Terug
Gepubliceerd op 19/11/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 10/11/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 27 oktober 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 27 oktober 2021 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Omgeving

        • Afbraak Klokske - aanstellen landmeter -aanpassen perceelsgrenzen BKO Kapoen

          Goedgekeurd

          Op het perceel waar BKO De Kapoen, Vichtsesteenweg 115, gevestigd is, bevindt zich een deel van de parking die gelegen is aan de kant van het Klokske. Er wordt een landmeter aangesteld om de nodige plannen op te maken met het oog op een aanpassing van de perceelsgrenzen zodat de parking volledig buiten het perceel van De Kapoen komt te liggen. 

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Herbestemmingstraject invulling schip Sint-Janskerk

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het eindrapport m.b.t. het herbestemmingstraject invulling schip kerk Anzegem.

      • Erediensten

        • Ontwerp nieuw kerkenbeleidsplan

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het ontwerp nieuw kerkenbeleidsplan en belegt een bespreking met het CKB en de pastorale eenheid.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Noodplanning

        • Coronamaatregelen

          Goedgekeurd

          Het college evalueert de toestand week na week en neemt gepaste maatregelen.

      • Openbare werken

        • Vraag in het kader van openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van een vraag in verband met de asfalteringswerken en beantwoordt deze in het kader van de openbaarheid van bestuur. 

      • Groenonderhoud- en parken

        • Aankoop bomen 2021 - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          De technische beschrijving met nr. 2021/292, de raming, de plaatsingsprocedure (via aanvaarde factuur – overheidsopdracht van beperkte waarde), de uit te nodigen ondernemers en de limietdatum voor het indienen van een offerte worden goedgekeurd.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - schuldvordering architectenbureau (prestaties september 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van september 2021 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.

        • Herstellingswerken aan Oude Kerk - Goedkeuring starten procedure en publicatie

          Goedgekeurd

          Het college beslist de plaatsingsprocedure voor de opdracht te starten, het aankondigingsbericht te publiceren en de limietdatum en -uur voor het indienen van offertes vast te leggen.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 05440) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03660) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00035) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00553) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00674) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00374) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00066) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 05542) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01609) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01239) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00479) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00079) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00678) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01405) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00183) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00087) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 06044) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Kinderkunstendag op zo 21/11 in Ansold tussen 14u en 17u voor gezinnen met kinderen tussen 2 en 12 jaar.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis  van het programma voor Kinderkunstendag op 21 november 2021 in Ansold.

      • Jeugd

        • Blokkot: samen hokken om te blokken

          Goedgekeurd

           Het college geeft toelating om blokkot 'samen hokken om te blokken'  te organiseren van 20 december 2021 tot en met 28 januari 2022.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Aanpassingen coronamaatregelen kinderopvang

          Goedgekeurd

          Op 3 november ontving de Buitenschoolse Kinderopvang via Kind&Gezin/Opgroeien de aangepaste coronamaatregelen voor de kinderopvang ivm test- en quarantainestrategie. Het college stemt ermee in om deze toe te passen.

        • werkplekleren - nel Grijsloke - november

          Goedgekeurd

          Een persoon zal met ingang van maandag 15 november 2021 voor een duurtijd van 15u werkplekleren volgen in Nel Grijsloke. Dit tijdens de voor- en naschoolse werking. 
           

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 3 en 9 november 2021.

        • Vacantverklaring tijdelijke functie seizoensarbeider technisch assistent

          Goedgekeurd

          Het college verklaart 1 tijdelijke functie (1 voltijdse functie) van technisch assistent vacant voor de duur van 1 jaar. Er wordt uit de bestaande werfreserve geput.

        • Kennisname kandidaturen - selectie administratief medewerker Burgerzaken

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de statutaire functie van administratief medewerker Burgerzaken. 

        • Aanvraag stageplaats student VDAB

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag tot stage (vanuit VDAB) als technisch assistent en gaat er op in.

        • Aanstelling deeltijdse technisch assistent onbepaalde duur

          Goedgekeurd

          Het college stelt een deeltijdse (30.4/38) technisch assistent aan voor onbepaalde duur.

        • Agenda HOC-BOC 30 november 2021

          Goedgekeurd

          Het college legt de agenda vast voor het vakbondsoverleg (HOC-BOC) van 30 november 2021.

      • Onderwijs

        • Gebruik techniekklas (kunstonderwijs Vichte) - proefreglement

          Goedgekeurd mits aanpassing

          Het college keurt een proefreglement goed voor 1 jaar voor het gebruik van de techniekklas in de gebouwen van kunstonderwijs Vichte.

        • Persmoment High Five gemeenteschool Ingooigem

          Goedgekeurd

          Op dinsdag 16 november om 10u20 wordt het High-Five project uit de doeken gedaan op de speelplaats van de gemeenteschool (Ingooigemplaats 58). Er wordt meer uitleg gegeven over de palen die werden geplaatst en hoe ze precies werken. Ook de mascotte van High Five zal voor de nodige sfeer zorgen.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Verspreiden infogids

          Goedgekeurd

           Het college beslist om in september 2022 een nieuwe gratis infogids te laten verspreiden

        • Aanleveren van drukwerk 'Aktiv Infomagazine' in 2022 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs). De opdracht kan 2 keer met 1 jaar verlengd worden.

        • Vraag raadslid 'Corona paspoort'

          Goedgekeurd

          Een raadslid stelde de vraag of er plannen zijn om een COVID PASPOORT in Anzegem in te voeren. Er wordt geantwoord dat een covid-paspoort per gemeente niet bestaat en dat men gebruik moet maken van het algemene coronacertificaat.

      • Afval en recyclageparken

        • Beleidsgerelateerde klacht containerpark

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de mail van een inwoner dd. 27/10/2021 mbt een klacht over het beleid omtrent de recyclageparken en bezorgt een antwoord.

      • Lokale economie

        • Aanvraag bedrijfssignalisatie INTERNATIONAL HANDLING GROUP

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aanvraag goed om bewegwijzering te plaatsen voor International Handling Group op de kruising van de Beukenhofsstraat en Olekenbosstraat. 

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Lijst met zebrapaden

          Goedgekeurd

          Het college besluit om op alle zebrapaden op gemeentewegen verlichting te voorzien. 

        • High Five - plaatsen palen - aanpassing

          Goedgekeurd

          Het college wijzigt 2 locaties voor het plaatsen van de palen ikv High Fiveproject.

      • Woonbeleid

        • Samenwerkingsovereenkomst provinciale huurgarantieverzekering

          Goedgekeurd

          Het college keurt de samenwerkingsovereenkomst m.b.t. de provinciale huurgarantieverzekering goed.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier V/671000001/5

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021133041 – O/2021/241, voor Het opsplitsen van een ééngezinswoning in twee geschakelde woningen, gelegen Statieplein 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie D, nummer 0385H 3

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021133041 – O/2021/241, Jan Detavernier voor Het opslitsen van een ééngezinswoning in twee geschakelde woningen, gelegen Statieplein 32, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133041

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Het opslitsen van een ééngezinswoning in twee geschakelde woningen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statieplein 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00H003

          Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Detavernier 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021133041
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021155105 – O/2021/272, voor Regularisatie tuinhuis, gelegen Stientjesstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie F, nummer 1235A

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021155105 – O/2021/272, Nicola De Sutter voor Regularisatie tuinhuis, gelegen Stientjesstraat 1, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021155105

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1235/00A00034002F0406/00C00034002F0407/00B000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Nicola De Sutter 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021155105
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Aktename melding -OMV_2021161749- 2021/285, renoveren van een woning gelegen te Vichtsesteenweg 118, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, 256M.

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021161749- 2021/285- Litho, renoveren van een woning gelegen te Vichtsesteenweg 118, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, 256M

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021161749 

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Vichtsesteenweg118, 8570 Anzegem 

          Naam van de aanvrager of exploitant: Litho

          De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

           

          Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           

          U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

        • Aktename melding -OMV_2021157194, uitbreiden van een woning gelegen te Kerkstraat 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie C, 23H.

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021157194 - Cosaert, uitbreiden van een woning gelegen te Kerkstraat 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie C, 23H.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021157194 

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Kerkstraat 24, 8570 Anzegem 

          Naam van de aanvrager of exploitant: Cosaert

          De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

           

          Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           

          U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

        • Advies aanvraag omgevingsvergunning - project OMV_2021153122 - werken aan waterloop - Kolstraat, 8573 Anzegem

          Goedgekeurd

          Er wordt gunstig advies verleend voor de aanvraag tot omgevingsvergunning: project OMV_2021153122 - werken aan waterloop - Kolstraat, 8573 Anzegem

        • Beslissing project OMV_2021133871 – O/2021/235 voor slopen van een loods, gelegen Oudenaardestraat 48 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0091T5.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021133871 – O/2021/235 voor slopen van een loods, gelegen Oudenaardestraat 48 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0091T5. 

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133871

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een loods.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0091/00T005

          Naam van de aanvrager of exploitant: Huseyin Kahya 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021133871
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.


      • Energie en nutsleidingen

        • Wateraansluiting op drinkwater in de Sterrestraat

          Goedgekeurd

          Het college besluit bij De Watergroep een aanvraag in te dienen voor een uitbreiding van het drinkwaternet. 

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessies

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Relighting Sporthal Torrebos - Goedkeuren schuldvordering

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 8 voor de opdracht “Relighting sporthal Torrebos” goed.

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Arnoldus: kennisname notulen zitting van 19 oktober 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van de 19 oktober 2021 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Kersthappening kerkplein Tiegem - 11 en 12 december 2021

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het organiseren van een kersthappening op 11 en 12 december 2021 aan het inrichtende kermiscomité.

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door NVA.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 25 oktober 2021 tot en met zondag 31 oktober 2021 en van maandag 1 november 2021 tot en met zondag 7 november 2021.

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilliger - toezichter culturele infrastructuur

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan in de functie van toezichter culturele infrastructuur voor het dorpshuis op de Heirweg.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

        • Aanvraag publicatie buitenschermen

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het voeren van 

          Promotie op buitenschermen van 12 tot 26 november (twee weken) voor Vichtse Pirobakken op 26 en 28 november. 

          Promotie op buitenschermen van 22 tot 28 november (1 week) voor Curazon personal training en EMS-center in Anzegem.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Goedkeuren subsidies buitengebruikstellen stookolietanks

          Goedgekeurd

          Het college verleent goedkeuring aan 4 aanvragen tot subsidies voor het buiten gebruik stellen van een stookolietank.

      • Energie en nutsleidingen

        • Fluvius Leie-Schelde - Uitvoeren van werken op openbaar domein - Groeningestraat (360206-20284057)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Telenet - plaatsen ondergrondse kabel - Delfien Vanhautestraat (25039321)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Fluvius Leie-Schelde - Uitvoeren van werken op openbaar domein - Ingooigemstraat (352069-20283520)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Proximus - Uitvoeren van werken op openbaar domein - Bevrijdingslaan 92 (JMS 507508)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus, onder de gebruikelijke voorwaarden.

    • Geen lid voor bevoegdheid gedefinieerd

      • Sociale huisvesting

        • Stopzetting huur bejaardenwoning Kortestraat 20 en garage.

          Goedgekeurd

          Het college gaat in op de vraag tot stopzetting huur bejaardenwoning Kortestraat 20 per 1 december 2021.

  • D-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Openbare werken

        • Aanvraag circus Pepino - grasveld naast het Gemeentepunt - geen elektriciteitsvoorziening en tappunt afname water

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de vraag ivm het voorzien van elektriciteit en water voor het opstellen van het circus en aanhorigheden op het grasveld gelegen naast het Gemeentepunt, Heirbaan 73 te 8570 Anzegem (voorjaar 2022). Er wordt beslist een aftappunt voor water en elektriciteit te realiseren zodat er tegen betaling gebruik kan worden van gemaakt.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Roerend erfgoed

        • Kennisname van fotograferen pagina's uit het Gulden Boek van de gemeente Ingooigem

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het feit dat pagina's uit het Gulden Boek van de gemeente Ingooigem zullen worden gefotografeerd met als doel te worden verwerkt in een tentoonstelling over Hugo Verriest.

      • Toerisme

        • Locatie en nazicht startbord Tiegembergfietsroute

          Goedgekeurd

          Het startbord voor de Tiegembergfietsroute en inplanting ervan wordt goedgekeurd.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van:

          RVB Leiedal van 24 september 2021 en 8 oktober 2021 / verslag RVB Imog van 9 en 21 september 2021.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021141641 – O/2021/254 voor het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad, gelegen Varentstraat 29 - 8572 Anzegem - kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0048C, 0045B, 0046A.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021141641 – O/2021/254 VANA – INVEST, voor het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad, gelegen Varentstraat 29 - 8572 Anzegem - kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0048C, 0045B, 0046A.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141641

          Periode openbaar onderzoek: 4 november 2021 tot en met 3 december 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het verbouwen van een zonevreemde vierkantshoeve en de aanleg van een zwembad.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 29 8572 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: VANA – INVEST (Van Hautegem Filip)

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021141641) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Adviesvragen project OMV_2021144641 – O/2021/259 voor herbouwen woning.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021144641 – O/2021/259

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021163042 – O/2021/286 voor functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning, gelegen Krommestraat 9 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nummer69A

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021163042 – O/2021/286 Linus Demeulemeester, Holstraat 50 8570 Anzegem voor functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning, gelegen Krommestraat 9 - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nummer 0069A

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021163042

          Periode openbaar onderzoek: 22 november 2021 tot en met 21 december 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 9 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Demeulemeester Linus

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021163042) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021119572 – O/2021/211 voor herbouwen van een hoeve/ woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging, gelegen Lange Winterstraat 46 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0801B, 0799G, 0802A, 0797F, 0793A, 0796C.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021119572 – O/2021/211 Janne Van Canneyt, voor herbouwen van een hoeve/ woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging, gelegen Lange Winterstraat 46 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0801B, 0799G, 0802A, 0797F, 0793A, 0796C. 

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen van een hoeve/woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021119572

          Periode openbaar onderzoek: 8 november 2021 tot en met 7 december 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een hoeve/woning en zijn bijgebouwen + functiewijziging.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 46 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Van Canneyt Janne

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021119572) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021151636 – O/2021/270 voor slopen woning.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021151636 – O/2021/270 voor slopen woning.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021164521 – O/2021/287 voor verbouwen woning + herbouwen bijgebouw

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021164521 – O/2021/287 voor verbouwen woning + herbouwen bijgebouw.

        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - Project OMV_2021159672 - Vichteplaats 7, 8570 Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021159672
          Voorwerp van de melding: veranderen (regularisatie) van een inrichting klasse 3 (kantoorgebouw)
          Ligging van het voorwerp van de melding:  Vichteplaats 7, 8570 Anzegem
          Naam van de aanvrager of exploitant: BNP Paribas Fortis, Warandeberg 3, 1000 Brussel

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

           

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter