Wed 02/06/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 mei 2021 wordt goedgekeurd.
Week na week wijzigen de coronamaatregelen. Het college past deze regels toe op de aanvragen voor activiteiten en manifestaties nadat het advies van de gemeentelijke crisiscel ingewonnen is.
In afwachting van de aanpassing van het reglement begraafplaatsen wordt beslist om de lopende procedure tot ontruiming van begraafplaatsen zonder concessie stop te zetten. Het is de bedoeling om in het aangepaste reglement de mogelijkheid te voorzien dat het stoffelijk overschot ook na een dergelijke, gratis concessie in dezelfde begraafplaats kan blijven liggen mits aan een aantal voorwaarden - o.a. retroactieve betaling - voldaan wordt.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het bestek nr. 2021/274 met de lastvoorwaarden, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers en de limietdatum voor het indienen van een offerte werden goedgekeurd.
Wegens verkeerde gegevens op het aanslagbiljet bedrijfsbelasting worden twee aanslagbiljetten oninbaar verklaard zodoende een nieuw en correct aanslagbiljet te kunnen opmaken.
Bij het niet aangeven van een in het belastingreglement opgenomen aangifte dient een ambtshalve vaststelling opgestart te worden. Het college geeft hiertoe de opdracht.
Het college keurt de lastvoorwaarden nr. 2021/266, de raming en de gunningswijze voor het leveren en plaatsen van een draadafsluiting en poorten aan speelplein aan school Kaster goed en gunt de opdracht aan de inschrijver met met de enige regelmatige offerte. Een poort valt ten laste van de school.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
Het kampeerautoterrein wordt officieel ingehuldigd op 24 juni 2021 door het gemeentebestuur.
Het brandingplan voor een betere positionering van de dienst Toerisme wordt goedgekeurd.
Het college keurt de lastvoorwaarden met nr. 2021/275, de raming en de gunningswijze goed en gunt de opdracht per perceel aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte. Perceel 1 betreft het ontwerpen van toelichtingsbord voor het Sint-Arnolduspark, het kampeerautoterrein Vital Moreelsplein en het Beukenhofpark. Perceel 2 betreft het ontwerpen van logo's voor de dienst Toerisme en de ambassadeurs van de gemeente.
Het college beslist een kleine geldelijke ondersteuning toe te kennen ter gelegenheid van de Lancasterherdenking op 13 juni 2021.
Na controle van de ingediende facturen en betalingsbewijzen, beslist het college een deel van de investeringstoelage uit te betalen aan een sportclub die hiertoe een aanvraag indiende.
Het college beslist voor de maand juni 2021 compensatie aan te vragen bij Kind&Gezin/ Opgroeien. De uitzondering op het huishoudelijk reglement op het niet toepassen van jokers en boetes wordt verlengd voor de maand juni 2021. |
De pandemie evolueert gunstig. Daarom schakelt de buitenschoolse kinderopvang vanaf woensdag 9 juli over naar code geel waardoor er een aantal versoepelingen zijn.
Dit is onder voorbehoud van een aantal factoren.
Traditiegetrouw zet VVSG alle kinderbegeleiders in the picture tijdens de Week van de Kinderopvang dat doorgaat van maandag 11 tot en met 17 oktober. Jaarlijks neemt gemeente Anzegem deel aan deze week. Ook Loka neemt deel voor de opvanginitiatieven.
Het college beslist om interesse te betonen voor het pakket 'Subsidiemanager'.
Het college beantwoordt de vragen gesteld op de gemeenteraad van 11 mei 2021 (voor zover deze nog niet beantwoord werden ter zitting).
Het college formuleert een antwoord op de vraag van een raadslid rond het audioverslag.
Een raadslid stelt een aantal vragen rond een beslissing genomen in de deontologische commissie. Het college beantwoordt deze vragen.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 1 juni 2021.
Het college aanvaardt het ontslag van een halftijds, contractueel bibliotheekassistent.
Het college verklaart de halftijdse functie van bibliotheekassistent vacant.
Het college beslist een overlegmoment met de Uitvoerende Technische Diensten te organiseren.
Het college neemt kennis van de agenda van het ABOC die doorgaat op 21 juni 2021.
Het college beslist een raadsman aan te stellen om zich te laten ondersteunen en vertegenwoordigen bij een dossier van vermeende vervreemding huurgelden muziekinstrumenten.
Het college neemt kennis van de mail van OVAM dd. 6/5/2021 waarin OVAM polst welke acties uit het actieplan van IMOG (actieplan met 52 acties om aan de 12 uitdagingen uit het UHAGBA tegemoet te komen) door het gemeentebestuur van Anzegem werden goedgekeurd en geïmplementeerd. Het college beslist een schrijven te richten aan de OVAM met een opsomming van de acties die door de gemeente goedgekeurd en uitgevoerd werden.
Het college rekent een boete aan voor opruimkosten van het sluikstorten.
In 2021 worden op het grondgebied van Anzegem in de maanden juni, juli en augustus door de drie verenigingen 'De Statiezangers', 'De Dorpszangers' en 'De Yvegemse vinkeniers' vinkenzangwedstrijden gehouden op de openbare weg, met name de Balthazarstraat (volledig), de Engeldreef (volledig) en de Schellebellestraat (vanaf de Ingooigemstraat tot en met de achterzijde van huisnummer 15 van Hoogveld).
Rekening houdend met de beslissingen van de overheid in Overlegcomité dd 11 mei 2021 ikv van het uitwerken van een breed zomerplan kunnen niet-professionele sporten buiten tot 100 personen doorgaan vanaf 9 juni 2021 en niet-professionele sporten zonder beperkingen vanaf 1 juli 2021 indien het aantal ingenomen COVID-bedden op intensieve zorgen blijft evolueren in de richting van maximaal 500 bedden en indien de vaccinatiecampagne volgens plan verloopt.
