Terug
Gepubliceerd op 17/10/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 09/10/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 2 oktober 2024

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 2 oktober 2024 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Openbare werken

        • Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2024 - Goedkeuring vorderingsstaat 1 (maaiperiode 1)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaat 1 (maaiperiode 1) van de opdracht “Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2024” goed.

        • Wegeniswerken Schaagstraat - schuldvordering ontwerper (gemeentelijk aandeel ereloon - fase uitvoering - september 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - september 2024) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.

        • Vraag raadslid i.v.m. lozing in de Varentstraat

          Goedgekeurd

          Een raadslid meldt dat er een lozing van huishoudelijk afvalwater is op de gracht in de Varentstraat ter hoogte van nr. 58. Het college beslist de eigenaar aan te schrijven en er op te wijzen dat het afvalwater moet afgekoppeld zijn van het regenwater en aangesloten worden op de riolering. 

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Toewijzing gemeentelijke bejaardenwoningen Kortestraat 10, 14 en 20

          Goedgekeurd

          De bejaardenwoningen, gelegen Kortestraat 10, 14 & 20 - 8570 Anzegem worden toegewezen aan de eerstvolgende geïnteresseerde kandidaten.

        • Inrichten theater- en polyvalente zaal Gemeentepunt - plaatsen van metalen ondersteuning dakconstructie en metalen constructie op dak – goedkeuring schuldvordering 2 (eindschuldvordering)

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 2 voor de opdracht “Inrichten theater- en polyvalente zaal Gemeentepunt - plaatsen van metalen ondersteuning dakconstructie en metalen constructie op dak” goed.

        • Ontwerpopdracht - Uitbreiden gemeenteschool Ingooigem en bouwen jeugdheem en polyvalente zaal (eventueel incl. BKO) - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige regelmatige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Teruggave huurwaarborg bejaardenwoning Kortestraat 10

          Goedgekeurd

          Een huurwaarborg voor een gemeentelijke bejaardenwoning wordt vrijgegeven.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Toerisme

        • Partnerschap Toerisme Leiestreek

          Goedgekeurd

          Toerisme Leiestreek dient een subsidiedossier in voor het ontwikkelen van animatie op bepaalde punten van het wandelnetwerk, met focus op het platteland en de landbouw. Het college stelt zich op als partner hierin. 

      • Jeugd

        • Speelruimte Kleine Kluis en Lindendries - samenwerking met Regionaal Landschap

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord om samen te werken met Regionaal Landschap voor de invulling van site Kleine Kluis en de invulling en participatie van site Lindendries.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Koesterweek van 6-13 december

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis dat reeds opgestarte initiatieven rond sterrenkinderen binnen gemeente Anzegem meer bekend zullen gemaakt worden.

          Het college beslist om toelating te geven om deel te nemen aan de koesterweek van 6-13 december 2024 onder de vorm van:

          • koestergemeente worden
          • wereldlichtjesdag organiseren binnen Anzegem op zondag 6 december
    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Evenement op privaat domein - 1 tem 30 november 2024 - parking Pareelstraat 7 - Circus Vegas

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het organiseren van het evenement 'Circus Vegas' in een tent op de parking gelegen in de Pareelstraat 7 te 8570 Anzegem in de periode van 1 tem 30 november 2024.

      • Administratieve organisatie

        • Klacht feitelijke vereniging Ons Dna bij ABB betreffende de feestelijke opening van de gemeentelijke zalen

          Goedgekeurd

          Het college beantwoordt de klacht d.d. 18 september 2024 die door Ons Dna werd ingediend bij de toezichthoudende overheid nopens de feestelijke opening van de zalen in het gemeentepunt.

      • Personeel

        • Inzet wijkwerker binnen de Bibliotheek

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met de inzet van een nieuwe wijkwerker binnen de Bibliotheek.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Burgerlijke stand en Burgerzaken

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Verkiezingen van 13 oktober 2024: varia

          Goedgekeurd

          Op zondag 13 oktober 2024 worden medewerkers aangeduid  voor een vlot verloop van de verkiezingen. Tevens hebben leden van stem- en telbureaus en het gemeentelijk hoofdbureau recht op vergoedingen zoals vastgesteld bij Besluit van de Vlaamse Regering van 6 oktober 2023 tot regeling van de kosten voor de organisatie van de lokale en provinciale verkiezingen.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Aanvraag attest gemeente voor huifkartochten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag voor het afleveren van een attest/machtiging om met tractor en huifkar personen te vervoeren en geeft hierbij toelating mits de nodige keurings- en verzekeringsattesten bezorgd worden.

        • Aanvullend verkeersreglement invoeren parkeren enkel toegelaten voor auto's in de Otegemstraat tussen N36 en kruispunt containerpark.

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend verkeersreglement invoeren parkeren enkel toegelaten voor auto's in de Otegemstraat vast. 

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Uitvoeren van een gecombineerd oriënterend en beschrijvend bodemonderzoek voormalige brandweerkazerne - resultaten fase 4 + voorstel fase 5

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de voorlopige resultaten van het oriënterend en beschrijvend bodemonderzoek voormalige brandweerkazerne fase 4 en beslist het nodige bijkomend onderzoek goed te keuren.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2022/242

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • teruggave waarborg dossier 2015/127

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Schrapping risicogrond - Butsegem 4, 8572 Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schrapping goed van een perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

      • Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

        • Documenten planteam 1 oktober 2024 scopingnota PRUP bedrijvigheid economische subregio Waregem

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de e-mail dd 16 september 2024 van de provinciale dienst Ruimtelijke Planning mbt het planteam dat doorging op 1 oktober 2024 in Waregem waarin de documenten van de scopingnota van het provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan PRUP Bedrijvigheid economische subregio werden toegelicht en maakt een aantal opmerkingen op de scopingsnota over.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2024060338 – O/2024/102 voor het bouwen van een funerarium met appartement en een polyvalente zaal met kantoorruimte, gelegen Grote Leiestraat 80 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nrs. 0098F, 0097C, 0096A, 0101N en 0101P.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024060338 – O/2024/102 Uitvaartzorg Nuytten, Dorpsplein 20 8570 Anzegem, voor het bouwen van een funerarium met appartement en een polyvalente zaal met kantoorruimte, gelegen Grote Leiestraat 80 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nrs. 0098F, 0097C, 0096A, 0101N en 0101P.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024060338

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een funerarium met appartement en een polyvalente zaal met kantoorruimte

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024060338
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 

        • Beslissing project OMV_2024100534 – O/2024/162, voor bouwen van een opslagplaats en slopen van bijgebouw - afdak- berging gelegen Krommestraat 3 - kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie E, nummer 0232B

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024100534 – O/2024/162 - bouwen van een opslagplaats en slopen van bijgebouw - afdak- berging gelegen Krommestraat 3 8570 Anzegem

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024100534

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een opslagplaats en slopen van bijgebouw - afdak- berging

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 3 8570 Anzegem- kadastraal bekend: 34002E0232/00B000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024100534
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015

        • Beslissing project OMV_2024114703 – O/2024/180 voor verbouwen woning, gelegen Zwevegemstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nummer 0196C.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024114703 – O/2024/180 voor verbouwen woning, gelegen Zwevegemstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nummer 0196C.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024114703

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zwevegemstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0196/00C000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024114703
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024113719 – O/2024/177, voor rooien van verschillende bomen in Anzegem gelegen op verschillende locaties op openbaar domein thv Sint Antoniusstraat, Heirbaan 73, Vital Moreelsplein, Schellebellestraat, Louis Isebaertplantsoen, Juliaan Claerhoutstraat, Kortestraat, Cottereelstraat, Cardijnstraat, Overakker, Delfien Vanhautestraat en Antonius-Eik 1

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024113719 – O/2024/177 - rooien van verschillende bomen in Anzegem gelegen gelegen op verschillende locaties op openbaar domein thv Sint Antoniusstraat, Heirbaan 73, Vital Moreelsplein, Schellebellestraat, Louis Isebaertplantsoen, Juliaan Claerhoutstraat, Kortestraat, Cottereelstraat, Cardijnstraat, Overakker, Delfien Vanhautestraat en Antonius-Eik 1

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024113719

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: rooien van verschillende bomen in Anzegem

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: verschillende locaties op openbaar domein thv Sint Antoniusstraat, Heirbaan 73, Vital Moreelsplein, Schellebellestraat, Louis Isebaertplantsoen, Juliaan Claerhoutstraat, Kortestraat, Cottereelstraat, Cardijnstraat, Overakker, Delfien Vanhautestraat en Antonius-Eik 1

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024113719
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015

      • Internationale solidariteit

        • Vraag vanwege de wereldraad - tussenkomst noodweer Centraal-Europa

          Goedgekeurd

          Het college beantwoordt de vraag van de wereldraad betreffende het toekennen van een financiële ondersteuning naar aanleiding van recente watersnood in Centraal-Europa.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessies

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Kersthappening kerkplein Tiegem - 14 en 15 december 2024

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het organiseren van een kersthappening op 14 en 15 december 2024 aan het inrichtende kermiscomité en verleent de traditionele logistieke en financiële ondersteuning.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilliger - vervoer naar luchthaven voor personeelsleden - bezoek Pèrèrè

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in het brengen en het ophalen van de personeelsleden naar de luchthaven. 

        • Aanstelling vrijwilliger - logistieke ondersteuning schoolrefter

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.

      • Onderwijs

        • Stage student - gemeenteschool

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating aan een student om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Tijdelijk verkeersreglement – wekelijks op donderdag – parking kerk Anzegem - standplaats foodtruck burgers

          Goedgekeurd

          Ingevolge de toekenning van een machtiging voor de wekelijkse inname van een standplaats foodtruck (hamburgers) op donderdag van 17u30 tot 21u30 op het kerkplein te Anzegem miv 24 oktober 2024 stelt het college een tijdelijk verkeersreglement vast.

        • Spaghettiweekend Chiro Wyvegem - zaterdag 19 en zondag 20 oktober 2024 OC De Linde

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het organiseren van een 'Spaghettiweekend' door Chiro Wyvegem in OC De Linde op zaterdag 19 en zondag 20 oktober 2024.

           

        • Tijdelijk verkeersreglement - zondag 13 oktober 2024 - extra parkeerplaatsen minder mobiele personen aan de stemlocaties

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating om naar aanleiding van de lokale en provinciale verkiezingen op zondag 13 oktober 2024 extra parkeerplaatsen voor minder mobiele personen te voorzien ter hoogte van de ingang van de verschillende stemlocaties. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

      • Woonbeleid

        • Schrapping uit het register met leegstaande woningen en gebouwen

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de schrapping van enkele woningen/gebouwen uit het leegstandsregister.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Energie en nutsleidingen

        • Fluvius Leie-Schelde - uitvoeren van werken op openbaar domein - Grote Leiestraat (6000040920-20320563)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.

  • D-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Theresia: kennisname notulen zitting van 25 september 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 25 september 2024 van de kerkfabriek Sint-Theresia.

      • Financiën

        • Ontwerpbudget IMOG 2025 - herwerkte versie

          Ter kennis genomen

          Het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd kennis te nemen van het herwerkte ontwerpbudget IMOG 2025.

        • Verslag RC Financiën & Algemene zaken dd 30 september 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie Financiën & Algemene Zaken van maandag 30 september 2024 en beantwoordt de mondelinge vragen. 

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 30 september 2024 tot en met zondag 6 oktober 2024.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Terugkoppeling regiowerking

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de rapportering vanuit de regioraad mbt de regiowerking.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 8 oktober 2024.

        • Verslag Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 26 september 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 26 september 2024. 

      • Onderwijs

        • Verslag Bonanza 12 september 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van Bonanza van 12 september 2024.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van omgevingsvergunning in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024079052 – O/2024/150 voor herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden, gelegen Kleine Leiestraat 5 - , kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie A, nummer 0595F

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024079052 – O/2024/150 herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden, gelegen Kleine Leiestraat 5, 8570 Anzegem  Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie A, nummer 0595F

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024079052

          Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: herbouwen woning na slopen bestaande woning + aanhorigheden

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024079052) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - project OMV_2024107005 - verder exploiteren van een inrichting klasse 3 (landbouwbedrijf) - Koningskouter 1, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

          Referentie omgevingsloket: OMV_2024107005 (2024/192)
          Voorwerp van de melding:  verder exploiteren van een klasse 3-inrichting (landbouwbedrijf)
          Ligging van het voorwerp van de melding: Koningskouter 1, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002F1174/00G000
          Naam van de exploitant: André Devos, Koningskouter 1, 8570 Anzegem

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

           

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2024102257 – O/2024/167 voor Uitbreiden van een woning Antonius-Eik 40

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024102257 – O/2024/167 voor Uitbreiden van een woning

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024127717 – O/2024/200 voor Bijstelling verkaveling lot 1, gelegen Stampkotmolenerf 11 - 8572 Anzegem, kadastraal gekend: 4e afdeling, sectie A, nummer 678A

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024127717 – O/2024/200 Bijstelling verkaveling lot 1, gelegen Stampkotmolenerf 11 - 8572 Anzegem

          Kadastraal gekend: 4e afdeling, sectie A, nummer 678A

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bijstelling verkaveling lot 1

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024127717

          Periode openbaar onderzoek: 14 oktober 2024 tot en met 12 november 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Bijstelling verkaveling lot 1

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stampkotmolenerf 11 8572 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024127717) vóór het einde van het openbaar onderzoek

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024125444 – O/2024/197 voor Functiewijziging van wonen naar opslag, gelegen Beukenhofstraat 37-39 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0275X 0275W 275F9

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024125444 – O/2024/197 Functiewijziging van wonen naar opslag, gelegen Beukenhofstraat 37-39 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0275X 0275W 275F9

           

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Functiewijziging van wonen naar opslag

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024125444

          Periode openbaar onderzoek: 14 oktober 2024 tot en met 12 november 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Functiewijziging van wonen naar opslag

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 37-39 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024125444) vóór het einde van het openbaar onderzoek

      • Internationale solidariteit

        • Kennisname van de organisatie van 'QUIZ ROND DE WERELD' t.v.v. najaarsactie 11 11 11.

          Ter kennis genomen

          In het kader van de lokale 11 11 11 -actie wordt er op 9 november in Ansold, Anzegem een quiz georganiseerd voor groepen van max 6 deelnemers. Alle inkomsten gaan integraal naar dit doel.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester