Wed 01/12/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 24 november 2021 wordt goedgekeurd.
Het college beslist opdracht te geven aan een erkend schatter om de huurprijs te schatten van de bureauruimte die ingenomen wordt door het callcenter (vaccinatiecentrum).
Het college formuleert een antwoord op enkele vragen van Leiedal over de werkwijze voor een regionaal luik van het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Week na week neemt het college kennis van de steeds wijzigende coronamaatregelen en past hierop zijn beleid aan.
Het college beantwoordt de schriftelijke en mondelinge vragen gesteld in de gemeenteraad van 9 november 2021.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad van 14 december 2021 zoals voorgesteld door de voorzitter gemeenteraad.
Het college geeft toelating om de verharding aan te brengen op openbaar domein.
Het college geeft toelating om de verharding aan te brengen op openbaar domein.
Het college geeft toelating om de verharding aan te brengen op openbaar domein.
Het college formuleert een antwoord op de vraag van een raadslid i.v.m. een voetweg tussen de Kerkstraat en Henri Heffinckstraat.
Het college keurt de vorderingsstaat 10 (oktober 2021) voor de opdracht 'restauratie en herbouw van delen vieringtoren, transepten en koren Sint-Jan De Doperkerk' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college besliste niet in te gaan op de vraag om korting te geven op een factuur voor de huur van OC Groeninge omdat de koelkast stuk was.
Het college geeft toestemming om de nieuwjaarsreceptie van de Jeugddienst door te laten gaan in Ansold op 18 maart 2022 onder voorbehoud maatregelen corona.
De aanvraag tot werkplekleren en stage in KC Jojo voor de periode maart-april 2022 wordt goedgekeurd.
De stijgende coronacijfers voerden de druk op voor nieuwe veiligheidsmaatregelen. De recente beslissingen van het overlegcomité en Interministeriële conferentie hebben ook impact op veiligheidsmaatregelen van de kinderopvang.
Op 29 november ontving de BKO de aangepaste richtlijnen. Naar haalbaarheid van inzet personeel en infrastructuur worden er een aantal aanpassingen toegepast vanaf 1 december tot en met 24 december.
Het college stelt, wegens de uitdiensttreding van een personeelslid, de nieuwe samenstelling van het ‘Data Protection Team’ vast voor de vervulling van de opdrachten van een ‘Data Protection Officer’ (DPO), zoals bedoeld in art. 39 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel functionaris gegevensbescherming (FG) genoemd.
De voordracht van Jeremie Vaneeckhout als bestuurslid Bosgroep Ijzer en Leie wordt bevestigd en meegedeeld aan deze vereniging n.a.v. de hersamenstelling raad van bestuur.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 30 november 2021.
Het college besluit kennis te nemen van de beslissing van 30 november 2021 van de algemeen directeur houdende bepalen criteria voor het toekennen van een compensatie aan uitvoerende mandatarissen die een wedde of uitkering verliezen ingevolge het ontvangen van een mandatariswedde.
Het college stelt 1 tijdelijk, voltijds technisch assistent aan voor de duur van 1 jaar, geput uit de bestaande werfreserve.
Het college aanvaardt het ontslag van een begeleidster BKO.
Het college verklaart de deeltijdse (19u - onbepaalde duur) functie van bediende BKO vacant.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college keurt de kalender van de marktdagen in 2022 goed.
Het college neemt kennis van het verslag Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 8 september 2021 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
Het college neemt kennis van het verslag Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 25 oktober 2021 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021176016 – O/2021/308, Carla Botte voor aanleg van een zwembad, gelegen Sint Antoniusstraat 17, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021176016
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0751/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Carla Botte
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021176016
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021149155 – O/2021/266, Tom Dewaele en Tine Degraeve voor verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad, gelegen Statiestraat 82, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021149155
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een bergruimte en aanleg zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 82, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0213/00A002
Naam van de aanvrager of exploitant: Tom Dewaele en Tine Degraeve
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021149155
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021178276 – O/2021/310, Liesbeth Allais voor Aanbouwen carport en berging, gelegen Grote Leiestraat 131, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021178276
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanbouwen carport en berging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 131, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0478/00T00034002A0478/00N000
Naam van de aanvrager of exploitant: Liesbeth Allais
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021178276
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Aanvraag jaarvergunning 2022 – uitvoeren van korte dringende werken op de openbare weg en een permanente vergunning voor signalisatie - Aquafin
Het college neemt kennis van het aanstellingsbewijs voor 2022 voor de gemeentelijke muskusrattenbestrijder.
Het college keurt vorderingsstaat 6 (oktober 2021 - eindstaat) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021' goed.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 6 (oktober-november 2021) (eindstaat) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2021" goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 6 (oktober 2021) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken door sociale tewerkstelling 2021 (verlenging 1 van 2020)" goed.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de kerkraad Sint-Jan d.d. 26 oktober 2021.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 4 november 2021 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 november 2021 van de kerkfabriek Sint-Petrus
Het college kent bij de opening van een nieuwe handelszaak een financieel ruggensteuntje toe in de vorm van een Anzegembon ter waarde van 50 euro.
Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van de jaarlijkse activiteiten van de Textieltrekkers, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 november 2021 tot en met zondag 28 november 2021.
De Sportdienst van Anzegem organiseert in de kerstvakantie een sportkamp in de sporthal van Anzegem. Voor dit kamp zou er beroep gedaan worden op een vrijwilliger om de lessen voor kinderen mee te helpen begeleiden.
Het college neemt kennis van het verslag van het syndicaal overleg van 30 november 2021.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college keurt de uitbreiding voor KMO van De Watergroep in de Balthazarstraatgoed.
Het college neemt kennis van de vaststelling door Agentschap Natuur en Bos (Natuurinspectie) van een milieumisdrijf in onze gemeente.
Het college neemt kennis van de hogere kostprijs voor het renoveren van de kapel ter hoogte van Tjampensstraat 6 vanwege prijsstijging van grondstoffen bouwmaterialen, ... en gaat akkoord met de meerprijs.
Het college neemt kennis van de lijst aanvragen en toegekende subsidies in het kader van het algemeen gemeentelijk toelagereglement - dienstjaar 2021 - en geeft opdracht deze uit te betalen.
Het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie ruimte van 25 november 2021.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis dat het Comité Preventie en Bescherming op het Werk verplaatst wordt.
Een vrijwilliger met langdurig engagement wenst het vrijwilligersengagement stop te zetten.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACV op 6 december 2021.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021151445 – O/2021/269 voor plaatsen van gevelreclame.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021148616 – O/2021/265
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021162085 – O/2021/288 voor verbouwing en ingrijpende renovatie
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021166099 – O/2021/296 Tineke Lagrou en diego demeyer ,Houtzagerijstraat 1 8570 Anzegem voor OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1, gelegen Houtzagerijstraat 1 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0361M
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166099
Periode openbaar onderzoek: 26 november 2021 tot en met 25 december 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: OMV_2018057399 OMV_2020108838 lot 1
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Houtzagerijstraat 1 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Lagrou Tineke en demeyer diego
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021166099) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021168460 – O/2021/298Kirchen Dumortier , Nieuwpoortstraat 30 8570 Anzegem voor aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras, gelegen Nieuwpoortstraat 30, 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, Sectie F, nr 888c2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021168460
Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanbouwen van tuinhuis met overdekt terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 30 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Dumortier Kirchen
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021168460) vóór het einde van het openbaar onderzoek
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021171336 – O/2021/290Sandra Tomme , Ter Schabbe 3 8570 Anzegem voor aanbouwen luifel aan tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 3 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0136E
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanbouwen luifel aan tuinhuis
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021171336
Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanbouwen luifel aan tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 3 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Tomme Sandra
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021171336) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2021166844 - verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (transportbedrijf) - Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166844 (2021/301)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (transportbedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vervoer Ter Vichten, Mekeirleweg 11, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 3 december 2021 tot en met 1 januari 2022
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
Men kan informatie over de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021166844) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2021171747 (2021/292)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Elstweg 44, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Philip Deseyn, Elstweg 46, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)