Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 15/06/2022 - 16:30 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • (Onthaal) nieuwe inwoners

    Het college neemt kennis van de voorstellen m.b.t. het onthaal voor nieuwe inwoners en beslist om op donderdag 8 september een onthaal voor nieuwe inwoners te organiseren. Het programma wordt verder uitgewerkt door de Communicatiedienst.

  • Opnemen familienieuws in Aktiv

    Het college beslist om geen familienieuws toe te voegen aan Aktiv. Dit omwille van plaatsgebrek en om zeker geen problemen met de GDPR-wetgeving te krijgen.

ICT, archief en digitalisering

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022075267 – O/2022/136,  Dieter Vandenborre voor plaatsen van een veranda, gelegen Otegemstraat 34, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022075267

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Otegemstraat 34, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0219/00L002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Dieter Vandenborre 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022075267
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022047945 – O/2022/90, Gerrit Baert voor plaatsen van 2 containers voor hondenclub, gelegen thv Heirbaan 57 , 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022047945

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van 2 containers voor hondenclub

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: thv Heirbaan 57, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0170/02C002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Gerrit Baert 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022047945
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022061317 – O/2022/126,  ECOBO voor bouwen eengezinswoning (lot 1), gelegen Mirastraat 1, 8570 Anzegem .

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022061317

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen eengezinswoning (lot 1)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Mirastraat 1, 8570 Anzegem- kadastraal bekend: 34018B0810/00K003

    Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022061317
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021193821 – O/2021/345 Hilda Vlamynck en Dirk Colman, Zilverberg 8 8570 Anzegem, voor bouwen van 2 woningen, gelegen Korte Winterstraat 20-22 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 860B.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021193821

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 woningen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Korte Winterstraat 20-22 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vlamynck Hilda en Colman Dirk

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021193821
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021182392 – O/2022/38 Bernard Mullie, Gaverstraat 5 9790 Wortegem-Petegem voor slopen bestaande bebouwing en herbouwen van een woning en bijgebouw, gelegen Schernaai 17 - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummers 0111A en 0107B.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021182392

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen bestaande bebouwing en herbouwen van een woning en bijgebouw.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schernaai 17 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bernard Mullie 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021182392
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022000645 – O/2022/12 PAR HASARD (Björn Callewier), Stientjesstraat 19 8570 Anzegem voor aanleg van padelterreinen, gelegen Grote Leiestraat 80 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nrs. 96A, 97C, 101P, 98F en 101N.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022000645

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van padelterreinen. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: PAR HASARD (Callewier Björn)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022000645
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Groenonderhoud- en parken

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Jeugd

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 6 juni 2022 tot en met zondag 12 juni 2022.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • Aanvraag publicatie buitenschermen

    Het college geeft toelating voor het voeren van 

    Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 12 juni tot 26 juni voor de JUST LUNGE IT (26 juni) van Balanz t.v.v Akabe Funk en Sportpret VZW

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Onderwijs

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2022051208 - verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (vervaardigen van houten tuinhuizen) - Neerbeekstraat 23 , 8572 Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022051208 (2022/96)
    Voorwerp van de aanvraag:  verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (vervaardigen van houten tuinhuizen)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 23, 8572 Anzegem, percelen 34019A0630/00D000 en 34019A0665/00B000
    Naam van de aanvrager of exploitant: Yvan Christiaens, Neerbeekstraat 23, 8572 Anzegem
    Periode openbaar onderzoek: 27 juni tot en met 26 juli 2022
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    Men kan het dossier tijdens het openbaar onderzoek volledig digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  

    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem (er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61)


    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022051208) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022056392 – O/2022/104 IMMO MGN (Giovanni Naessens), Leiemeersdreef 1 9800 Deinze, voor verkavelingswijziging Kaster, gelegen hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nrs. 0314V en 0314S.

    Het verkavelen van gronden met als onderwerp: verkavelingswijziging. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022056392

    Periode openbaar onderzoek: 20 juni 2022 tot en met 20 juli 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van een verkaveling, kort samengevat: verkavelingswijziging. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nrs. 0314V en 0314S.

    Naam van de aanvrager of exploitant: IMMO MGN - Naessens Giovanni

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022056392) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt akte van het omgevingsproject OMV_2022078189 - O2022/144, Maylee Putman voor bouwen van aangebouwd bijgebouw te Klijtstraat 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie B, 244M2

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp:  bouwen van aangebouwd bijgebouw

    Referentie omgevingsloket: OMV_2022078189

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van aangebouwd bijgebouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Klijtstraat 15, 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Maylee Putman

    De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

    U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

    OMV_2022078189 - O2022/144, Maylee Putman voor bouwen van aangebouwd bijgebouw te Klijtstraat 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie B, 244M2

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022068942 – O/2022/121 Steven Van Driessche, Bevrijdingslaan 80 8570 Anzegem, voor regularisatie van overdekt terras en keermuren + aanleg zwembad en bouw bijgebouw, gelegen Bevrijdingslaan 80 - 8572 Anzegem, kadastraal gekend: 4e afdeling, sectie A, nummer 0227D.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie van overdekt terras en keermuren + aanleg zwembad en bouw bijgebouw. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022068942

    Periode openbaar onderzoek: 20 juni 2022 tot en met 20 juli 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie van overdekt terras en keermuren + aanleg zwembad en bouw bijgebouw. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan 80 8572 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Van Driessche Steven

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022068942) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022040935 – O/2022/75 François Verhaeghe, Landskoutersesteenweg 10 9820 Merelbeke, voor slopen woning en bijgebouwen, gelegen Knokstraat 1 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0081K, 0079B en 0079E.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen woning en bijgebouwen.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040935

    Periode openbaar onderzoek: 27 juni 2022 tot en met 27 juli 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen woning en bijgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Knokstraat 1 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Verhaeghe François

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022040935) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022046475 – O/2022/87 I.C.A. (Bart Coene), Sint Antoniusstraat 22 8720 Dentergem voor bouwen van een woning, gelegen Bouvelostraat 12 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 2e afdeling (Gijzelbrechtegem), sectie A, nummer 0141G.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van woning.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022046475

    Periode openbaar onderzoek: 20 juni 2022 tot en met 20 juli 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bouvelostraat 12 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: I.C.A. (Coene Bart)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022046475) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022028464 – O/2022/76 Bouwonderneming Vanmaercke (Guido Vanwijnsberghe), Tieboutslaan 5 - 8573 Anzegem (Tiegem), voor bouwen van nieuwe kantoren na het slopen van de bestaande, gelegen Tieboutslaan 5 - 8573 Anzegem (Tiegem), kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie B, nrs. 104B, 181N2, 181M2.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van nieuwe kantoren na het slopen van de bestaande.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022028464

    Periode openbaar onderzoek: 20 juni 2022 tot en met 20 juli 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van nieuwe kantoren na het slopen van de bestaande.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tieboutslaan 5 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwonderneming Vanmaercke (Guido Vanwijnsberghe)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022028464) vóór het einde van het openbaar onderzoek.