Wed 06/04/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 31 maart 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist dit jaar opnieuw een bebloemingswedstrijd te organiseren.
Het college neemt kennis van het verslag van de gecoro van 21 februari 2022.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst crisiscel 5 april 2022.
Het college geeft een schriftelijk antwoord op de diverse gestelde vragen gemeenteraad 8 maart 2022.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt schuldvordering 4 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.
Het college keurt de schuldvordering 1 (eindfactuur) voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - vervangen van buitenschrijnwerk deel administratie en polyvalente ruimte” goed.
Het college beslist om de noodzakelijke werken uit te voeren teneinde de voormalige brandweerkazerne volledig conform het brandweerverslag te beveiligen.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van maart 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van maart 2022 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college behandelt de reacties naar aanleiding van de ambtshalve vastgestelde tweede verblijven aanslagjaar 2020.
Het college beslist om bijkomende boeken 'Armand De Smet - Mantie Smet - Luitenant zonder strepen' aan te kopen als relatiegeschenk.
Het college besliste op 31 maart 2010 om een tonnagebeperking van 7,50 ton , uitgezonderd plaatselijke bediening en landbouwvoertuigen in de Domien Veysstraat in te voeren in het deel tussen huisnummer 36 en de Waregemstraat. Dit aanvullend verkeersreglement wordt opgeheven.
Het college neemt kennis van het verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 14 maart 2022 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
Het college neemt naar aanleiding van de 'Lentereceptie' in het Gemeentepunt tijdelijke verkeersmaatregelen: op zaterdag 30 april van 17u30 tot middernacht wordt in de Engeldreef eenrichtingsverkeer ingevoerd (inrijden vanaf de Heirbaan) en in Huttegem parkeren uitsluitend voor auto's aan de overzijde van de bedrijven toelaten.
Het college beslist een geldelijke ondersteuning toe te kennen ter gelegenheid van de Lancasterherdenking op 19 juni 2022
Naar aanleiding van een concreet schrijven rond het bestaan van gedenktekens over de Boerenkrijg in onze gemeente, wordt aan betrokkene geantwoord dat dit in Anzegem niet het geval is.
Er wordt een compensatie toegekend aan de Wielervrienden Ingooigem nav de slecht werkende verwarming bij hun recente activiteit in de Linde
Men wenst een fototentoonstelling te organiseren over de Sint-Janskerk. Het schepencollege stelt voor deze fototentoonstelling te laten plaatsvinden in de raadzaal tijdens het kermisweekend van 2023.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 5 april 2022.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de selectie van voltijdse stafmedewerker (Cultuur-Toerisme).
Het college beslist, naar aanleiding van een medisch onderzoek bij de preventieadviseur in kader van zwangerschap, een personeelslid uit het werk te verwijderen.
Het college organiseert bij afsluiting van de techniekacademie tieners een diploma-uitreiking op 18 mei 2022.
Het college beslist om toelating te geven voor het vernietigen van bestuursdocumenten waarvan de administratief-juridische bewaartermijn is verstreken.
Het college keurt een aanvraag goed voor een subsidie voor het gebruik van herbruikbare luiers.
Het college beslist gemeentelijke steun toe te kennen aan de campagne 'Stem en stoef met jouw lokale winkelier' en schenkt hiervoor een Anzegembon t.w.v. 100 euro.
Er wordt vrijstelling van leegstandsbelasting verleend voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022014788 – O/2022/33, Caroline Hertsens voor plaatsen van reclamebord, gelegen Heirbaan 102A, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014788
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van reclamebord
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 102A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0154/00Y003
Naam van de aanvrager of exploitant: Caroline Hertsens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022014788
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022014845 – O/2022/32, Caroline Hertsens voor plaatsen van reclamebord, gelegen Olekenbosstraat 138 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014845
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van reclamebord
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: - kadastraal bekend: 34038A0594/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Caroline Hertsens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022014845
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college beantwoordt een vraag van een inwoner over de vergunningen te Grote Leiestraat 125.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022001531 – O/2022/10, Valerie Vandemaele Regis Toye voor aanleggen van een zwembad en terras, gelegen Schaagstraat 52, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022001531
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleggen van een zwembad en terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 52, 8570 Anzegem kadastraal bekend: 34002A0284/00V
Naam van de aanvrager of exploitant: Valerie Vandemaele en Regis Toye
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022001531
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Publiektoelichting
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022011277 – O/2022/30, Bart Debrabandere en Elke Vanhulle voor functiewijziging van kantoor naar woonstudio, gelegen Dorpsplein 15, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022011277
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van kantoor naar woonstudio
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dorpsplein 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0016/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Bart Debrabandere en Elke Vanhulle
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022011277
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021101435 – O/2022/13, ERP DESIGN (Severine De Stoop en Michiel Vanhauwaert) Ommegangstraat 32 8573 Anzegem voor uitbreiden woning, gelegen Ommegangstraat 32, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021101435
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ommegangstraat 32, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0846/00B000
Naam van de aanvrager: ERP DESIGN (Severine De Stoop en Michiel Vanhauwaert)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021101435
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022005227 – O/2022/16, Hanne Claerbout en Thijs Lamerand voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning, gelegen Vlamingstraat 8, 8570 AnzegemVlamingstraat 8, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022005227
