Decreet lokaal bestuur
raadsbeslissing van 15 december 2014 inzake goedkeuring huurprijzen en huishoudelijk reglement refter gemeenteschool - vestiging Ingooigem
Raadsbeslissing van 16 december 2020 inzake goedkeuring proefreglement verhuur refter gemeenteschool - vestiging Pastoor Verrieststraat 1
Art.1: Het proefreglement voor de verhuur van de refter gemeentelijke school - vestiging P. Verrieststraat op te heffen.
Art. 2: Een definitief reglement voor de verhuur van de refter van de gemeentelijke school - vestiging P. Verrieststraat goed te keuren met onmiddellijke ingang en het algemeen gemeentelijk retributiereglement in die zin aan te passen..
Gebruikersreglement refter gemeentelijke school | P. Verrieststraat 12 - Ingooigem AlgemeenDit reglement is van toepassing voor het gebruik van de refter (met toiletten en speelplaats) van de gemeentelijke school gelegen in de Pastoor Verrieststraat 12, 8570 Ingooigem. gebruikersHet gebruik van de refter kan enkel toegestaan worden aan eigen diensten, Anzegemse verenigingen, Anzegemse organisaties en aan de Anzegemse organisatoren van vakantiekampen (ongeacht hun hoedanigheid als aanvrager). Anzegemse vereniging: Anzegemse organisatie: Anzegemse organisatoren van vakantiekampen: dwz. de organisator is in Anzegem gedomicilieerd of de organisatie heeft er haar maatschappelijke zetel. Niet-Anzegemse verenigingen of niet-Anzegemse organisaties en particulieren (met uitzondering voor Anzegemse organisatoren van vakantiekampen) kunnen de refter niet huren. huur van een zaalAlle gebruikers zoals bepaald in dit reglement, vragen het gebruik van de zaal aan via https://www.anzegem.be/formulieren/reservatieformulier-voor-refter-gemeenteschool-ingooigem. De huurtijd wordt gereserveerd en aangerekend per uur. Er kan niet op zaterdag en zondag gereserveerd worden met uitzondering op zondagnamiddag voor Chiro Wyvegem (wekelijkse werking). De organisatoren van vakantiekampen reserveren per weekdag. De activiteiten in de refter mogen aangevraagd worden : - 24 maanden vooraf voor Anzegemse verenigingen, Anzegemse organisaties en Anzegemse organisatoren van vakantiekampen - Onbeperkt in tijd vooraf voor eigen diensten Het huren van de refter geeft naast het gebruik van de refter zelf ook recht op verlichting en verwarming, gebruik van de faciliteiten van de zaal en het gebruik van de toiletten en de speelplaats. Het materiaal dat mag gebruikt worden, bevindt zich in de kasten in de bergruimte. Sportinfrastructuur mag enkel gebruikt worden bij de organisatie van vakantiekampen. Alle gebruikers ontvangen een bevestiging van hun reservatie, uiterlijk binnen een termijn van 5 werkdagen na de aanvraag. Deze bevestiging is een verbintenis waardoor de annuleringsperiode kan gelden. Door het plaatsen van een reservatie, verklaart de gebruiker zich akkoord met alle bepalingen uit dit reglement en waarborgt hij/zij ook de correcte naleving ervan. Onduidelijke of onvolledige aanvragen zullen niet weerhouden worden. De gebruiker wordt hiervan in kennis gesteld. Elke reservatie dient uiterlijk 10 werkdagen op voorhand te gebeuren. Bij iedere laattijdige reservatie wordt er een meerkost aangerekend van 50%. De school behoudt zich het recht voor om, met het oog op een evenwichtige bezetting van de zaal, bepaalde reservaties in overleg aan te passen. optie nemenEen optie nemen is niet mogelijk. AnnulatieEen annulatie kan gebeuren door te mailen naar veerle.veys@scholeningooigem.be. Dit wil zeggen: Indien de activiteit door overmacht niet kan plaats vinden, zal de zaalverantwoordelijke de annuleringskosten niet aanrekenen. Indien er discussie is over de kwalificatie ‘overmacht’, zal dit beslecht worden door het College van Burgemeester en Schepenen na advies van de directie van de school. gebruiksduurDe gebruiksduur omvat het klaarzetten voor de activiteit, de eigenlijke activiteit en het opruimen na de activiteit. Onmiddellijk na de activiteit, moeten alle voorwerpen, die niet behoren tot het patrimonium van de ruimte, verwijderd worden en moet de zaal gepoetst worden. Elke uitstel dienaangaande wordt belast met een extra huursom. De gebruiker mag de infrastructuur slechts gebruiken tijdens de uren die werden gereserveerd. Elke aanwezigheid buiten de gereserveerde gebruiksduur is verboden. Indien er toch inbreuken hierop worden vastgesteld wordt de huurprijs per extra uur aanwezigheid aangerekend. facturatieNa de activiteit ontvangt de gebruiker een factuur, betaalbaar op 30 dagen. De huurtarieven voor het gebruik van de refter zijn vastgesteld in het tariefreglement. Voor volgende activiteiten hoeft geen huurgeld betaald te worden:
schade- Er wordt van uitgegaan dat het lokaal en het ter beschikking gestelde materiaal in goede staat verkeert bij aanvang van de activiteit. In geval van schade of verlies van huishoudelijk materiaal en/of beschadiging aan de infrastructuur dient de gebruiker de directie op de hoogte te brengen. - Buitengewone schoonmaak en/of herstel van beschadigingen en/of diefstal en extra onkosten wegens nalatigheid inzake het naleven van het reglement worden aan de huurder aangerekend tegen reële kostprijs.
voorschriften en reglementen
geluidsnormen
Bij overtreding van de geluidsnormen, vastgelegd in een proces-verbaal, zal – ongeacht verdere juridische stappen – de organiserende vereniging het gebruik van de zaal ontzegd worden voor gelijkaardige activiteiten gedurende een termijn van drie jaar. verantwoordelijkheid
van de zaal en bijhorend materiaal en dit zowel tegenover derden als tegenover de gemeente. De gemeentelijke brandpolis voorziet in een afstand van verhaal tvv de huurders/gebruikers ( commerciële sector uitgesloten). Eigen inhoud van de huurder is hier niet inbegrepen.
Capaciteit: 160 personen waarvan 50 personen een zitplaats hebben.
De huurder staat in voor het gaaf houden van de gehuurde zaal/ruimte en uitrusting en is ten aanzien van de gemeente verantwoordelijk voor schade eraan toegebracht door de deelnemers aan de activiteit. Het is verboden de deuren van de nooduitgangen te sluiten. Deze moeten ten allen tijde open en gevrijwaard blijven. Het gemeentebestuur kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor schade en diefstal van achtergelaten materiaal.
