vzw WeRsports organiseert op zondag 11 september 2022 de Triatlon van Vlaanderen.
Naar aanleiding van de inwilliging van bedoelde manifestatie zijn bijzondere verkeersmaatregelen vereist voor de veiligheid van de weggebruikers, voor het goede verloop van de wedstrijd en met het oog op een vlot verloop van het normale verkeer.
De vergunning van de burgermeester, politieverordening met bijhorend signalisatieplan met betrekking tot het inrichten van deze triatlon zijn afgeleverd op 20 juli 2022.
De organisatie staat in voor het opmaken en verspreiden de bewonersbrief, na kennisgeving ontwerp.
Het Koninklijk Besluit van 28 juni 2019 tot reglementering van de wielerwedstrijden en van de alle-terreinwedstrijden.
De nieuwe gemeentewet, inzonderheid op de artikel 119, 130bis en 13§2.
Het decreet Lokaal Bestuur.
Het Koninklijk Besluit van 21 augustus 1967 tot reglementering van de wielerwedstijrden en van de veldritten;
Het Koninklijk besluit van 1 december 1975 houden het Algemeent Reglement op de politie van het wegverkeer en van het geheel van de openbare weg.
Het Ministerieel Besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaaren van de verkeerstekens worden bepaald.
Art. 1: Deze verordening geldt op zaterdag 11 september 2022 van 9u tot 18u in de Holdestraat, Greepstraat, Pikkelstraat, Gijzelbrechtegemstraat, Holstraat, Kruiskestraat, Rosstraat en Petegemstraat.
Art. 2: Er wordt een parkeerverbod ingesteld in volgende straten:
§ 1 van 9u tot 18u:
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van de verkeersborden E1 met onderbord ‘van 9u tot 18u’ zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
Art. 3:
§ 1. Aan onderstaande kruispunten wordt eenrichtingsverkeer ingevoerd:
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van de verkeersborden F19 en C1 zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
Art. 4:
§ 1. Aan onderstaande kruispunten wordt signalisatie geplaatst onder de vorm van verboden naar links of naar rechts af te slaan:
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van de verkeersborden C31a en C31b, zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
Art. 5:
§ 1. Op het kruispunt van de Kruiskestraat met de Greepstraat/Holstraat geldt een verplichte te volgen rijrichting. Het parcours wordt in twee gesplitst in de Holstraat vanaf de hoek Greepstraat/Kruiskestraat naar hoek Pikkelstraat/Holstraat.
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van de borden D1e en D1f. De borden en nadars (splitsen parcours) worden geplaatst zoals aangeduid op de het signalisatieplan in bijlage.
Art. 6:
§ 1. Onderstaande kruispunten worden afgesloten voor het doorgaand verkeer. Het verkeer dient de wegomlegging te volgen:
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van een nadar voorzien van een bord C3 en F41. De borden en nadars in de Gijzelbrechtegemstraat (midden van de rijweg) worden geplaatst zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
Art. 7:
§ 1. Ter hoogte van het kruispunt van de Statiestraat met de Gijzelbrechtegem wordt de rijbaan versmald
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van de borden A7C in de Bevrijdingslaan en A7b in de Statiestraat. De borden worden geplaatst zoals aangeduid op de het signalisatieplan in bijlage.
Art. 8:
§ 1. Vanuit de Langestraat, richting Bevrijdingslaan dient het verkeer de wegomlegging richting Avelgem te volgen
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van het bord 41 in de Bevrijdingslaan en zoals aangeduid op signalisatieplan in bijlage.
Art. 9:
§ 1. Onderstaande kruispunten worden afgesloten voor het doorgaand verkeer. Er wordt enkel plaatselijk verkeer toegelaten en het verkeer dient de wegomlegging te volgen:
§ 2. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door het plaatsen van een nadar voorzien van een bord C3 met onderbord ‘Uitgezonderd plaatselijk verkeer’ , het bord F45C (doodlopende weg) en F41 (wegomlegging). De borden worden geplaatst zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
Art. 10: De organisatie brengt de bewoners, gelegen langs het parcours op het grondgebied Anzegem, schriftelijk op de hoogte.
Art. 11: Bij beperkte zichtbaarheid moet de verkeerssignalisatie uitgerust worden met oranje/gele knipperlichten.
Art. 12: Voor de hulpdiensten moet er binnen de afgesloten straat of straatgedeelte ten allen tijde een vrije doorgang zijn van 4 meter breed en 4 meter hoog.
Art. 13: Overtreding van dit reglement wordt bestraft met politiestraffen.
Art. 14: Er wordt een afschrift van dit besluit gestuurd naar de griffie van de rechtbank van eerste aanleg te Kortrijk, de griffie van de politierechtbank te Kortrijk, de lokale politie en De Lijn.
Art. 15: Deze verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig de artikels 286 en 287 van het decreet Lokaal Bestuur.