Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 22/05/2024 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Openbare werken

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Kermistentoonstelling Anzegem

    Het College beslist om de raadszaal ter beschikking te stellen voor een fototentoonstelling rond de (opgravingen van) de St. Janskerk tijdens de zondag van het kermisweekend ( Anzegemdorp) ; 

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Een beperkte financiële tegemoetkoming wordt toegekend aan een toneelvereniging voor het opvoeren van voorstellingen buitenshuis.

  • Huldiging Jong Anzegem - 24 mei

    Het college beslist - in toepassing van het gemeentelijk subsidiereglement - een geschenk te overhandigen aan Jong Anzegem naar aanleiding van de sportieve titels die behaald werden.

Protocol en plechtigheden

  • Diamanten huwelijksjubileum

    Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een diamanten huwelijksjubileum. 

  • Gouden huwelijksjubileum

    Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een gouden huwelijksjubileum. 

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

  • Het college neemt kennis van de mail van IMOG m.b.t. het besluit van de OVAM betreffende het uitstel voor het inzamelen van bioafval en dit tot 1 januari 2026 voor de particuliere inwoners.

    Vlarema 8 daarentegen bepaalt de sorteerplicht voedselafval voor alle bedrijven. Bedrijven krijgen geen uitstel voor het inzamelen van bioafval. Afval van gemeentelijke diensten valt onder bedrijfsafval. Het gemeentebestuur moet verplicht een overeenkomst afsluiten met een externe ophaler om bioafval in te zamelen op ten minste 1 locatie. Het college beslist om via de marktbevraging van IMOG dgl. overeenkomst af te sluiten.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024009302 – O/2024/19 Functiewijziging zonevreemde woning gelegen Ommegangstraat 9, 8573 Anzegem (Tiegem) - kadastraal bekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 0787A.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024009302

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging zonevreemde woning.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ommegangstraat 9, 8573 Anzegem (Tiegem) - kadastraal bekend: 34037A0787/00A000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024009302
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024035384 – O/2024/65 Verbouwen en uitbreiden van een woning, gelegen Steenbruggestraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nummer 0678C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024035384

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenbruggestraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0678/00C000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024035384
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college neemt kennis van een een vonnis van de Rechtbank dd 24 april 2024 van eerste aanleg West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk, strafzaken en de e-mail van advocatenbureau Publius betreffende de rechtszaak over een stedenbouwkundig dossier waarin de gemeente gedagvaard werd en beslist de rechtsplegingsvergoeding toegekend aan de gemeente op te vragen.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024004957 – O/2024/5 - bouwen van een bijgebouw met functie zorgwoning gelegen Mekeirleweg 24, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024004957

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een bijgebouw met functie zorgwoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0390/00L000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024004957
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024029547 – O/2024/47 - aanbouw serre gelegen Deerlijkstraat 27, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024029547

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbouw serre

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 27, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0310/00N000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024029547
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Groenonderhoud- en parken

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessies

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Receptie Gaperke 2023

    Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren van het verkozen Gaperke als ambassadeur van de gemeente en een geschenk te overhandigen.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Lokale economie

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Erediensten

Financiën

(Buitenschoolse) kinderopvang

  • Het college van burgmeester en schepenen keurt de organisatie van de brandoefeningen in alle vestigingen van BKO Anzegem en in de vestigingen Anzegem en Vichte - Stedelijke Kunstacademie Waregem in de loop van juni 2024 goed. 
     

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 13 mei 2024 tot en met zondag 19 mei 2024.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Het college neemt kennis van:

    RVB Leiedal van 26 april 2024.

Personeel

Onderwijs

Kunstonderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

ICT, archief en digitalisering

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2024042671 – O/2024/87 Verbouwen van appartementen gelegen Harelbekestraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0346D16. Er wordt een brief scheidingsmuren verstuurd op 20 mei 2024. 

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024056024 – O/2024/101 voor omvormen van een ééngezinswoning tot meergezinswoning + sloop garagebox.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024031855 – O/2024/54 Bouwen van een woning na sloop van een bestaande woning, gelegen Bergstraat 8 - 8573 Anzegem Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie A, nummer 1070D

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een woning na sloop van een bestaande woning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024031855

    Periode openbaar onderzoek: 22 mei 2024 tot en met 20 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Bouwen van een woning na sloop van een bestaande woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heinsdal 1A, 8573 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024031855) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023107028 – O/2024/66 verbouwing eengezinswoning en regulariseren carport, gelegen Steenovenstraat 7 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie C, nummer 0098H

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwing eengezinswoning en regulariseren carport

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023107028

    Periode openbaar onderzoek: 22 mei 2024 tot en met 20 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwing eengezinswoning en regulariseren carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 7 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023107028) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024049100 – O/2024/96 reliëfwijziging van een akkerland voor professionele landbouwactiviteiten in kader van verbeterend bodembeheer, gelegen Biestbeekstraat, 8570 Anzegem 

    Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie C, nummer 0822 0821

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: reliëfwijziging van een akkerland voor professionele landbouwactiviteiten in kader van verbeterend bodembeheer

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024049100

    Periode openbaar onderzoek: 22 mei 2024 tot en met 20 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: reliëfwijziging van een akkerland voor professionele landbouwactiviteiten in kader van verbeterend bodembeheer

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024049100) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024040949 – O/2024/109 FV Bayaert Ivan & Anne, voor de afbraak van 2 landbouwloodsen en het bouwen van een landbouwloods, hernieuwen van bestaande dakstructuur loods, gelegen Zwevegemstraat 56 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0359D, 0359G, 0359G, 0359F, 0359C en Diesveldstraat 29 - 8553 Zwevegem, 3e afdeling (Otegem), sectie A, nrs. 419W, 419F, 419X, 419H, 419E, 419L.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: De afbraak van 2 landbouwloodsen en het bouwen van een landbouwloods, hernieuwen van bestaande dakstructuur loods. Het veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf).

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024040949

    Periode openbaar onderzoek: 21 mei 2024 tot en met 19 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: De afbraak van 2 landbouwloodsen en het bouwen van een landbouwloods, hernieuwen van bestaande dakstructuur loods. Het veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf).

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De Deputatie van West-Vlaanderen

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024040949) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van de omgevingsvergunning verleend door de provincie voor volgende aanvraag:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023131425 (2023/226)
    Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren van een inrichting klasse 1 (sorteren en mechanisch behandelen van inerte afvalstoffen en niet gevaarlijke afvalstoffen)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 16, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 3e afdeling sectie A percelen 163X en 163W 
    Naam van de aanvrager of exploitant: nv Van Houcke, Grote Leiestraat 62, 8570 Anzegem
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen   

     

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:  De cluster Omgevingsontwikkeling (dienst Ruimtelijke Ordening) na afspraak, op volgend adres: 

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    of digitaal via het Vlaams Omgevingsloket.

    Beroepsmogelijkheid

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:

    Departement Omgeving - afdeling GOP
    Koning Albert II-laan 20, bus 8
    1000 Brussel

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023131425
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college neemt kennis van het beroep ingediend bij de Vlaamse overheid tegen de beslissing van de deputatie van de provincie West-Vlaanderen betreffende het omgevingsproject OMV_2023134766 – Klijtberg 6/8, 8570 Anzegem.

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename van volgende omgevingsmelding:

    Referentie omgevingsloket: OMV_2024056873
    Voorwerp van de melding: plaatsen van een veranda
    Ligging van het voorwerp van de melding: Landergemstraat 138570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie F, nr. 0952A2

    Naam van de aanvrager of exploitant: Steven Beulque, Landergemstraat 13, 8570 Anzegem

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

     U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

     

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

     

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket:  OMV_2024060457 (2024/98)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding: Heuntjesstraat 33, 8570 Anzegem
    Naam van de exploitant:  Willy Naessens Swimming Pools, Westerring 37, 9700 Oudenaarde

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

    • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
      Raad voor Vergunningsbetwistingen
      p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
      Koning Albert II-laan 15 bus 130
      1210 Brussel
    • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
      Marie-Elisabeth Belpairegebouw
      Toren Noord (2de verdieping)
      Simon Bolivarlaan 17
      1000 Brussel
    • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
    • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
    • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
    • U bent een rolrecht verschuldigd van:
      -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
      -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
      U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
    • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).

Natuur en klimaat