Thu 09/01/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 19 december 2024 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van een vraag van PZMira in een stedenbouwkundig dossier.
Het college besluit de principes te herbevestigen voor afwijkingen op de Vlaamse geluidsnormen van niet-ingedeelde muziekactiviteiten.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024079052 – O/2024/150 - herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden gelegen Kleine Leiestraat 5, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024079052
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kleine Leiestraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0595/00F000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024079052
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning te Korte Winterstraat (2019/210).
Het college verleent advies voor volgend omgevingsproject (procedure bij einde proefperiode): Project OMV_2023131425 - verder exploiteren van een inrichting klasse 1 - Huttegem 16, 8570 Anzegem.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024125444 – O/2024/197 - functiewijziging van wonen naar opslag gelegen Beukenhofstraat 37-39, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024125444
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van wonen naar opslag
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 37-39, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0275/00X00034038B0275/00W00034038B0275/00F009
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024125444
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent definitief een omgevingsvergunning onder voorwaarden voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022127710 (2022/257)
Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 2 voor het opslaan en mechanisch behandelen van schrootafvalstoffen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nijverheidslaan 3A, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 6e afdeling Sectie B nr 391K2 en 391L2
Naam van de aanvrager of exploitant: Vymetal, Bergelen 30 bus a, 8560 Wevelgem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022127710
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024066550 – O/2024/181 - Verbouwen van een woning + bouwen van een loods gelegen Balland 1, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024066550
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen van een woning + bouwen van een loods
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Balland 1, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0581/00B00034037B0579/00B000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024066550
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties gepresteerd voor de stabiliteitsstudie van de dakgewelven i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site gemeentepunt' goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de offertes voor het wegnemen van de aansluitingen elektriciteit n.a.v. de sloop van de gebouwen in de Kerkstraat 109 en Kerkstraat 111 voor de aanleg van een parking goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 5 voor de opdracht “Inrichten theaterzaal, foyer en leslokaal in het Gemeentepunt - binneninrichting” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
Het college keurt het bestek nr. 2025/664, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed. Dit is voor de periode van 1 april 2025 tot en met 31 maart 2026.
De gemeente wordt opgeroepen bij verzoekschrift op tegenspraak in een geschil met betrekking tot de gemeentelijke belasting op masten en pylonen. Het college stelt een raadsman aan om de gemeente te vertegenwoordigen.
Er worden extra transporttrolleys aangekocht voor de stapelbare stoelen in de polyvalente zaal en leskeuken. Het college bestlist om deze te bestellen bij de ondernemer aan wie het dossier 'Aankoop stoelen en tafels voor zalen Gemeentepunt' werd gegund.
Het college beslist over de modaliteiten voor het voorzien van pendels met sfeerverlichting in de foyer van de theaterzaal.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college keurt de schuldvordering (ereloonfactuur - gemeentelijk aandeel 'stadium uitvoering vorderingsstaat 20 t.e.m. 23') van het ontwerpbureau voor de studieopdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed.
Het college beslist een bestuurderskaart aan te vragen voor de nieuwe werknemer van de Technische Dienst voor de digitale tachograaf van de vrachtwagen van de Technische Dienst.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college beslist op woe 5 februari a.s. (vanaf 13u30) een kennismaking met het gemeentelijk en OCMW-patrimonium te organiseren voor de gemeenteraad en leden BCSD.
Het college verlengt de werfreserve van buschauffeur voor de duur van 6 maanden.
Het college kiest een nieuwe datum voor de hoorzitting van een personeelslid.
Het college beslist om een vrijwilliger aan te stellen die toezicht zal houden op het Skatepark in Vichte.
De opdracht met nr. 2024/561 ‘Raamovereenkomst voor leveren schoolboeken gemeentescholen 2025-2026’ wordt per perceel gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de kosten), tegen de aangeboden kortingen op de officiële catalogusprijzen.
De statiegeldalliantie roept hun leden op om een brief mede te ondertekenen gericht aan de politieke besluitvormers in België (de Vlaamse en Waalse regering en de Brusselse formateurs) om hen te herinneren aan het belang van de invoering van een statiegeld. Het college beslist om de brief mede te ondertekenen.
Het college neemt kennis van en gaat in op de vraag van de organisatoren van het Vinkenkampioenschap Groot-Anzegem dat dit jaar doorgaat op zaterdag 10 mei 2025, om een financiële ondersteuning toe te kennen, cf. het toelagereglement.
Het college kent een toelage toe voor de organisatie van een buurtfeest op 4 januari l.l. in de St-Antoniusstraat.
Het college kent een geldelijke ondersteuning goed voor de organisatie van een stratenloop in het Schaliënhof.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor een wijkfeest op 19 januari 2025.
Het college kent een jaarvergunning 2025 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan Schrauwen Groen.
Het college kent een jaarvergunning 2025 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan OMV Natie nv.
Het college kent een jaarvergunning 2025 toe voor het uitvoeren van korte, dringende werken aan De Groote Gaston nv.
