Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 27 oktober 2021 wordt goedgekeurd.
Op het perceel waar BKO De Kapoen, Vichtsesteenweg 115, gevestigd is, bevindt zich een deel van de parking die gelegen is aan de kant van het Klokske. Er wordt een landmeter aangesteld om de nodige plannen op te maken met het oog op een aanpassing van de perceelsgrenzen zodat de parking volledig buiten het perceel van De Kapoen komt te liggen.
Het college neemt kennis van het eindrapport m.b.t. het herbestemmingstraject invulling schip kerk Anzegem.
Het college neemt kennis van het ontwerp nieuw kerkenbeleidsplan en belegt een bespreking met het CKB en de pastorale eenheid.
Het college evalueert de toestand week na week en neemt gepaste maatregelen.
Het college neemt kennis van een vraag in verband met de asfalteringswerken en beantwoordt deze in het kader van de openbaarheid van bestuur.
De technische beschrijving met nr. 2021/292, de raming, de plaatsingsprocedure (via aanvaarde factuur – overheidsopdracht van beperkte waarde), de uit te nodigen ondernemers en de limietdatum voor het indienen van een offerte worden goedgekeurd.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van september 2021 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure voor de opdracht te starten, het aankondigingsbericht te publiceren en de limietdatum en -uur voor het indienen van offertes vast te leggen.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college neemt kennis van het programma voor Kinderkunstendag op 21 november 2021 in Ansold.
Het college geeft toelating om blokkot 'samen hokken om te blokken' te organiseren van 20 december 2021 tot en met 28 januari 2022.
Op 3 november ontving de Buitenschoolse Kinderopvang via Kind&Gezin/Opgroeien de aangepaste coronamaatregelen voor de kinderopvang ivm test- en quarantainestrategie. Het college stemt ermee in om deze toe te passen.
Een persoon zal met ingang van maandag 15 november 2021 voor een duurtijd van 15u werkplekleren volgen in Nel Grijsloke. Dit tijdens de voor- en naschoolse werking.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 3 en 9 november 2021.
Het college verklaart 1 tijdelijke functie (1 voltijdse functie) van technisch assistent vacant voor de duur van 1 jaar. Er wordt uit de bestaande werfreserve geput.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de statutaire functie van administratief medewerker Burgerzaken.
Het college neemt kennis van de aanvraag tot stage (vanuit VDAB) als technisch assistent en gaat er op in.
Het college stelt een deeltijdse (30.4/38) technisch assistent aan voor onbepaalde duur.
Het college legt de agenda vast voor het vakbondsoverleg (HOC-BOC) van 30 november 2021.
Het college keurt een proefreglement goed voor 1 jaar voor het gebruik van de techniekklas in de gebouwen van kunstonderwijs Vichte.
Op dinsdag 16 november om 10u20 wordt het High-Five project uit de doeken gedaan op de speelplaats van de gemeenteschool (Ingooigemplaats 58). Er wordt meer uitleg gegeven over de palen die werden geplaatst en hoe ze precies werken. Ook de mascotte van High Five zal voor de nodige sfeer zorgen.
Het college beslist om in september 2022 een nieuwe gratis infogids te laten verspreiden
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs). De opdracht kan 2 keer met 1 jaar verlengd worden.
Een raadslid stelde de vraag of er plannen zijn om een COVID PASPOORT in Anzegem in te voeren. Er wordt geantwoord dat een covid-paspoort per gemeente niet bestaat en dat men gebruik moet maken van het algemene coronacertificaat.
Het college neemt kennis van de mail van een inwoner dd. 27/10/2021 mbt een klacht over het beleid omtrent de recyclageparken en bezorgt een antwoord.
Het college keurt de aanvraag goed om bewegwijzering te plaatsen voor International Handling Group op de kruising van de Beukenhofsstraat en Olekenbosstraat.
Het college besluit om op alle zebrapaden op gemeentewegen verlichting te voorzien.
Het college wijzigt 2 locaties voor het plaatsen van de palen ikv High Fiveproject.
Het college keurt de samenwerkingsovereenkomst m.b.t. de provinciale huurgarantieverzekering goed.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021133041 – O/2021/241, Jan Detavernier voor Het opslitsen van een ééngezinswoning in twee geschakelde woningen, gelegen Statieplein 32, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133041
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Het opslitsen van een ééngezinswoning in twee geschakelde woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statieplein 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00H003
Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Detavernier
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021133041
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021155105 – O/2021/272, Nicola De Sutter voor Regularisatie tuinhuis, gelegen Stientjesstraat 1, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021155105
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1235/00A00034002F0406/00C00034002F0407/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Nicola De Sutter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021155105
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021161749- 2021/285- Litho, renoveren van een woning gelegen te Vichtsesteenweg 118, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, 256M
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning
Referentie omgevingsloket: OMV_2021161749
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Vichtsesteenweg118, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Litho
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021157194 - Cosaert, uitbreiden van een woning gelegen te Kerkstraat 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie C, 23H.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning
Referentie omgevingsloket: OMV_2021157194
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Kerkstraat 24, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Cosaert
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Er wordt gunstig advies verleend voor de aanvraag tot omgevingsvergunning: project OMV_2021153122 - werken aan waterloop - Kolstraat, 8573 Anzegem
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021133871 – O/2021/235 voor slopen van een loods, gelegen Oudenaardestraat 48 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0091T5.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133871
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een loods.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0091/00T005
Naam van de aanvrager of exploitant: Huseyin Kahya
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021133871
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college besluit bij De Watergroep een aanvraag in te dienen voor een uitbreiding van het drinkwaternet.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt schuldvordering 8 voor de opdracht “Relighting sporthal Torrebos” goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van de 19 oktober 2021 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college geeft toelating voor het organiseren van een kersthappening op 11 en 12 december 2021 aan het inrichtende kermiscomité.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 25 oktober 2021 tot en met zondag 31 oktober 2021 en van maandag 1 november 2021 tot en met zondag 7 november 2021.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Het college stelt een vrijwilliger aan in de functie van toezichter culturele infrastructuur voor het dorpshuis op de Heirweg.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op buitenschermen van 12 tot 26 november (twee weken) voor Vichtse Pirobakken op 26 en 28 november.
Promotie op buitenschermen van 22 tot 28 november (1 week) voor Curazon personal training en EMS-center in Anzegem.
Het college verleent goedkeuring aan 4 aanvragen tot subsidies voor het buiten gebruik stellen van een stookolietank.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college gaat in op de vraag tot stopzetting huur bejaardenwoning Kortestraat 20 per 1 december 2021.
Het college neemt kennis van de vraag ivm het voorzien van elektriciteit en water voor het opstellen van het circus en aanhorigheden op het grasveld gelegen naast het Gemeentepunt, Heirbaan 73 te 8570 Anzegem (voorjaar 2022). Er wordt beslist een aftappunt voor water en elektriciteit te realiseren zodat er tegen betaling gebruik kan worden van gemaakt.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het feit dat pagina's uit het Gulden Boek van de gemeente Ingooigem zullen worden gefotografeerd met als doel te worden verwerkt in een tentoonstelling over Hugo Verriest.
Het startbord voor de Tiegembergfietsroute en inplanting ervan wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van:
RVB Leiedal van 24 september 2021 en 8 oktober 2021 / verslag RVB Imog van 9 en 21 september 2021.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021141641 – O/2021/254 VANA – INVEST, voor het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad, gelegen Varentstraat 29 - 8572 Anzegem - kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0048C, 0045B, 0046A.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141641
Periode openbaar onderzoek: 4 november 2021 tot en met 3 december 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 29 8572 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: VANA – INVEST (Van Hautegem Filip)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021141641) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021144641 – O/2021/259
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021163042 – O/2021/286 Linus Demeulemeester, Holstraat 50 8570 Anzegem voor functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning, gelegen Krommestraat 9 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nummer 0069A
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021163042
Periode openbaar onderzoek: 22 november 2021 tot en met 21 december 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 9 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Demeulemeester Linus
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021163042) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021119572 – O/2021/211 Janne Van Canneyt, voor herbouwen van een hoeve/ woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging, gelegen Lange Winterstraat 46 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0801B, 0799G, 0802A, 0797F, 0793A, 0796C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen van een hoeve/woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021119572
Periode openbaar onderzoek: 8 november 2021 tot en met 7 december 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een hoeve/woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 46 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Van Canneyt Janne
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021119572) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021151636 – O/2021/270 voor slopen woning.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021164521 – O/2021/287 voor verbouwen woning + herbouwen bijgebouw.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2021159672
Voorwerp van de melding: veranderen (regularisatie) van een inrichting klasse 3 (kantoorgebouw)
Ligging van het voorwerp van de melding: Vichteplaats 7, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: BNP Paribas Fortis, Warandeberg 3, 1000 Brussel
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter