Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 januari 2022 wordt goedgekeurd.
Er werd een denkoefening gemaakt omtrent de kosten voor het maaien van voetbalvelden door een aangestelde aannemer versus de aankoop van robotmaaiers en onderhoud + abonnementen voor een periode van 8 jaar. Het college besliste principieel 1 robotmaaier aan te kopen voor de velden aan de Klijtberg. Na een positieve evaluatie kan overwogen worden een 2de robotmaaier aan te kopen voor de velden aan de Vichtsesteenweg.
Het college antwoordt op een vraag van een advocaat m.b.t. de bouwmogelijkheden van een perceel grond aan de Klokketuin.
Het college neemt kennis van de vraag van een raadslid en formuleert een antwoord.
Het college beslist aan de firma van de schrijnwerken voor de deur van de kerk op de Heirweg het openstaande saldo te betalen.
Het college beslist om de containers aan het Vital Moreelsplein te voorzien van een systematische lediging.
Omwille van de verkeersveiligheid is het i.k.v. fietspadendossier Beukenhofstraat aangewezen een grondinname te doen aan de Diesveltstraat. Het college stelt de dienst Vastgoedtransacties aan en geeft het studiebureau opdracht een grondinnemingsplan op te maken.
Het college keurt vorderingsstaat 1 A en vorderingsstaat 1 B (eindstaat) voor de opdracht "Vernieuwen branddeuren jeugdheem De Wortel" goed.
Het college beslist te overleggen met Het Vlaams Energiebedrijf (VEB) om het traject op te starten om te komen tot een energie-audit en een onderhouds- en energieprestatiecontract voor patrimonium van de gemeente.
Het college keurt de opdrachtomschrijving goed die als basis zal dienen voor het traject voor de aanstelling van een ontwerper.
Het college keurde in zitting van 22 september 2021 de afsprakennota van Leiedal m.b.t. de projectregie voor de herbestemming van de kerken goed. Het college beslist niet verder een beroep te doen op de diensten van Leiedal in dit dossier.
Het college neemt kennis van de brief van De Watergroep nopens de nieuwe werkwijze rond gebruik van standpijpen.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college neemt kennis van de nota van de dienst Financiën met betrekking tot de waarschijnlijke budgettaire impact van de sterk stijgende energieprijzen.
Het college beslist opnieuw in te stappen in de raamovereenkomst ‘Signalisatie’ van de aankoopcentrale Farys/Creat voor een periode van 4 jaar m.i.v. 26 februari 2022.
Er wordt aan de startende vereniging Cie Foert eenzelfde opstartpremie toegekend uit het noodfonds als voor de andere reguliere sport-, jeugd- en cultuurverenigingen het geval was bij de start van het nieuwe werkjaar.
Het college gaat ermee akkoord dat er twee kunstwerken tentoongesteld worden op grondgebied Anzegem binnen het project VENSTERLANDEN, naar aanleiding van 150 jaar Streuvels.
Chiro Ingooigem organiseert een speelweekend voor de leden van de speelclub in het weekend van 25-27 februari 2022.Het college gaat hiermee akkoord (overnachting) mits er een gunstig advies wordt afgeleverd van de HVZ Fluvia.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de aanvraag van werkplekleren en stage van februari tot en met juni 2022 goed.
Het college neemt kennis van de conclusie ingediend bij de raad voor verkiezingsbetwistingen en keurt deze goed.
Het college neemt kennis van het arrest van de Raad van State in de zaak uiterst noodzakelijke dringendheid.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 1 februari 2022.
Het college verklaart een halftijdse statutaire functie van omgevingsdeskundige (B1-3) vacant via interne mobiliteit.
Het college verklaart de halftijdse functie van bibliotheekassistent vacant.
Een bediende buitenschoolse kinderopvang wordt uitgenodigd voor een hoorzitting naar aanleiding van een schending van het arbeidsreglement en rechtspositieregeling.
Een gemeentelijke vrachtwagen met inzet chauffeur wordt toegekend aan de Anzegemse basisscholen voor de demonstratie van een dodehoekoefening.
Het college start een natraject naar aanleiding van de resultaten van de risicoanalyse psychosociaal welzijn.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het schepencollege beslist een virtuele rondleiding in het toekomstig gemeentepunt te voorzien om burgers de kans te geven het project beter te leren kennen en om de veranderingen op deze site digitaal op te volgen.
Het college beslist om toelating te geven voor het vernietigen van bestuursdocumenten waarvan de administratief-juridische bewaartermijn is verstreken.
In de maand april lanceert de provincie in samenwerking met OC West, de Onafhankelijke Orde van West-Vlaamse Marktkramers (OOWVM), de Vlaamse Federatie Ambulante Handel (VFAH) en alle provincies in Vlaanderen, de actie 'Maand van de Markt'. Deze actie heeft als doel om de aantrekkingskracht van de markt te verhogen en zo een levendige handelskern te creëren. Daardoor wordt het imago van de wekelijkse markt verbeterd en wil men meer (jonge) mensen naar de Vlaamse markten lokken.
Het college van burgemeester en schepenen beslist over de schrapping van 5 panden uit het verwaarlozingsregister en de vrijstelling voor de belasting op verwaarloosde woningen en gebouwen voor 1 pand.
De gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening gaat door op maandag 21 februari 2021. Het college neemt kennis van de agenda.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021198071 – O/2021/352, Greet Isebaert voor bouwen van een poolhouse, gelegen Molendreef 16, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021198071
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een poolhouse
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Molendreef 16, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0419/00A011
Naam van de aanvrager of exploitant: Greet Isebaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021198071
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021171770 – O/2021/314, Christophe Warnez voor functiewijziging van woning naar praktijk, gelegen Deerlijkstraat 47, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021171770
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van woning naar praktijk
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0287/00D003
Naam van de aanvrager of exploitant:Christophe Warnez
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021171770
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166844 (2021/301)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (transportbedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vervoer Ter Vichten (Laurens D'huyvetter), Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021166844
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies aan de provincie m.b.t het omgevingsproject OMV_2020170332 - Elstweg 37, 8570 Anzegem - veranderen van een inrichting klasse 1 (melkveehouderij).
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021179275 – O/2021/321, Els Callewaert voor slopen en bouwen van een garage, gelegen Kasterstraat 19, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021179275
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen en bouwen van een garage
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kasterstraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, Sectie E, nummer 313V
Naam van de aanvrager of exploitant: Els Callewaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021179275
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021141641 – O/2021/254 VANA – INVEST, voor het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad, gelegen Varentstraat 29 - 8572 Anzegem - kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0048C, 0045B, 0046A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141641
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 29 8572 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: VANA – INVEST (Van Hautegem Filip)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021141641
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021180035 – O/2021/315, Jetske Demortier voor sloop en herbouw bijgebouw, gelegen Albrecht Rodenbachstraat 20, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021180035
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Albrecht Rodenbachstraat 20, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0292/00Y000
Naam van de aanvrager of exploitant: Jetske Demortier
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021180035
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 28 december 2021 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Gezien het buurtfeest in de Pastoor Verrieststraat in 2022 niet georganiseerd wordt, kent het college geen toelage toe.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 januari 2022 tot en met zondag 30 januari 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
De jaarlijkse natuurbeheerwerken in Domein Sint-Arnoldus worden uitgevoerd via sociale tewerkstelling.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van het schrijven van Fod Volksgezondheid mbt nieuwe opleidingen psychosociale hulpverlening (PSH) en lanceert een oproep binnen het bestaand personeelsbestand.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de 22ste Leeuwenrit van zaterdag 5 maart 2022 georganiseerd door vzw Tieltse Automobielclub.
Het college neemt kennis van: PV BAV en RVB Imog van 21 december 2021, RVB Leiedal van 14 januari 2022.
Een personeelslid voert in bijberoep een zelfstandige activiteit uit. Het college neemt hiervan kennis.
De pensioenvieringen van 2020 en 2021 konden omwille van de covid-maatregelen niet doorgaan op de geplande data.
Het schepencollege beslist het onderwijzend personeel van de gemeenteschool te betrekken bij volgende gemeentelijke activiteiten: personeelsfeest en nieuwjaarsontbijt. Daarnaast krijgt de directeur ook toegang tot het intranet.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021182335 – O/2021/334 voor verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021195942 – O/2021/346 voor uitbreiding van de woning
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021193701 – O/2021/349 Bouwonderneming Vanmaercke, Tieboutslaan 5 8573 Anzegem voor het bouwen van 4 woningen, 4 carports en een zorgwoning na afbraak bestaande bebouwing, gelegen Beukenhofstraat 20A-22-22A-24-24A- 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 343G, 343K, 344E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 4 woningen, 4 carports en een zorgwoning na afbraak bestaande bebouwing.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021193701
Periode openbaar onderzoek: 2 februari 2022 tot en met 3 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 4 woningen, 4 carports en een zorgwoning na afbraak bestaande bebouwing.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 20A-22-22A-24-24A- 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 343G, 343K, 344E.
Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwonderneming Vanmaercke
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021193701) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021194986 – O/2021/350 voor verbouwen van een woning.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter