Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 6 april 2022 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van het verslag van de crisiscel en past zijn beleid inzake vluchtelingenopvang aan.
Het college keurt de schuldvordering (ereloonfactuur - gemeentelijk aandeel 'stadium goedkeuring aanbestedingsdossier) van het ontwerpbureau voor de opdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed.
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering van de weg- en rioleringswerken op de private verkaveling Sint-Elooistraat (uitbreiding van de verkaveling Nieuwpoortstraat) goed.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige en definitieve oplevering goed van de opdracht 'Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2021'.
Het college geeft toelating om verharding aan te brengen op openbaar domein in de Eegalstraat.
Het college keurt de overeenkomst met Monument Vandekerckhove NV uit Ingelmunster m.b.t. het archeologisch onderzoek aan de oude kerk goed.
Het college besluit alle bomen in de Steenbruggestraat te kappen en te vervangen door een zuilvormige haagbeuk.
Het college gunt de opdracht met nr. 2022/323 ‘Scheren van groenvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein 2022’ per perceel aan de inschrijver met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college geeft toelating om een tegeltuintje te plaatsen.
Het college keurt verrekeningsvoorstel 22C goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectuur- & restauratiebureau voor de onderzoekswerken i.v.m. stabiliteitsproblemen Oude Kerk Vichte in het kader van de 'Studieopdracht Restauratie- en stabiliteitswerken aan Oude Kerk (beschermd monument)' goed.
Het college keurt het bestek nr. 2022/338 de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.
Het college beslist de opdracht niet te gunnen en de procedure te hernemen.
Het college keurt schuldvordering 4 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan” goed.
Het college keurt de schuldvordering 1 (binnenplaatafwerking) voor de opdracht "Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - wanden en vloeren" goed.
Het college keurt het nieuwe verrekeningsvoorstel 22B goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het invoeren van een parkeerverbod over een lengte van 10 meter in de Gijzelbrechtegemstraat nr 25 ter hoogte van op- en afrit Abriso.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het plaatsen van signalisatie in functie van de tonnagebeperking +3,5t in het zijstraatje Beukenhofstraat dat uitkomt in de Olekenbosstraat.
Het College stelt een aanvullend verkeersreglement strekkende tot het aanleggen van een zebrapad in de Beukenhofstraat ter hoogte van de bushalte van De Lijn vast.
Het college beslist een bijeenkomst van het verkeersoverlegplatform te organiseren op 16 juni 2022.
Er worden nog 2 bijkomende borden (begin & einde) geplaatst in de Otegemstraat. Dit stond niet vermeld in het aanvullend verkeersreglement.
Het college beslist de beslissingen van 10 november en 1 december 2021 in te trekken en een korting van 10 euro toe te kennen op de factuur voor de huur van OC Groeninge omdat de koelkast stuk was.
De concessie voor het St. Arnolduspark onder de vorm van een zakelijk recht wordt toegewezen.
Het college geeft toelating voor een overnachting van de KSA Ter Vichten in tenten op het domein Beukenhof op 14 mei 2022.
Het college geeft toelating om op het mamacafé van 2 juni 2022 een vuurkorf te voorzien in open lucht, mits het naleven van de veiligheidsmaatregelen.
Op zaterdag 30 april 2022 vindt de lentereceptie voor de inwoners plaats. Het college neemt kennis van de stand van zaken en stelt, zoals bepaald in het retributiereglement van 14 december 2021, de verkoopprijzen vast.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe aan het buurtcomité St-Antoniusstraat-Klijtberg voor een buurtfeest op 21 juli a.s.
Het college neemt kennis van het basis continuïteitsplan van het lokaal bestuur Anzegem, versie 2 2022, dat ter goedkeuring zal worden voorgelegd aan de eerstvolgende raad en stelt de aanpassingen of toevoegingen aan bijlage 8.1 'informatie voor de crisiscel' van het BCP vast.
Het college stelt twee medewerkers aan als waarnemend algemeen directeur in geval van afwezigheid of verhindering van de titularis.
Het college neemt kennis van de dagorde politieraad PZ Mira van 19 april 2022.
Het college beslist een relatiegeschenk (Boek Armand Desmet) te overhandigen aan gemeentebestuur Ledegem als dank voor het ontvangen boek 'Gaston Rebry - de eerste Vlaamse monsieur Paris-Roubaix'.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 12 april 2022.
Het college van burgemeester en schepenen stelt een vrijwilliger aan als toezichter nutswerken.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 19 april 2022.
Het college stelt enkele bijkomende uren vacant aan eigen personeel als bediende BKO voor onbepaalde duur.
Het arbeidsongeval van 10/11/2020 overkomen aan een personeelslid is geconsolideerd op 01/11/2021 met blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt 3% rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het arbeidsongeval van 20/10/2020 overkomen aan een personeelslid is geconsolideerd op 25/10/2021 zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het college stelt vrijwilligers aan in de functie van 'mooimaker'.
Het college beslist over enkele re-integratietrajecten.
De opdracht wordt voorlopig opgeleverd en de helft van de borgsom vrijgegeven.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een afschrift te ontvangen van het gemeentelijk leegstandsregister.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier gedeeltelijk vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022032377 – O/2022/57, Bert Van Lerberghe voor bouwen van een tuinberging, gelegen Kapellestraat 73, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022032377
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinberging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kapellestraat 73, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1159/00G000
Naam van de aanvrager of exploitant: Bert Van Lerberghe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022032377
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de schrapping goed van percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college keurt het antwoord goed op enkele vragen gesteld rond de vergunningen en stedenbouwkundige en milieutechnische aspecten van bedrijven te Beukenhofstraat 77A & 77 .
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022032856 – O/2022/55, Tineke Lagrou voor plaatsen aanpalend bijgebouw, aanleggen oprit en uithalen garagepoort, gelegen Houtzagerijstraat 1, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022032856
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen aanpalend bijgebouw, aanleggen oprit en uithalen garagepoort
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Houtzagerijstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0361/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Tineke Lagrou
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022032856
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022009091 – O/2022/24, Nancy Nys voor plaatsen van een veranda, gelegen Grote Leiestraat 195, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022009091
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 195, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0381/00L000
Naam van de aanvrager of exploitant: Nancy Nys
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022009091
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022028543 – O/2022/50, WGT Project (Thomas Avet) voor functiewijziging van gezinswoning naar kantoor, gelegen Oostdorp 67-69, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022028543
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van gezinswoning naar kantoor
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 67 - 69, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0808/00D002
Naam van de aanvrager of exploitant: WGT Project (Thomas Avet)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022028543
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021179256 – O/2021/323, Sofie Dewaele voor het bouwen van een woning, gelegen Petegemstraat 4A, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021179256
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Petegemstraat 4A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0361/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Sofie Dewaele
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021179256
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022014041 – O/2022/34 Benoit Faveere, Egaalstraat 24 9790 Wortegem-Petegem, voor slopen van bestaande bebouwing + bouwen woning met bijgebouw, gelegen Krommestraat 5 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nrs. 076B, 076C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014041
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van bestaande bebouwing + bouwen woning met bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0076/00C00034002E0076/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Benoit Faveere
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022014041
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021013934 – O/2022/46, Filip Naessens voor slopen van een woning, gelegen Schaagstraat 6, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021013934
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0612/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Filip Naessens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021013934
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022007814 – O/2022/21, Bart Bataille voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Grasstraat 12, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007814
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grasstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0056/00L000
Naam van de aanvrager of exploitant: Bart Bataille
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022007814
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
De raadscommissie Ruimte gaat door op donderdag 7 juli om 18u in de grote vergaderzaal van het nieuwe gemeentepunt.
Het college kent een jaarvergunning 2022 toe voor een mobiele werkplaats in de gemeente Anzegem.
Het college neemt kennis van bijkomende aanstellingsbewijzen voor 2022 voor de gemeentelijke muskusrattenbestrijders.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (maart 2022) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021 - verlenging 1' goed.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 1 (maart 2022) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2022" goed.
