Thu 13/03/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 27 februari 2025 wordt goedgekeurd.
Het college van burgemeester en schepenen beslist een nieuwe huurovereenkomst voor de grond van het speelplein palend aan de Reigemstraat & Antonius-Eik af te sluiten voor de duur van maximaal 3 jaar en een landmeter aan te stellen voor het schatten van de huurwaarde van de grond i.k.v. de opmaak van deze nieuwe huurovereenkomst.
Het college beslist opfrissingswerken te laten uitvoeren aan de feestzaal/bar GC De Stringe en aan de lokalen voormalige wijkpolitie (antennepunt Vichte).
Het college neemt notie van de vragen van de band Confused en beslist het bestaande reglement te volgen en geen uitzonderingen toe te staan of aanpassingen aan het gebouw uit te voeren buiten een slot op de deur te plaatsen zodat een diefstalverzekering kan afgesloten worden door de band in kwestie.
De resultaten van de lokalencontroles worden gerapporteerd aan het college. Het college beslist dat door de verwaarloosde staat waarin de lokalen van Scouts Tiegem zich bevinden, een brief te sturen naar de vereniging en extra lokalencontroles uit te voeren.
Het college beslist dat de tweede helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met nummer OMV_2019092769 - 2019/131 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan waarbij het groenscherm zicht voldoende ontwikkeld heeft en in goede staat wordt gehouden.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist dat de eerste helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021117691 - 2021/204 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024088635 – O/2024/225 verbouwen van een hoeve, gelegen Materzeelstraat 22 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0244A, 0240C, 0246, 0240D, 0242F, 0247A, 0245A, 0239, 0238, 0243B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024088635
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een hoeve
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Materzeelstraat 22 8570 Anzegem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024088635
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025019216 – O/2025/28 - Regularisatie van gevelbekleding en overkapping gelegen Elstweg 18, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025019216
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie van gevelbekleding en overkapping
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Elstweg 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0138/00M000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025019216
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024151502 – O/2024/258 - uitbreiden stal met luifel gelegen Westdorp 93, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024151502
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden stal met luifel
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Westdorp 93, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0580/00C00034037B0580/00B000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024151502
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Een raadslid vraagt een kopie van de vergunning, de plannen het verslag van de omgevingsambtenaar in een omgevingsdossier.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024155916 – O/2024/238 - verbouwen café tot herberg met vergaderzaal gelegen Vichteplaats 2, 8570 Vichte (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024155916
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen café tot herberg met vergaderzaal
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 2, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0269/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024155916
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht “Herbestemming schipdeel Sint-Jan Baptistkerk - nivelleren van het maaiveld” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “Herbestemming schipdeel Sint-Jan Baptistkerk - nivelleren van het maaiveld” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 2 voor de opdracht “Invulling site nieuw Gemeentepunt - elektriciteitswerken - Perceel 1 (elektriciteitswerken algemeen), Perceel 2 (elektriciteitswerken berging verenigingen) en Perceel 3 (elektriciteitswerken fietsenberging)” goed.
Het college keurt vorderingsstaten 8 (januari 2025) en 8 (meerwerken) voor de opdracht 'Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 1 (Ruwbouw)' goed.
Het college keurt vorderingsstaat vorderingsstaat 8 (januari 2025) voor de opdracht 'Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 2 (Technieken)' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties architect van februari 2025 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 4 (eindschuldvordering) voor de opdracht “Gemeentepunt - Inrichten polyvalente zaal, foyer, loges en leslokaal - vast binnenmeubilair met toestellen” goed.
Het college van burgemeester en schepenen besluit om een schattter en notaris aan te stellen met het oog op een verkoop van de woningen in Oostdorp 15,17, 19 en 21, de bejaardenwoningen Sint-Arnolduslaan nrs. 6 t.e.m. 20 en het perceel grond in Oostdorp 23.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige regelmatige offerte (op basis van de prijs).
Het college beslist de opdracht niet te gunnen en eventueel later opnieuw een nieuwe plaatsingsprocedure op te starten.
Het college stelt een landmeter aan om de grenzen van de terreinen achter het gemeentepunt uit te zetten.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De gemeente gaat over tot de verkoop van roerende goederen dewelke niet meer dienstig zijn voor de werking en die op diverse plaatsen in en rond het Gemeentepunt of daarbuiten gestockeerd staan. Hiermee kan ruimte gewonnen worden en eventueel nog wat inkomsten gecreëerd.
Vanaf januari 2026 is het verplicht om via eLys, het digitale platform voor overlijdensadministratie, de overlijdensgegevens uit te wisselen. Het college beslist daarom de offerte van Cevi voor het koppelen van Mijn Burgerzaken met het eLys-platform goed te keuren.
Shift polste naar behoeften en mogelijke engagementen om samen een subsidieaanvraag in te dienen binnen het EFRO-subsidiekanaal. Ze stelden een aantal mogelijke subsidietrajecten voor en Anzegem kende aan alle voorgestelde trajecten een score toe.
Het college keurt de vrijgave van het saldo van de borgsom voor de opdracht “Vernieuwen cv stooklokaal bibliotheek Anzegem” goed.
Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - februari 2025) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.
Het college nodigt aannemers uit om een offerte in te dienen voor de afvoer van de grond gestapeld achter het gemeentepunt.
Het college geeft toelating aan de eigenaars van Kapellestraat 46 om 2 bomen aan te planten op de grens van een perceel van de gemeente Anzegem.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs) en is 1 keer met 1 jaar verlengbaar, mits uitdrukkelijke beslissing.
Het college keurt het bestek nr. 2025/701 voor de aankoop van diverse glazen, borden en bestek, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn een offerte in te dienen, goed.
Dienst Toerisme zal partner zijn in de modernisering van de Boerenlandschapsroute, met subsidiëring van de Procincie.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
Het College gaat niet in op de vraag van de Techniekacademie.
Op zaterdag 29 maart 2025 vindt de lentereceptie voor de inwoners plaats.Het college neemt kennis van de stand van zaken en stelt, zoals bepaald in het retributiereglement van 14 december 2021, de verkoopprijzen vast.
Het college keurt het voorstel van procedure voor een beeldschermbril goed.
Het arbeidsongeval van 16/07/2024 overkomen aan een personeelslid is geconsolideerd op 25/02/2025.
Het college beslist om om een vrijwilliger aan te stellen in de functie van 'vanger Aziatische Hoornaars'.
Het college verleent toelating aan een minionderneming van leerlingen van een school tot het éénmalig innemen van een standplaats op de markt te Vichte op vrijdag 11 april 2025 voor de verkoop van kaarsen en geurstokjes.
Het college verleent geen toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van 2 parkeerplaatsen voorbehouden voor schepenen, van maandag tot vrijdag 8u-16u op de parking van het Gemeentepunt vast.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement tot het plaatsen van een stopbord en stoplijn aan de zijstraat Lendedreef ts nrs. 55-67 en een gele onderbroken lijn aan de verkeersdrempel t.h.v. Lendedreef nr. 67 vast
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement tot het aanbrengen van een gele onderbroken lijn langs de zijkant van Borreberg 43 vast
Het college beslist een aanvraag in te dienen om een publieke laadpaal te plaatsen aan de parkeerhaven ter hoogte van de Kruisweg.
Het college verleent geen toelating voor het plaatsen van een laadpaal in de Krekelheedstraat op openbaar domein.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast tot het uitbreiden van 50km/u in de Stientjesstraat vanaf nr. 92 tot aan de Sterhoekhoeve
Het college geeft nav het advies van Hulpverleningszone Fluvia geen toelating voor het organiseren van het evenement: Europe Cascadeur op de buitenruimte aan de parking Pareelstraat 7 te 8570 Anzegem.
Het college geeft toelating voor het voorbehouden van parkeerplaatsen in de Lendedreef 2-6 voor een stempelcontrole nav een doortocht van een motorrit op 22 en 23 maart 2025. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college gaat akkoord om een doelgroepspecifiek kamp te organiseren in de zomer van 2025 i.s.m. een externe partner.
Het college neemt kennis van het voornemen van ELIA ASSET om een project-milieueffectenrapport (PR-MER) op te stellen voor het project Ventilus, waarbij zij aan het Team Omgevingseffecten van het Vlaams departement Omgeving een scopingsadvies vragen, en besluit geen advies uit te brengen hierover in het kader van de vraag die het departement Omgeving stelt aan de gemeenten waar dit project gelegen is.
Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van een trail en wandeltocht, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw KWC Hand in Hand voor het aanbrengen van publiciteit van de wedstrijdpartners op Tiegemberg ter gelegenheid van wielerwedstrijd E3 Saxo Bank Classic Elite Heren op vrijdag 22 maart 2024. Toelating wordt verleend op voorwaarde dat de publiciteit aangebracht wordt door een gespecialiseerd bedrijf. De publiciteit dient 's morgens voor de wielerwedstrijd te worden opgebouwd, mag niet boven het wegdek hangen, geen belemmering vormen voor het wegdek en dient dezelfde dag te worden afgebouwd.
Het college geeft toelating aan KWC Hand in Hand uit 8530 Harelbeke voor het voorzien van bepijling van de wielerwedstrijden E3 Saxo Classic Men Junioren en Elite Men ter hoogte van de kruispunten langs het parcours op vrijdag 28 maart 2025.
Het college keurt de aanvraag tot afstand van reservatie als begunstigde van een grafconcessie goed.
Het college stelt een vrijwilliger aan in de functie van toezichter culturele infrastructuur voor de zalen in het Gemeentepunt.
Het college stelt vrijwilligers aan voor de logistieke ondersteuning tijdens de lentereceptie die doorgaat op zaterdag 29 maart 2025.
Het college beslist om een vrijwilliger aan stellen in de functie van onderhoudsmedewerker openbaar groen en dit met onmiddellijke ingang en voor onbepaalde duur.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Toestemming verlenging UiTPAS-houders met kansentarief via MAGDA-platform.
Naar aanleiding van de 'Buitenspeeldag' op woensdag 23 april 2025 wordt de parking tussen OC Ansold en Torrebos voorbehouden. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Naar aanleiding van de 'Buitenspeeldag' op woensdag 23 april 2025 wordt het Ommershiemplein voorbehouden. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college geeft toelating aan We Ride uit 9000 Gent voor de doortocht en aanbrengen bepijling van de cyclotocht Dwars door Vlaanderen Cyclo op zaterdag 22 maart 2025.
Het college geeft toelating aan de Wielervrienden Ingooigem uit 8570 Anzegem voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Stijn Streuvelsrally op zaterdag 22 en zondag 23 maart 2025.
Het college geeft toelating aan Flammerrouge uit 8551 Zwevegem voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht E3 Saxo Classic Cycling Cyclo op zondag 23 maart 2025.
Het college geeft toelating aan Peloton uit 9000 Gent om nav de doortocht van de cycltocht: De Reuzen van Vlaanderen op zaterdag 14 juni 2025 een bevoorradingspost te laten inrichten op het Ommersheimplein.
De Nachtlichtjes organiseren op zaterdag 29 maart 2025 een 16de editie van de Schaliënhofloop ten voordele van 'Kom Op Tegen Kanker'. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college geeft toelating voor het verwijderen van de verkeerseilanden (rijbaanversmallingen) in de Oudenaardestraat, Vichtsesteenweg en Heuntjesstraat nav de doortocht van de wielerwedstrijden: E3 Saxo Classic Men Junioren end Elite Men op vrijdag 28 maart 2025 en Dwars door Vlaanderen Elite Heren en Elite Dames op woensdag 2 april 2025.
Naar aanleiding van de 'Lentereceptie' in het Gemeentepunt, Heirbaan 73 te 8570 Anzegem op zaterdag 29 maart 2025 wordt in de Engeldreef eenrichtingsverkeer ingevoerd (komend van de Heirbaan) zodoende meer parkeergelegenheid te voorzien en dit van 17u30 tot 23u. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024135436 – O/2024/254 voor het bouwen van meergezinswoning na afbraak bestaande woning, gelegen Vichtsesteenweg 101 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0463L2, 0463M2 en 0463E2.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025007426 – O/2025/19 bijstellen verkaveling naar twee loten voor halfopen bebouwing, gelegen Klijtstraat 59A en 59B - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0199C.
Het verkavelen van gronden: bijstellen verkaveling naar twee loten voor halfopen bebouwing
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025007426
Periode openbaar onderzoek: 12 maart 2025 tot en met 10 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: bijstellen verkaveling naar twee loten voor halfopen bebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtstraat 59A en 59B - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0199C
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025007426) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024157322 – O/2025/26 voor verbouwen woning.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2025020966 (2025/32)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Grote Leiestraat 91, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: PoolGroup, Berchemweg 57, 9700 Oudenaarde
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024152694 – O/2025/15 regularisatie van een bedrijfsgebouw met kantoren en gewijzigde inplanting HSC (schrijnwerkerij en opslag), gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0501E en 0480Z.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, met als onderwerp: Regularisatie van een bedrijfsgebouw met kantoren en gewijzigde inplanting HSC (klasse 3) - schrijnwerkerij en opslag
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024152694
Periode openbaar onderzoek: 24 maart 2025 tot en met 22 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: Regularisatie van een bedrijfsgebouw met kantoren en gewijzigde inplanting HSC (klasse 3) - schrijnwerkerij en opslag
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 17 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024152694) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de beslissing door de Vlaamse minister van Omgeving van een afwijkingsaanvraag op een sectorale voorwaarde van Vlarem-II :
Referentie omgevingsloket: Project OMV_ 2024107266 (2024/211)
Voorwerp van de afwijkingsaanvraag: afwijking op artikel 5.4.1.2. §2 van Vlarem II (afstandsregels poederlakinstallatie/droogoven) – hernieuwing van een eerder verleende afwijking
Ligging van het voorwerp van de afwijkingsaanvraag: Zonnestraat 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A1447/00L002, 34037A1450/00F000, 34037A1415/00B000, 34037A1452/00H000, 34037A1447/00W002
Naam van de aanvrager: Gebroeders Demasure, Zonnestraat 3, 8573 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor deze afwijkingsaanvraag: de Vlaamse minister bevoegd voor Omgeving
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. U heeft hiervoor een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift moet per beveiligde zending worden ingediend.
Dit betekent:
1. hetzij via het digitaal loket van de Vlaamse Bestuursrechtscolleges https://www.dbrc.be/digitaal-loket-van-de-vlaamse-bestuursrechtscolleges
2. hetzij per aangetekende brief gericht aan: Raad voor Vergunningsbetwistingen p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges Koning Albert ll-laan 15 bus 130 1210 Brussel
3. hetzij door neerlegging ter griffie op het adres. Marie-Elisabeth Belpairegebouw Toren Noord (2de verdieping) Simon Bolivarlaan 17 1000 Brussel
Als u voor een analoge indiening kiest (2. en 3.) moet: het verzoekschrift in vijfvoud worden ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie); gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift, een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij worden gestuurd (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
Het verzoekschrift moet in ieder geval minstens de volgende gegevens bevatten:
- de naam, de hoedanigheid, de woonplaats of de zetel van de verzoekende partij, de gekozen woonplaats in België, een telefoonnummer en een e-mailadres;
- de naam en het adres van de verweerder;
- het voorwerp van het beroep of bezwaar;
- een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;
- een omschrijving van het belang van de verzoeker
- een inventaris van de overtuigingsstukken.
U bent een rolrecht verschuldigd van 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging; 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid. Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift moet u het bewijs bezorgen dat een overschrijvingsopdracht is gegeven of dat een storting is uitgevoerd tot betaling van het rolrecht.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer uitleg vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024169740 – O/2024/267 Bouwen van een alleenstaande eengezinswoning, gelegen Olekenbosstraat 24 bus A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0198X3.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een alleenstaande eengezinswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024169740
Periode openbaar onderzoek: 24 maart 2025 tot en met 22 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een alleenstaande eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat 24 bus A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0198X3
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024169740) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 februari 2025 tot en met zondag 2 maart 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 3 maart 2025 tot en met zondag 9 maart 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
De agenda en de nota's van de vergadering van de Raad van bestuur van 14 maat 2025 van Leiedal en het verslag van de vergadering van de Raad van bestuur van 28 februari 2025 van Leiedal.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 4 maart 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 11 maart 2025.
Het college neemt kennis van de loting van de prijzen van de eindejaarsactie "Blijf hangen in Anzegem".
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv april 2025.
Het college neemt kennis van de organisatie van het terugkommoment voor Anzegemse Mooimakers en de uitnodiging te bezorgen aan de mooimakers, de leden van het college en de gemeenteraad.