activiteitenVolgende activiteiten mogen plaatsvinden in de refter: - Bestuursvergadering - Ledenvergadering - Activiteit inherent aan de werking (bv.: lezing) - Repetitie toneel, fanfare,… - Vakantiekampen: waarbij het doel pedagogisch of kindgericht is en bijdraagt aan de ontwikkeling van het kind, met een diversiteit qua aanbod (soort kamp, leeftijd,…)
Volgende activiteiten mogen niet plaatsvinden in de refter (met uitzondering van vakantiekampen zoals omschreven in dit reglement): - Activiteit niet-inherent aan de werking (bv.: eetfestijn) - Activiteiten of feesten van een privé-persoon - Activiteiten ingericht door een private organisatie - Activiteiten ingericht door een bedrijf - Activiteiten met een commercieel karakter - Activiteiten met een privaat karakter (vb. een jeugdvereniging die een receptie geeft voor hun afgestudeerde leidingleden en hun familie) - Activiteiten ingericht op 31 december en 1 januari - Activiteiten ingericht op 24 december en 25 december - Activiteiten ingericht op zaterdag en zondag (met uitzondering van Chiro Wyvegem op zondag) - Activiteiten in strijd met de wetgeving (wet op openbare zedenschennis, racisme) - Fuiven Gebruik van de infrastructuur voor andere doeleinden dan waarvoor aangegeven, leidt afhankelijk van de aard van de overtreding, ofwel tot het verbreken van de verbintenis ofwel tot het aanpassen van de huurprijs. Indien de zaalverantwoordelijke achteraf vaststelt dat de zaal/ruimte toch gebruikt werd voor vermelde doeleinden zal er van de huurder een vergoeding worden geëist van 250 euro en zal elk verder gebruik in de toekomst ontzegd worden. Onderverhuring is nooit toegelaten en kan aanleiding geven tot vernietiging van de verbintenis. gebruik van de materialenDe refter is uitgerust met tafels en stoelen. De tafels en stoelen moeten na de activiteit terug geplaatst worden volgens de aanwijzingen van de directie. Het huishoudmateriaal dat mag gebruikt worden, bevindt zich in de kasten in de bergruimte. Sportinfrastructuur mag enkel gebruikt worden bij de organisatie van vakantiekampen. OpkuisVuilniszakken, lege verpakkingen, glasafval… moeten onmiddellijk worden verwijderd na afloop van de activiteit. Alle gebruikers dienen zelf zakken te voorzien. Er mag niets achtergelaten worden, noch binnen, noch buiten. De ruimtes en sanitair moeten na afloop van iedere activiteit gepoetst worden. (met water en product) Er is hiervoor poetsgerief aanwezig. toegangDe gebruiker neemt steeds ruim vooraf contact op met de directie van de school voor afspraken omtrent de sleutelafhaling. consequenties – akkoord gebruiksovereenkomstHet aangaan van een huurverbintenis houdt het aanvaarden van het huishoudelijk en het huurprijzenreglement in.
Indien de betalingstermijn overschreden wordt van de laatst opgemaakte factuur, wordt er een uittreksel, met alle openstaande bedragen naar de huurder opgestuurd. Indien hier weer geen gevolg wordt aan gegeven, volgt een laatste aanmaning per aangetekende post. Bij niet betaling, tegen de vermelde datum op de laatste aanmaning, is het schepencollege bevoegd het verder huren van het lokaal te ontzeggen totdat alle voorafgaande facturen voldaan worden.
Geschillen of betwistingen over het aangerekende bedrag dienen binnen de 30 dagen na factuurdatum aan het schepencollege schriftelijk gemeld te worden. Er wordt eerst advies ingewonnen bij de directie van de school. Daarna kan het Schepencollege hierin een beslissing nemen. Indien het schepencollege niet wenst in te gaan op het ingediende bezwaar, gelden dezelfde voorwaarden die bij het niet betalen van een factuur van kracht zijn. Huurprijzen refter gemeenteschool Ingooigemtarieven - categorieënVoor de berekening van de huurprijzen worden de gebruikers ingedeeld in 3 categorieën: Anzegemse vereniging: Anzegemse organisatie: Anzegemse organisatoren van vakantiekampen dwz. de organisator is in Anzegem gedomicilieerd of de organisatie heeft er haar maatschappelijke zetel. tarieven – soorten activiteitenVoor de berekening van de huurprijzen worden de activiteiten onderverdeeld:
verbrekingsvergoedingDe verbrekingsvergoeding bedraagt 50% van de voorziene huurprijs. huurprijzenDe huurder betaalt de huurprijs die in voege is op het moment van ingebruikname van de infrastructuur. De huurprijs wordt per uur berekend behalve indien uitdrukkelijk anders vermeld. De prijs die vermeld wordt is de prijs per begonnen uur en is niet deelbaar. Er kan gehuurd worden voor minimum 1 uur, bijkomend per 60 minuten. Huurprijzen refter gemeenteschool
|