Rekening houdende met het advies van de crisiscel d.d. 12 mei 2021 en 26 mei 2021, beslist het college dat vinkenzettingen toegelaten kunnen worden op voorwaarde dat het kan volgens de op dat moment geldende coronamaatregelen waarbij de organisator verantwoordelijk is dat alle coronamaatregelen nauwgezet nageleefd worden.
Naar aanleiding van deze vraag zijn bijzondere verkeersmaatregelen vereist met het oog op de veiligheid van de weggebruikers en met het oog op een vlot verloop van het verkeer. Een tijdelijk verkeersreglement wordt vastgesteld.
Het college beslist om een pand niet op te nemen in het gemeentelijk register met leegstaande woningen en gebouwen aangezien het om een schuur gaat op een voormalige hoeve en dit bijgevolg valt onder de gewestelijke bevoegdheid leegstaande bedrijfsruimten.
Het college beslist om al dan niet vrijstelling van leegstandsbelasting te verlenen voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college beslist om enkele panden te schrappen die zijn opgenomen in het gemeentelijk register van leegstaande woningen en gebouwen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning op proef voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021050194 (2021/108)
Voorwerp van de aanvraag: veranderen van een klasse 2-inrichting (voorheen klasse 3), deze aanvraag gebeurt voornamelijk in het kader van het vervangen van 2 weefgetouwen door modernere types met groter vermogen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 64, 8570 Anzegem, kadastraal bekend Anzegem 6e afdeling, sectie B, nummers 108Z3, 108T3, 108W3 en 108X3.
Naam van de aanvrager of exploitant: Weverij Vandenbroucke, Vichteplaats 64, 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage na afspraak bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van zestig dagen (nooddecreet omgevingsvergunning) die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021050194
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021070102 – O/2021/122, Jos Verhoeyen voor plaatsen van een dakkapel, gelegen Vichtsesteenweg 31, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021070102
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een dakkapel
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0845/00H004
Naam van de aanvrager of exploitant: Jos Verhoeyen
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021070102
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021022835 – O/2021/45 Eribo, voor gebouw slopen, gelegen Waregemstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0466W2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021022835
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gebouw slopen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0466/00W002
Naam van de aanvrager of exploitant: BOUWONDERNEMING ERIBO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021022835
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021003842 – O/2021/57, Patrick Vervaecke voor regularisatie overkapping, voederruimte en serre + aanvraag carport, gelegen Eegalstraat 29, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021003842
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie overkapping, voederruimte en serre + aanvraag carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Eegalstraat 29, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0133/00V002
Naam van de aanvrager of exploitant: Patrick Vervaecke
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021003842
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021072123 – O/2021/123, Michiel Desplenter voor vergroten van een raamopening, gelegen Kruiskestraat 3, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021072123
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vergroten van een raamopening
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kruiskestraat 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0217/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Michiel Desplenter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021072123
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021010380 – O/2021/27 voor bouwen van een eengezinswoning, gelegen Waregemstraat 16 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0497X.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021010380
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 16, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0497/00X000.
Naam van de aanvrager of exploitant: Ommeslagh Lore en Rommens Bjorn
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021010380
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject project OMV_2021013261 – O/2021/60 Thomas Demeulemeester, Langestraat 19 8570 Anzegem voor bijstellen van verkaveling, gelegen Langestraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1ste afdeling, sectie D, nummer 0385P3.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021013261
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstellen van verkaveling
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Langestraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00P003
Naam van de aanvrager of exploitant: Thomas Demeulemeester
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021013261
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021059420 – O/2021/109, Sophie Aberkane en Philip Baert voor uitbreiden eengezinswoning, gelegen Kruiskestraat 5, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021059420
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kruiskestraat 5, 8570 AnzegemKruiskestraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0222/00_000
Naam van de aanvrager of exploitant:Sophie Aberkane en Philip Baert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021059420
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021076983 – O/2021/127, Aeneas Gryson voor reliëfwijziging voor een speelheuvel, gelegen Heirbaan 28, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021076983
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: reliëfwijziging voor een speelheuvel
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0246/00N000
Naam van de aanvrager of exploitant: Aeneas Gryson
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021076983
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 4 mei 2021 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 mei 2021 tot en met zondag 30 mei 2021.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de agendapunten van de bijeenkomst van het Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 8 juni 2021.
Het college neemt kennis van de tussentijdse stand van zaken met betrekking tot de opmaak van het vuilnisbakkenplan (project 2020-2022) op maat van onze gemeente in samenwerking met IMOG.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021067795 – O/2021/129 Ann-Cathérine de Grave en Dries Verhaeghe, voor bouwen van een eengezinswoning met poolhouse en zwembad, gelegen Waregemstraat 18 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0497Y.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een eengezinswoning met poolhouse en zwembad.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021067795
Periode openbaar onderzoek: 9 juni 2021 tot en met 8 juli 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning met poolhouse en zwembad.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 18 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: de Grave Ann-Cathérine en Verhaeghe Dries
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021067795) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2021073815 – O/2021/128.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het project OMV_2021047404 – O/2021/97 Niek Casteleyn en Renée Pillen, Reinstraat 4 8570 Anzegem, voor verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning, gelegen Reinstraat 4 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nrs. 587, 588, 589A en 591.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021047404
Periode openbaar onderzoek: 9 juni 2021 tot en met 8 juli 2021
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning + ondergrondse propaan opslagtank met capaciteit van 3.000 liter.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Reinstraat 4 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Casteleyn Niek en Pillen Renée
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021047404) vóór het einde van het openbaar onderzoek.