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een halfopen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vlamingstraat 8, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0131/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Hanne Claerbout en Thijs Lamerand
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022005227
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022007724 – O/2022/23, Nadia Demeulemeester en Wim Meirlaan voor uitbreiden van een woning, gelegen Kruiskestraat 7, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007724
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kruiskestraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0231/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Nadia Demeulemeester en Wim Meirlaan
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022007724
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2022042051 - 2022/082 - Pierre Balcaen, uitbreiding van de woning te Kapellestraat 55, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie A, 1040C3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: uitbreiden van de woning
Referentie omgevingsloket: OMV_2022042051
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van de woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Kapellestraat 55, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Pierre Balcaen
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Het college verleen een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022043502 – O/2022/80, Joost Colembie voor gevelwerken, gelegen Guido Gezellestraat 17, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022043502
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gevelwerken
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Guido Gezellestraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0789/00M002
Naam van de aanvrager of exploitant: Joost Colembie
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022043502
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 25 februari 2022 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van de 22 maart 2022 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 28 maart 2022 tot en met zondag 3 april 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Op vrijdag 8 april 2022 is er een marktactie op de markt van Vichte waarbij iedereen die op die dag iets op de markt koopt, een lotje krijgt en dit kan deponeren in een urne. Er wordt een vrijwilliger aangesteld om toezicht te houden bij de urne en de prijzen.
Het college stelt een vrijwilliger aan als logistiek medewerker gemeentelijke recepties om te helpen op diverse recepties
Het college neemt kennis van het verslag Bonanza van 30 maart 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 1 april tot 15 april voor Strandbalfuif van KSA Ter Vichten
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 22 april tot 4 mei voor Fantasy Stories (5 mei) van KH De Eendracht Anzegem-Ingooigem
Het college neemt kennis van de aanvraag van de vzw De Textieltrekkers en geeft toelating voor de bepijling voor de wandeltocht (5-6-11-14-19 en 24km) naar aanleiding van de 18de Grastocht ovanuit GC De Linde op woensdag 27 april 2022.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw Anmusa/Harmonie De Eendracht Anzegem-Ingooigem om naar aanleiding van het Lenteconcert op zaterdag 7 mei 2022 publiciteit langs gemeentewegen en op de gemeentelijke rasterborden te mogen aanbrengen. Toelating wordt verleend mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan WTC Marke uit 8510 Kortrijk voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Aqua Vida Classic op zaterdag 23 en zondag 24 april 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan WTC Fun Bikers uit 8520 Kuurne voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Kwaremont Classic op zaterdag 30 april 2022 en zondag 1 mei 2022.
Het college neemt kennis van het schrijven van de provincie West-Vlaanderen over de stopzetting van het dossier met betrekking tot het samenaankoopproject asbestverwijdering bij particulieren.
De Vlaamse overheid organiseert van 19 april 2022 tot en met 17 juni 2022 een openbaar onderzoek over het ontwerp-PAS en het bijhorende ontwerp-plan-MER. Vanaf 19 april 2022: www.omgeving.vlaanderen.be/openbaar-onderzoek-pas.
Het college werd in kennis gesteld van een vaststelling door de toezichthouder van afdeling Handhaving (Vlaamse overheid) bij een bedrijf te Anzegem (klasse 1-inrichting).
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022038276 – O/2022/64
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022036253 – O/2022/73 voor plaatsen tuinberging + aanleggen verharding.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022036697 – O/2022/65 voor wijzigen van bestaande dakconstructie.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022042991 – O/2022/74
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022042624 – O/2022/79
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022002487 – O/2022/8 SOBO Projects (Astrid Lorré), Oudenaardebaan 33 9690 Kluisbergen voor bouwen van een nieuwbouwwoning, gelegen Klijtberg 77 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie B, nummer 0033X4
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een nieuwbouwwoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022002487
Periode openbaar onderzoek: 6 april 2022 tot en met 5 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een nieuwbouwwoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 77 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: SOBO Projects (Lorré Astrid)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022002487) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021190475 – O/2022/9
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022019241 – O/2022/36 Jousef Ramdani, Beukenhofstraat 102, 8570 Anzegem voor isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi, gelegen Beukenhofstraat 102 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0246V 3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022019241
Periode openbaar onderzoek: 21 maart 2022 tot en met 19 april 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 102 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Ramdani Jousef
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022019241) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022039485 (2022/70)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (bovengrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Stientjesstraat 9, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002F0486/00X000
Naam van de aanvrager of exploitant: Mathieu Vanhoutte, Stientjesstraat 9, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)