NIEUWBOUWWONINGEN
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lieven Bauwensstraat 22 en 24 8570 Vichte (Anzegem)
Naam van de aanvrager of exploitant: Architectuuratelier Benoit Ottevaere
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023000323) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022163757 – O/2022/293 Nele Dedeyne en Johan Van Meerhaeghe, Kerkdreef 10 8570 Anzegem voor verbouwen eengezinswoning, gelegen Kalkstraat 16 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie C, nummer 0367C
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen eengezinswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022163757
Periode openbaar onderzoek: 6 februari 2023 tot en met 7 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 16 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Dedeyne Nele en Van Meerhaeghe Johan
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022163757) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023003197 – O/2023/3 Persyn Wouter Nottebaert, Blokellestraat(Z) 113A 8550 Zwevegem voor inrichten werfdepot, gelegen Waregemstraat - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0467C
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: inrichten werfdepot
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023003197
Periode openbaar onderzoek: 13 februari 2023 tot en met 14 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: inrichten werfdepot
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Persyn Nottebaert Wouter
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023003197) vóór het einde van het openbaar onderzoek.