Het college geeft toelating aan de raadsleden om de webinar 'Ben jij klaar om lokaal te besturen' te volgen.
Het college geeft toelating aan de burgemeester voor het volgen van de stoomcursus 'ruimtelijke planning'.
Het college geeft toelating aan de schepen voor het volgen van de informatiesessie nieuwe mandataris Burgerzaken.
Het college maakt een verslag op nav een re-integratiebeoordeling door de preventieadviseur-arbeidsgeneesheer van de arbeidsgeneeskundige dienst.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de moutainbiketocht: 28ste Omloop Vlaamse Ardennen op zaterdag 25 januari 2025 - SV Ingooigem ism Yvegem Sportief langs gemeentewegen. Er wordt eenrichtingsverkeer ingevoerd in de Schellebellestraat. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
De Deputatie van West-Vlaanderen verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024024054 – O/2024/37 Hanne Verbrugge & Tom Librecht, Doorniksewijk 20 bus 41 - 8500 Kortrijk, voor Hanne Verbrugge & Tom Librecht - herbouwen woningbijgebouw, gelegen Tjampensstraat 4, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024024054
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Hanne Verbrugge & Tom Librecht - herbouwen woningbijgebouw.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tjampensstraat 4, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie A, nr. 0151G
Naam van de aanvrager of exploitant: Hanne Verbrugge & Tom Librecht
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
De Deputatie van West-Vlaanderen verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023163920 – O/2023/281 Elisabeth Vangheluwe en Tom Defeyter, Wortegemsesteenweg 52, 8570 Anzegem, voor functiewijziging van landbouw naar wonen en verbouwen woning, gelegen te Wortegemsesteenweg 48, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023163920
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van landbouw naar wonen en verbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 48, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nrs. 0033A en 0032C
Naam van de aanvrager of exploitant: Elisabeth Vangheluwe en Tom Defeyter
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024137883 – O/2024/229 verkaveling voor 6 loten voor halfopen bebouwing, gelegen Lange Winterstraat 21 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 0740H en 0743K.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 6 loten voor halfopen bebouwing
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024137883
Periode openbaar onderzoek: 17 januari 2025 tot en met 15 februari 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 6 loten voor halfopen bebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 21 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024137883) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024153886 – O/2024/241 Verkaveling voor 20 woningen, gelegen Beekstraat 18 - 8570 Anzegem (Vichte), kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0365A, 0365L en 0365M.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 20 woningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024153886
Periode openbaar onderzoek: 17 januari 2025 tot en met 15 februari 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 20 woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beekstraat 18 8570 Anzegem (Vichte)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024153886) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024157509 (2024/262)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 20, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 1e afdeling, sectie A, percelen 304N, 306A, 308C
Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Vindevoghel, Tempeliersstraat 20, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 17 januari tot en met 15 februari 2025
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, Heirbaan 73, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2024157509) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024153560 – O/2024/246 voor slopen en herbouwen veranda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd kennis te nemen van de budgettaire situatie 14 december 2024 bij de aanvang van de opmaak meerjarenplan 2026-2031.
Het college neemt kennis van het ontwerp samenwerkingsovereenkomst in kader van de subsidie-oproep van de provincie West-Vlaanderen 'digitaal informatiebeheer' en beslist deze ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad van 11 februari 2025.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 december 2024 van de kerkfabriek Sint-Mattheus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 18 december 2024 van de kerkfabriek Sint-Stefanus
Het college neemt kennis van het overleg met de Buitenschoolse Kinderopvang en de directie van VBS Vichte over een mogelijke wijziging van de schooluren. Daarnaast neemt het college akte van de oproep om de vragen van de scholen met betrekking tot de schooluren te bundelen. Op basis van de verzamelde informatie kunnen door de Buitenschoolse Kinderopvang voorstellen worden uitgewerkt. Hierbij zal rekening worden gehouden met de impact op financieel, personeel, mobiliteit en infrastructuur. Dit stelt het beleid in staat om een weloverwogen beslissing te nemen.
Het college beantwoordt de vraag van 2 raadsleden om de lijst 2025 huwelijksjubilea en eeuwelingen te bekomen.
Het college neemt kennis van de beslissing van de ambtenaar burgerlijke stand om de weigeringsbeslissing tot het afsluiten van een huwelijk in te trekken.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 16 december 2024 tot en met zondag 22 december 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
Het verslag van de vergadering van de Raad van bestuur van 19 november 2024 van Imog, de besluitenlijst van de Raad van bestuur van 17 december 2024 van Imog, het verslag van de raad van bestuur van 13 december 2024 van Leiedal en de agenda en de nota's die behandeld zullen worden op de raad van bestuur van 10 januari 2025 van Leiedal.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag van een burger om een kopie te ontvangen van de collegebeslissing van 19 april 2023 inzake 'laattijdige annulatie gebruik refter.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 23 december 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 30 december 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 7 januari 2025.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 13 januari 2025.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.