Het college neemt kennis van het proces-verbaal van voorlopige oplevering en het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de opdracht 'Bouwen van een brandweerkazerne Deerlijk/Anzegem - technieken (lot 2)'.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 21 maart 2022 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.
Het college 2022 bekrachtigt het besluit van de burgemeester van 13 april 2022 strekkende tot het invoeren van parkeerverbod op twee parkeerplaatsen op de parking van de Roterijstraat van 19 april 2022 tem 30 juni 2022.
Het college neemt kennis dat er een nieuwe wijkwerker wordt ingeschakeld voor een ondersteunende functie binnen BKO Anzegem
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 4 april 2022 tot en met zondag 10 april 2022 en deze van maandag 11 april 2022 tot en met zondag 17 april 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college stelt vrijwilligers aan als toezichter Sint Arnolduspark en autokampeerterrein Tiegem.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de brief van 4 april 2022 vanwege het Bisdom waarbij het kerkenbeleidsplan dat vastgesteld werd door de gemeenteraad op 8 februari ll. goedgekeurd is.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw Comité voor Kermis- en Speelpleinwerking Sint-Juliaan voor de doortocht van de 6de Toontjes Toertocht voor oldtimers op zondag 1 mei 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan vzw PVDD uit 8530 Harelbeke voor de doortocht en bepijling van de fietsrally Memorial Philippe Vandendorpe op zondag 8 mei 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan BM Engineering uit 8500 Kortrijk voor de doortocht en bepijling van de cycoltocht BM Classic op zaterdag 7 mei 2022.
Het college neemt kennis van het gegeven dat de Gemeente Anzegem zich dient aan te sluiten op het MAGDA-platform en de algemene machtiging FO nr. 18/2015 d.d. 28 mei 2015 van het Sectoraal comité van de federale overheidsdiensten, dit in functie van de verwerking van de GAS-boetes en beslist dat het nodige hiervoor zo snel mogelijk uitgevoerd mag worden.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 22 april 2022.
Het college neemt kennis van het uitgereikte 'referentiebewijs Inclusieve Onderneming 2022' aan het gemeentebestuur van Anzegem.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv mei 2022.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022035844 – O/2022/62 Jonas Dhaenens, Klijtberg 65 8570 Anzegem, voor verbouwen en uitbreiden van een woning, gelegen Klijtberg 65 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0033N6.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden van een woning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022035844
Periode openbaar onderzoek: 19 april 2022 tot en met 18 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 65 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Dhaenens Jonas
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022035844) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022033211 – O/2022/67 voor verbouwen woning, gelegen Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022040190 – O/2022/72 voor bouwen van een woning, gelegen Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.
De deputatie van de provincie West-Vlaanderen verleent omgevingsvergunning voor volgend project:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020170332 (2022/25)
Voorwerp van de aanvraag: veranderen van een inrichting klasse 1 (melkveehouderij)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Elstweg 37, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Wouter Vercruyssen, Elstweg 37, 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheden:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2020170332
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022034798 – O/2022/63
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject project OMV_2022030462 – O/2022/52 Christiaens – Volcke (Patrick Christiaens), Nijverheidslaan 6 8580 Avelgem voor plaatsen van 2 sectionale poorten, nivellering van het terrein en plaatsen keerwand - exploiteren van een inrichting klasse 2 (opslagplaats voor land- en tuinbouwvoertuigen)
Kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie B, nummer 0606K2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van 2 sectionale poorten, nivellering van het terrein en plaatsen keerwand - exploiteren van een inrichting klasse 2 (opslagplaats voor land- en tuinbouwvoertuigen)
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022030462
Periode openbaar onderzoek: 27 april 2022 tot en met 26 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van 2 sectionale poorten, nivellering van het terrein en plaatsen keerwand - exploiteren van een inrichting klasse 2 (opslagplaats voor land- en tuinbouwvoertuigen)
Onderstaande VLAREM-rubrieken zijn van toepassing: (zie ook de rubriekentabel, bijlage C7, en bijlage R17.3):
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
Naam van de aanvrager of exploitant: CHRISTIAENS - VOLCKEChristiaens Patrick Eugène
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022030462) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022039748 – O/2022/71 voor verbouwen woning.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter