Wed 17/08/2022 - 16:30 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 18 en 28 juli 2022 wordt goedgekeurd.
Het college gaat er principieel mee akkoord om een 2-tal studenten 'afvalverwerking' aan de Universiteit Gent eenmalig te laten meegaan op de wekelijkse ronde voor het ledigen van de gemeentelijke afvalbakjes.
Verzekering en werkkledij worden voorzien door de universiteit.
Het bevel van aanvang voor de opdracht 'Aanleg voetpaden in diverse straten 2022' wordt vastgesteld op 17 oktober 2022.
Het college keurt het aanbestedingsverslag voor de opdracht "Wegenis- en rioleringswerken in de Kerkdreef" goed. Het gemeentelijk aandeel bedraagt € 373.367,15 incl. BTW.
Het college keurt de betalingsaanvraag van het studiebureau voor de opdracht 'opmaak concept toegankelijke bushaltes' goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 1 (maaiperiode 1) van de opdracht “Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2022” goed.
Het college neemt kennis van de nota met het nazicht van de bomen en gaat akkoord om een aantal bomen te rooien omwille van veiligheidsoverwegingen.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
Het college neemt kennis van de bevindingen vanwege de keuringsorganisatie nopens het speelpleintje bij school Groene Poortje te Kaster. Het speelpleintje blijft verder afgesloten tot aan alle opmerkingen is voldaan. Een tweede opinie wordt ook gevraagd bij een andere keuringsinstantie.
Het college neemt er kennis van dat het callcenter voor de boostervaccinatie wordt ingericht in het Welzijnshuis in Waregem.
Het college neemt er kennis van dat de gouverneur de jaarrekening van 5 Anzegemse kerkfabrieken goedkeurde.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college keurt vorderingsstaat 2 (fase 2) voor de opdracht 'leveren en plaatsen lichtelementen zebrapaden' goed.
Het college besluit akkoord te gaan om Bataljong aan te stellen als externe partner voor de uitwerking van het speelruimteplan (opstellen speelvisie en begeleiding werkgroep publieke ruimte).
Op vrijdag 23 september 2022 vindt het vrijwilligersfeest plaats. Het college stelt, zoals bepaald in het retributiereglement van 14 december 2021, de verkoopprijzen vast.
Het college beslist om het dossier Digitale transformatie van regio Zuid-West-Vlaanderen in te dienen in het kader van de oproep Gemeente zonder gemeentehuis. Hiertoe worden een samenwerkingsovereenkomst en verklaring op eer te ondertekend en tegen eind augustus terugbezorgd te bezorgen aan penhouder van dienst, Harelbeke.
Het college beslist in de mogelijkheid te voorzien om de loonstroken voortaan elektronisch aan te leveren.
Het college beslist om de huidige HR-software te update naar een hogere versie, nl Lima Professional.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 16 augustus 2022.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de halftijdse functie logistiek medewerker (onbepaalde duur - D1-3).
Het college verklaart de voltijdse, tijdelijke functie van Jeugdanimator (C1-3) vacant.
Het college kent een reële kostenvergoeding toe ikv zijn prestaties als vrijwilliger onderhoudsmedewerker Openbaar Groen voor het vangen van de schildpadden in Sint-Arnolduspark.
Het college neemt kennis van een hoge graad van absenteïsme door frequente en/of langdurige ziekteverloven. Aan de Personeelsdienst wordt opdracht gegeven om te onderzoeken welke stappen hierin kunnen genomen worden.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 19 juli 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 26 juli 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 2 augustus 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 9 augustus 2022.
Het college stelt een tijdelijk, halftijds administratief medewerker (Burgerzaken) (C1-3) aan.
Het college stelt een halftijds administratief medewerker (Interne ondersteuning - C1-3) voor onbepaalde duur aan.
Het college stelt een contractueel, deeltijds administratief medewerker (Burgerzaken) aan voor onbepaalde duur.
Het college keurt de adreswijziging van de Vrije Basisschool Anzegem goed: adres school wordt Landergemstraat 1E. Kerkstraat 91 blijft behouden als administratief adres van het schoolbestuur vzw Katholiek onderwijs St. Jan.
Het college beslist een nieuw stratenplan te laten maken om ter beschikking te stellen van de bevolking.
Het college neemt kennis van het programma voor het onthaal van de nieuwe inwoners op donderdag 8 september.
Vlaanderen wil de digitalisering bij de lokale besturen versnellen en ondersteunt dit met subsidies. Onder de noemer Gemeente Zonder Gemeentehuis lanceerde de Vlaamse Overheid al enkele oproepen. Ook onze regio, Zuid-West-Vlaanderen, sprong op die kar en één van de verschillende onderdelen in het regionale verhaal is informatiebeheer.
Het college beslist ook dit jaar een spaarkaartactie tijdens de maanden oktober, november en december te houden op de vrijdagvoormiddag te Vichte.
Het college aanvaardt de opzeg van het abonnement voor de vaste standplaats met koopwaar ‘pannenkoeken, wafels en ijs’ met ingang van 2 april 2022 op de vrijdagvoormiddagmarkt te Vichte en beslist de vrijgekomen standplaats vacant te verklaren.
Het college neemt kennis van de plan-MER-screening van het ontwerp van besluit van de Vlaamse Regering met betrekking tot de afstandsregels van pluimveestallen en monitoringsvoorwaarden voor ammoniakemissiearme stalsystemen.
Het college neemt kennis van de plan-MER-screening van het ontwerp van gewestelijke stedenbouwkundige Hemelwaterverordening van 2022 vastgesteld door de Vlaamse regering, er worden geen bemerkingen geformuleerd.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2021176054 - 2021/309 - verkaveling van 2 loten - Holstraat 48 - 8570 Anzegem in de beroepsprocedure aan de deputatie.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022060910 – O/2022/111, Jens Van Nieuwenhove en Silke Leirens voor plaatsen van een bijgebouw met carport na sloop van bestaande bijgebouwen, gelegen Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022060910
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een bijgebouw met carport na sloop van bestaande bijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0845/00V003
Naam van de aanvrager of exploitant: Jens Van Nieuwenhove en Silke Leirens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022060910
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022075270 – O/2022/137, Jan Verschuere voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Delfien Vanhautestraat 64, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022075270
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Delfien Vanhautestraat 64, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0501/00S000
Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Verschuere
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022075270
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022084153 – O/2022/152, Justine D'Huyvetter voor V/6201300016/1 - wijzigen voorschriften lot 37, gelegen Pachtgoed 15, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022084153
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: V/6201300016/1 - wijzigen voorschriften lot 37
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0516/00S000
Naam van de aanvrager of exploitant:Justine D'Huyvetter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022084153
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022078702 – O/2022/148, Dupont - Kor-Immo (Kurt Dupont) voor bouwen van twee eengezinswoningen, gelegen Beukenhofstraat 136B en 136C, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022078702
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van twee eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 136B en 136C, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0223/00N000 en 34038A0223/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Dupont - Kor-Immo (Kurt Dupont)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022078702
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022049464 – O/2022/100 Jan Vande Casteele en Jolien Saelens, Vichtsesteenweg 57 8570 Anzegem, voor verbouwen woning, gelegen Vichtsesteenweg 57 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0502B2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022049464
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 57, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0502/00B002
Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Vande Casteele en Jolien Saelens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022049464
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022104245 – O/2022/197, Guus Van Dorpe voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Pastoor Verrieststraat 21C, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022104245
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 21C, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0819/00Y006
Naam van de aanvrager of exploitant :Guus Van Dorpe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022104245
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Oudenaardestraat (2021/104).
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022025781 – O/2022/60 Peter De Pourcq, Dompelstraat 1 8570 Anzegem, voor verbouwing + uitbreiding gezinswoning, gelegen Dompelstraat 1 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0806E.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022025781
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwing + uitbreiding gezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dompelstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0806/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Peter De Pourcq
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022025781
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van het geactualiseerde schattingsverslag voor OC De Speldoorn.
Het college keurt de vorderingsstaat 3 (juli 2022) voor de opdracht "Ondersteuning van de Groendienst voor diverse opdrachten" goed.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 5 (juli 2022) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2022" goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 14 juli 2022 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe t.g.v. een buurtfeest in de Zijptestraat.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 18 juli 2022 tot en met zondag 24 juli 2022; maandag 25 juli 2022 tot en met zondag 31 juli 2022; maandag 1 augustus 2022 tot en met zondag 7 augustus en maandag 8 augustus 2022 tot en met zondag 14 augustus 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college geeft toelating aan de algemeen directeur om de opleiding 'stijgende prijzen en onvoorziene omstandigheden' te volgen.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college keurt de subsidies voor het knotten van knotbomen van het voorbije knotseizoen goed (11 dossiers, totaalbedrag: 1445 euro).
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het college neemt kennis van een vaststelling door Agentschap Natuur en Bos van een schending op de jachtwetgeving in de gemeente.
Het college neemt kennis van het schrijven van de Provincie West-Vlaanderen, dienst Waterlopen, aan een inwoner van de gemeente betreffende een inbreuk op doorgangsmogelijkheden langs een waterloop.
Het college neemt kennis van een verhoor afgenomen door politiezone MIRA naar aanleiding van inbreuk op de omgevingsvergunning.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor het plaatsen van publiciteit langs gemeentewegen m.b.t. startactiviteit KSA Vichte Meisjes op zaterdag 24 september 2022.
Het college neemt kennis van de hogere kostprijs voor het metselen van een boog aan de kapel ter hoogte van Tjampensstraat 6 en gaat akkoord met de meerprijs.
Het college neemt kennis van de melding van het Agentschap Onroerend Erfgoed houdende toekenning onderzoekspremie herbestemmingsonderzoek St-Janskerk.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de 2/4 Takt Classic Meeting @ Kortrijk toertocht met bromfietsen op zaterdag 27 augustus 2022 - 2/4 Takt Brommerclub De Blende Tigers Kortrijk.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Imog van 21 juni 2022 en AV Vereniging van Openbaar Groen van 2 en 23 juni 2022.
Het college neemt kennis van de toekenning van een aanvullende kostenvergoeding als vrijwilliger gemachtigd opzichter.
Het college neemt kennis van het schrijven d.d. 27 juli 2022 van het Departement Omgeving betreffende een schrapping van een bedrijfspand in de inventaris van leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de verkavelingsvergunning V420050004_1.
Het college neemt kennis van een voorstel tot herziening van het beleidskader kleine windturbines van de provincie West-Vlaanderen.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022086920 (2022/161)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (bovengrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Sint Antoniusstraat 109, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34018B0570/00V000
Naam van de aanvrager of exploitant: Michiel Brutin, Marcel Kintstraat 9, 8550 Zwevegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022090713 (2022/166)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: industrieterrein achter Schaagstraat, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002A0354/00A000
Naam van de exploitant: Stadsbader, Kanaalstraat 1, 8530 Harelbeke
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022088302 – O/2022/169 Kurt Dupont, Doorniksesteenweg 81B 8500 Kortrijk voor bouwen van 2 gekoppelde eengezinswoningen & carport, gelegen Overakker 50-52, 8570 Anzegem -
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0595T 595S
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 2 gekoppelde eengezinswoningen & carport
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022088302
Periode openbaar onderzoek: 8 augustus 2022 tot en met 7 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van 2 gekoppelde eengezinswoningen & carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
Naam van de aanvrager of exploitant: Kurt Dupont
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022088302) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022094305 (2022/176)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Krommestraat 5, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002E0076 en 34002E0076
Naam van de exploitant: Benoit Faveere, Egaalstraat 24, 9790 Wortegem-Petegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022096947 (2022/179)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (ondergrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Groeningestraat 5, 8572 Anzegem, kadastraal bekend: 34019A0296/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Liesbeth Desodt en Pieter Blondeel en Groeningestraat 5, 8572 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt akte van het omgevingsproject MV_2022100718 - O2022/186, Richard Zappeij voor plaatsen van een gedeeltelijke terrasoverkapping te Peter Benoitstraat 29, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie B, 143K
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verbouwen eengezinswoning
Referentie omgevingsloket: OMV_2022100718
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Peter Benoitstraat 29, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Richard Zappeij
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022039542 – O/2022/142 Kevin Buyck en Hélène Vercaemst, Nieuwstraat 8 8570 Anzegem, voor sloop en herbouw eengezinswoning, gelegen Holdestraat 28 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 2e afdeling (Gijzelbrechtegem), sectie A, nrs. 0317D, 0317F.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: sloop en herbouw eengezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022039542
Periode openbaar onderzoek: 16 augustus 2022 tot en met 15 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holdestraat 28 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Buyck Kevin en Vercaemst Hélène
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022039542) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022085250 – O/2022/178 Marnix Vandendriessche , Grote Leiestraat 124 8570 Anzegem voor V/188000011/1 herindeling lot 1 en 2, gelegen Grote Leiestraat 122A - 124 - 126 -8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nummer 13A2, 13B2, 15c
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: V/188000011/1 herindeling lot 1 en 2
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022085250
Periode openbaar onderzoek: 19 augustus 2022 tot en met 18 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: V/188000011/1 herindeling lot 1 en 2
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 122A - 124 - 126 -8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nummer 13A2, 13B2, 15c
Naam van de aanvrager of exploitant: Marnix Vandendriessche
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022085250) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022100290 – O/2022/190 voor verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022098740 – O/2022/183 Marc Jacquet, Pikkelstraat 6 8570 Anzegem, voor slopen vrijstaande woning & garage/(tuin)berging + bouwen van eengezinswoning, gelegen Pikkelstraat 6 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nummer 0275E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen vrijstaande woning & garage/(tuin)berging + bouwen van eengezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022098740
Periode openbaar onderzoek: 22 augustus 2022 tot en met 21 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen vrijstaande woning & garage/(tuin)berging + bouwen van eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pikkelstraat 6 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Jacquet Marc
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022098740) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022085719 – O/2022/158 Pluimveehandel Haerinck, Huttegem 8 8570 Anzegem, voor bouwen van een hoogspanningscabine, gelegen Huttegem 8 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nr. 0163K.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp en IIOA: bouwen van een hoogspanningscabine + transformator 250 kva.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022085719
Periode openbaar onderzoek: 22 augustus 2022 tot en met 21 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een hoogspanningscabine + transformator 250 kva.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 8 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nr. 0163K.
Naam van de aanvrager of exploitant: Pluimveehandel Haerinck
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022085719) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022089199 – O/2022/185 TORREBOS THV (Katty Dierickx en Rino Maes), Waterstraat 144 8790 Waregem, voor regularisatie meergezinswoning, gelegen Kerkstraat 59 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nr. 1016G.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie meergezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022089199
Periode openbaar onderzoek: 23 augustus 2022 tot en met 22 september 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie meergezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 59 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: TORREBOS THV (Dierickx Katty en Maes Rino)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022089199) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022015593 (2022/202)
Voorwerp van de aanvraag: Het exploiteren van een inrichting klasse 1 (recyclagebedrijf), hernieuwing en actualisatie bestaande vergunning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 22, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 3e afdeling Sectie A nr 161C
Naam van de aanvrager of exploitant: DEVOGELAERE RECYCLAGE, Huttegem 22, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 19 augustus tot en met 17 september 2022
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is volledig digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022015593) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022102817 – O/2022/195 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen sportterreinen Vichte - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0336M3.
Het college neemt kennis van de uitbreiding van de actie rond huiszwaluwen in Anzegem in samenwerking met het Stadlandschap Leie en Schelde.