Terug
Gepubliceerd op 18/09/2025

Besluit  Gemeenteraad

di 09/09/2025 - 19:30

Wedstrijdreglement 'vergaderlocatie zoekt naam'

Aanwezig: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
Pauline Van Marcke, Burgemeester
Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
Eddy Recour, Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Anja Desmet, Derde schepen
Davy Dewaele, Raadslid
Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
Feitelijke en juridische overwegingen

Naar aanleiding van de vraag naar extra vergaderaccommodatie in Vichte, worden de burelen in het voormalige politiekantoor aan het Ommersheimplein ter beschikking gesteld. Het is aangewezen om een naam te zoeken voor deze locatie. Anzegem wenst hiervoor de hulp van de inwoners in te roepen en schrijft een wedstrijd uit.

Financiële reflex

Anzegembon twv 50 euro voor de winnaar - budget feestelijkheden

Regelgeving

Decreet Lokaal Bestuur

Publieke stemming
Aanwezig: Jeremie Vaneeckhout, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Pauline Everaert
Voorstanders: Jeremie Vaneeckhout, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Besluit

Art. 1. een wedstrijd te organiseren voor het toekennen van een passende naam aan de nieuwe vergaderlocatie die zich in het voormalige politiekantoor in Vichte bevindt.

Art. 2:  onderstaand wedstrijdreglement goed te keuren:

Wedstrijdreglement 'vergaderlocatie zoekt naam'

Artikel 1: Algemeen

Gemeente Anzegem stelt extra vergaderruimtes ter beschikking in Vichte. Deze vergaderlokalen bevinden zich in het voormalige politiekantoor, aan het Ommersheimplein. Anzegem is nog op zoek naar een passende naam voor deze nieuwe vergaderlocatie en hiervoor wordt de hulp van de inwoners ingeroepen door een wedstrijd uit te schrijven. De wedstrijd is toegankelijk voor iedereen (dus ook voor niet-inwoners), behalve voor leden van het college van burgemeester en schepenen. De wedstrijd loopt van 15 september t.e.m. 15 oktober 2025. Er wordt geen leeftijdsbeperking opgelegd. Wie deelneemt aan deze wedstrijd aanvaardt het reglement en elke mogelijke beslissing van de jury.

 

Artikel 2: Organisatie

Toezicht op het regelmatig verloop van de wedstrijd, op de strikte toepassing van het reglement, op het aanwijzen van de winnaar, het toewijzen van de prijs en het verzenden of overhandigen ervan wordt uitgeoefend door het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Anzegem, tegen wiens beslissing geen verhaal bestaat.

 

Artikel 3: Deelnemen

Wie wil deelnemen aan de wedstrijd kan dit op de volgende manieren doen:
- via het webformulier www.anzegem.be/vergaderlocatiezoektnaam
- het voorstel opsturen naar ‘Gemeente Anzegem, ‘vergaderlocatie zoekt naam', Heirbaan 73, 8570 Anzegem

Alle voorstellen worden bijgehouden door de Communicatiedienst. Deze dienst waarborgt ook de anonimiteit van de indiener. Dus alleen de Communicatiedienst kent de identiteit van de indiener.

Alle voorstellen worden door de dienst verzameld en vervolgens gegroepeerd in één document en dit zonder verwijzing naar de identiteit van de indiener. Pas wanneer de jury een winnaar heeft aangeduid, maakt de Communicatiedienst de identiteit van de winnaar bekend.

Door deel te nemen staat men alle rechten op de naam af aan de organisator.

 

Artikel 4: Verantwoordelijkheid

De organisator draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor verlies of beschadiging van documenten die geen of een laattijdige deelname tot gevolg zouden hebben. 

 

Artikel 5 : Verloop van de wedstrijd

Enkel de voorstellen die het gemeentebestuur ten laatste op 15 oktober 2025 om 23u59 bereiken komen in aanmerking. Voor voorstellen die per brief worden opgestuurd, geldt de poststempel of de datumstempel (registratie op het Gemeentepunt) als bewijs.

De Communicatiedienst houdt alle voorstellen bij en groepeert ze in één document (zonder de identiteit van de indiener prijs te geven) en roept daarna de jury samen. Het college van burgemeester en schepenen zal een onafhankelijke en deskundige jury samenstellen onder voorzitterschap van de schepen van Cultuur Anja Desmet, bij afwezigheid vervangen door burgemeester Pauline Van Marcke.

Het gemeentebestuur schenkt aan de winnaar een Anzegembon t.w.v. € 50. Indien de winnende naam voorgesteld werd door meerdere deelnemers, zal een onschuldige hand de eindwinnaar trekken.

De jury behoudt zich het recht om geen winnaar aan te duiden als er geen geschikt voorstel wordt ingediend.

 

Artikel 6: Geschillen

Door aan deze wedstrijd deel te nemen aanvaardt de deelnemer alle punten van het reglement, evenals elke beslissing die de organisator zou moeten treffen. Deelnemers gaan akkoord dat zij als winnaar met naam en woonplaats (eventueel ook met foto) op de website, sociale media en/of Aktiv verschijnen. Elke poging tot fraude wordt bestraft met onmiddellijke uitsluiting van de deelnemer. Niet voorziene gevallen worden behandeld door de organisator. Elke uitspraak is bindend.

 

Art. 3: Dit reglement wordt bekendgemaakt door publicatie op de gemeentelijke website en een vermelding in het infoblad Aktiv.

Art. 4: Kennis te geven van dit besluit aan de toezichthoudende overheid volgens de regels vervat in het decreet Lokaal Bestuur.