Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 juni 2024 wordt goedgekeurd.
De signalisatie en gevelbelettering voor het Gemeentepunt wordt gegund.
Het college beantwoordt de mondelinge vragen die niet op de raadszitting van 11 juni 2024 konden beantwoord worden, schriftelijk.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
De 2de schijf van het ereloon (tot 100% - t.e.m. fase oplevering, nazicht der rekeningen, opmaken afrekeningen) voor de studieopdracht uitgevoerd door de aangestelde ontwerper wordt goedgekeurd.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 2 (periode 01/04/24-31/05/24) voor de opdracht “Inrichten theaterzaal in Gemeentepunt - Theatertechnieken - audio/visueel” goed.
Het college keurt de schuldvordering 1 (eindfactuur nr. VD24-0271 - periode 01/03/2024-31/05/2024) voor de opdracht "Gemeentepunt - schilderen voorgevel deel Technische Dienst" goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Invulling site nieuw Gemeentepunt - toegangscontrole - via raamovereenkomst stad Kortrijk” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvorderingen 4 voor de opdracht “Studieopdracht - sloop gebouwen Kerkstraat 109-111” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaten 1, 2, 3 en 4 voor de opdracht “Inrichten theater-, les- en polyvalente zaal in het Gemeentepunt - HVAC-S” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 1 voor de opdracht “Verbouwingswerken aan BKO Jojo Vichte” goed.
Het college keurt vorderingsstaat 2 voor de opdracht “Inrichten theaterzaal, foyer en leslokaal in het Gemeentepunt - binneninrichting” goed.
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering van de opdracht “Bouwen van uitkijkplatform 'Grijsloke' (Kleine Kluis - Gijzelbrechtegem)” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
2024 | van nr | tot nr | Bedrag in EUR |
Overzichtslijst betreffende de goedkeuring van de facturen | VK1/2024/164 | VK1/2024/170 | -3 594,30 |
VK2/2024/469 | VK2/2024/479 | 11 433,61 | |
VK-e2e/2024/ | Vk-e2e/2024/ | ||
VK-Ischool/2024/ | VK-Ischool/2024/ | ||
Overzichtslijst betreffende de goedkeuring van de bestelbonnen | BB/2024/1116 |
BB/2024/1134 |
17 530,14 |
Overzichtslijst betreffende de goedkeuring van de aanrekeningen | AK1/2024/3156 |
AK1/2024/3326 |
353 674,59 |
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de stopzetting van het energieboekhoudingstool E-lyse en verleent volmacht voor de data-export vanuit E-lyse naar Terra, de energie- en patrimoniumdatabank van het Vlaams Energiebedrijf (VEB).
Het college keurt de aanvullende investeringstoelagen sportverenigingen 2024 goed.
Het college keurt goed de regeling inzake verplaatsingen van de kinderen van Methodeschool Oogappel tussen de opvang en de school voor- en naschools goed.
Het college verklaart de voltijdse functie van animator vrije tijd (C1-3 - contractueel) vacant.
Het college verklaart extern twee deeltijdse (36u en 25u), contractuele contracten vacant van schoonmaker/schoonmaakster voor onbepaalde duur. Er wordt een werfreserve aangelegd.
Het college verklaart de voltijdse functie van coördinator omgeving en noodplanning (B4-5) vacant via bevordering.
Het college stelt een voltijds, vastbenoemd specialist logistieke ondersteuning (D4) aan via bevordering en dit na het doorlopen van een proeftijd.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de recyclageparken en de Technische Diensten.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de Buitenschoolse Kinderopvang en Huis van het Kind.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de Jeugddienst, Sportdienst en Bibliotheek.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de Administratieve Diensten.
Het college stelt een voltijdse contractueel technisch assistent aan.
Een personeelslid binnen de gemeenteschool vraagt een verlofstelsel aan voor volgend schooljaar.
Naar aanleiding van de verkiezingen in oktober beslist het schepencollege om deel te nemen aan de gratis Stemmerstest van Tree Company, Bpact en de Vlaamse Overheid.
Er wordt een persmoment georganiseerd op donderdag 5 september om 19u voor de hondenloopweide en op 20 augustus om 18u30 voor de bekendmaking van de naam van het bos aan de Vlindertuin.
Het college beslist om de twee bijkomende (onterecht geleverde) containers voor de vernietiging van bestuurlijke documenten te behouden en in te zetten in het gemeentehuis Anzegem en het sociaal huis.
IMOG bezorgde de gemeente Anzegem een ingevuld voorstel van de ophaalkalender 2025. Het college beslist om het voorstel goed te keuren en de ophaalkalender aan te vullen met de sluitingsdagen van de recyclageparken.
Het college gaat akkoord met het voorstel van Agentschap Wegen en Verkeer voor de herinrichting Okkerdries.
Het college keurt de aankoop, inclusief plaatsing van 16 signalisatiefiguren Tom & Lily (voor plaatsing aan de scholen aan gemeentewegen) via de raamovereenkomst 'Signalisatie - februari 2022' goed.
Het college kreeg de vraag om een verbinding tussen de de Lijsternestweg en Waashoek open te stellen. Er wordt niet op ingegaan omdat er geen elementen zijn om aan te nemen dat er een publiekrechtelijke erfdienstbaarheid zou kunnen zijn.
Het college neemt kennis van de start van de werken van een omgevingsvergunning waarbij de aanvrager afstand doet van de vergunning. De werken worden uitgevoerd door de eigenaar van het perceel.
Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 14 september 2024.
Het college keurt een schrapping van percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) goed op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college behandelt een melding van een niet vergunde activiteiten.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024031855 – O/2024/54 - bouwen van een woning na sloop van een bestaande woning gelegen Heinsdal 1A, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024031855
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning na sloop van een bestaande woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heinsdal 1A, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1070/00D000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024031855
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015
Het college verleent advies voor volgend omgevingsproject: Project OMV_2024000648 - exploitatie van een tijdelijke inrichting klasse 1 - Meuleberg/Dolageweg, 8573 Anzegem.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024052861 – O/2024/89 - aanleg van een zwembad gelegen Holstraat 50, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024052861
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0356/00Z00034002D0356/00B002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024052861
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024056024 – O/2024/101 - omvormen van een ééngezinswoning tot meergezinswoning + sloop garagebox gelegen Kerkstraat 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024056024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: omvormen van een ééngezinswoning tot meergezinswoning + sloop garagebox
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1046/00S00034002F1046/00T000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024056024
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024075566 – O/2024/121 - aanleg van een zwembad gelegen Ingooigemstraat 85a, 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024075566
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemstraat 85a, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: C42N
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024075566
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024006627 – O/2024/40 Galico NV, Oudenaardestraat 49b 8570 Anzegem, voor het bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding, gelegen Oudenaardestraat 49b - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0572V.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024006627
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 49b, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0572/00V00034038A0575/00_000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024006627
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor een activiteit in de Vlindertuin
Het college keurt de vorderingsstaat 2 (mei 2024) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2024" goed
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor een wijkfeest op 11 augustus a.s.
Het college past zijn beslissing van 17april ll. aan en beschouwt dit buurtfeest als een wijkfeest waarbij de toelage op 250 euro gebracht wordt.
Het college neemt kennis van de vraag van buurtcomité Molendreef betreffende de organisatie van een buurtfeest in de Molendreef 8570 Anzegem en dit op 1 september 2024.
Het college neemt kennis van de verblijven deze zomer in kampplaats Berkenhof en geeft toelating tot het geven van vuurschaalsessies tijdens deze verblijven.
De Jeugddienst organiseert jaarlijks tijdens de schoolvakanties en op sommige woensdagnamiddagen de meest uiteenlopende jeugdactiviteiten voor kleuters en lager schoolgaande kinderen uit Anzegem. Hiervoor wordt er beroep gedaan op monitoren die als vrijwilliger worden aangesteld.
Het college keurt de deelname goed van de algemeen directeur aan vormingen omtrent de installatievergadering.
De Sportdienst van Anzegem organiseert in de zomervakantie sportkampen in de sporthal van Anzegem. Voor deze kampen zou er beroep gedaan worden op een vrijwilliger om de lessen voor kinderen mee te helpen begeleiden.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van een mondelinge melding van een raadslid dat een klacht terug ingetrokken wordt.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 juni 2024 tot en met zondag 30 juni 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Leiedal van 14 juni 2024, verslag RVB Imog van 21 mei 2024 en besluitenlijst RVB van 18 juni 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 2 juli 2024.
Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 20 juni 2024.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024073446 – O/2024/116 voor bouwen van 3 woningen en 2 carports, gelegen Peter Benoitstraat zn 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0183H.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024079966 – O/2024/132 voor 1 lot voor een vrijstaande woning - Oostdorp 14, gelegen Oostdorp 14 - 8573 Anzegem (Tiegem), kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0868B.
Het verkavelen van gronden: verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning - Oostdorp 14
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024079966
Periode openbaar onderzoek: 15 juli 2024 tot en met 13 augustus 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning - Oostdorp 14
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 14 8573 Tiegem (Anzegem)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024079966) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024076622 – O/2024/122 regularisatie bijgebouw, gelegen Kalkstraat 31 - 8570 Anzegem, Kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie C, nummer 0176E
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie bijgebouw
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024076622
Periode openbaar onderzoek: 5 juli 2024 tot en met 3 augustus 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: regularisatie bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 31 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024076622) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024054548 – O/2024/134 bouwen van 3 kmo-units, gelegen Bosstraat 31 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0054W 2W 3V 2X 2V 3Y 3K 4
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 3 kmo-units
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024054548
Periode openbaar onderzoek: 5 juli 2024 tot en met 3 augustus 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van 3 kmo-units
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bosstraat 31 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024054548) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024087163 – O/2024/138 voor plaatsen van een carport.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024080618 – O/2024/130 plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut, gelegen Scheldestraat - 8572 Anzegem, kadastraal gekend: 4de afdeling, sectie B, nummer 0216D
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024080618
Periode openbaar onderzoek: 5 juli 2024 tot en met 3 augustus 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024080618) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Feitelijke en juridische overwegingen
Het project OMV_2024080618 – O/2024/130 Fluvius System Operator Conrad Everaerdt , President Kennedypark 12 8500 KortrijkPresident Kennedypark 12 8500 Kortrijk
voor plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut, gelegen - , kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 4 AFD (KASTER), sectie B, nummer 0216D
werd op 26 juni 2024 volledig en ontvankelijk verklaard.
De vergunningverlenende overheid: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
Het openbaar onderzoek start op 5 juli 2024 en eindigt op 3 augustus 2024.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester