Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 01/12/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem

Verslagen

A-punt

Delrue Johan, Eerste schepen

Financiën

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Handhaving

  • Coronamaatregelen

    Week na week neemt het college kennis van de steeds wijzigende coronamaatregelen en past hierop zijn beleid aan.

Gemeenteraad

Openbare werken

Delrue Johan, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

  • Invorderingen/bestelbonnen

    Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Kosten huur frigo NVA bbq

    Het college besliste niet in te gaan op de vraag om korting te geven op een factuur voor de huur van OC Groeninge omdat de koelkast stuk was.

Jeugd

  • Het college geeft toestemming  om de nieuwjaarsreceptie van de Jeugddienst door te laten gaan in Ansold op 18 maart 2022 onder voorbehoud maatregelen corona. 

(Buitenschoolse) kinderopvang

  • De aanvraag tot werkplekleren en stage in KC Jojo voor de periode maart-april 2022 wordt goedgekeurd. 

  • De stijgende coronacijfers voerden de druk op voor nieuwe veiligheidsmaatregelen. De recente beslissingen van het overlegcomité en Interministeriële conferentie hebben ook impact op veiligheidsmaatregelen van de kinderopvang.

    Op 29 november ontving de BKO de aangepaste richtlijnen. Naar haalbaarheid van inzet personeel en infrastructuur worden er een aantal aanpassingen toegepast vanaf 1 december tot en met 24 december. 

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Het college stelt, wegens de uitdiensttreding van een personeelslid, de nieuwe samenstelling van het ‘Data Protection Team’ vast voor de vervulling van de opdrachten van een ‘Data Protection Officer’ (DPO), zoals bedoeld in art. 39 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel functionaris gegevensbescherming (FG) genoemd.

  • De voordracht van Jeremie Vaneeckhout als bestuurslid Bosgroep Ijzer en Leie wordt bevestigd en meegedeeld aan deze vereniging n.a.v. de hersamenstelling raad van bestuur.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

Lokale economie

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Splitsing van percelen

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Splitsing van percelen

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021176016 – O/2021/308, Carla Botte voor aanleg van een zwembad, gelegen Sint Antoniusstraat 17, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021176016

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0751/00M000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Carla Botte 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021176016
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021149155 – O/2021/266, Tom Dewaele en Tine Degraeve voor verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad, gelegen Statiestraat 82, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021149155

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 82, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0213/00A002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Tom Dewaele en Tine Degraeve 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021149155
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021178276 – O/2021/310, Liesbeth Allais voor Aanbouwen carport en berging, gelegen Grote Leiestraat 131, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021178276

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanbouwen carport en berging

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 131, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0478/00T00034002A0478/00N000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Liesbeth Allais 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021178276
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

Delrue Johan, Eerste schepen

Erediensten

Financiën

  • Opening nieuwe zaak.

    Het college kent bij de opening van een nieuwe handelszaak een financieel ruggensteuntje toe in de vorm van een Anzegembon ter waarde van 50 euro.

  • Wandelingen 2021 Textieltrekkers

    Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van de jaarlijkse activiteiten van de Textieltrekkers, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 november 2021 tot en met zondag 28 november 2021.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Handhaving

Openbare werken

Delrue Johan, Eerste schepen

Financiën

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021151445 – O/2021/269 voor plaatsen van gevelreclame.

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021148616 – O/2021/265

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021162085 – O/2021/288 voor verbouwing en ingrijpende renovatie

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021166099 – O/2021/296 Tineke Lagrou en diego demeyer ,Houtzagerijstraat 1 8570 Anzegem voor OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1, gelegen Houtzagerijstraat 1 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0361M

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166099

    Periode openbaar onderzoek: 26 november 2021 tot en met 25 december 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Houtzagerijstraat 1 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Lagrou Tineke en demeyer diego

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021166099) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021168460 – O/2021/298Kirchen Dumortier , Nieuwpoortstraat 30 8570 Anzegem voor aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras, gelegen Nieuwpoortstraat 30, 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, Sectie F, nr 888c2

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021168460

    Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 30 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Dumortier Kirchen

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021168460) vóór het einde van het openbaar onderzoek

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021171336 – O/2021/290Sandra Tomme , Ter Schabbe 3 8570 Anzegem voor aanbouwen luifel aan tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 3 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0136E

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanbouwen luifel aan tuinhuis

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021171336

    Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanbouwen luifel aan tuinhuis

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 3 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Tomme Sandra

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021171336) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

     

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2021166844 - verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (transportbedrijf) - Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166844 (2021/301)
    Voorwerp van de aanvraag:  verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (transportbedrijf)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
    Naam van de aanvrager of exploitant: Vervoer Ter Vichten, Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
    Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    Men kan informatie over de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  

    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak, op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021166844) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket: OMV_2021171747 (2021/292)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding:  Elstweg 44, 8570 Anzegem
    Naam van de aanvrager of exploitant: Philip Deseyn, Elstweg 46, 8570 Anzegem

     

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

     U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

     

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

     

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)