Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 29/11/2023 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

  • Doven/dimmen openbare verlichting

    Het college beslist de openbare verlichting 's nachts weer te laten branden. Er wordt gedimd vanaf 20u tot 70%, vanaf 22u tot 50% en vanaf 23u tot 30% (waar technisch mogelijk). Vanaf 4u wordt de verlichting weer aangezet op 50% (30% waar technisch mogelijk) om op 100% te branden om 6u. Op Vrijdag- en zaterdagnacht wordt gedimd tot 50%.

Erediensten

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Gemeenteraad

Openbare werken

Begraafplaatsen

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

  • Invorderingen/bestelbonnen

    Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Nieuwjaarsontbijt personeel

    Het college van burgemeester en schepenen organiseert op dinsdag 16 januari 2024 in zaal De Linde een nieuwjaarsontbijt voor het personeel en kent hiervoor de opdracht toe voor het leveren van het ontbijt.

Internationale aangelegenheden

  • Vlaanderen zet 6,5 miljoen euro in vanuit het Europese Fonds Asiel, Migratie en Integratie om de coördinatiekost van de lokale besturen tijdens de Oekraïnecrisis te compenseren. Europa Werk & Sociale Economie (WSE) beheert die middelen, het Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) treedt op als promotor. Gemeentebestuur Anzegem dient een aanvraagdossier in.

Administratieve organisatie

  • Terugkoppeling regiowerking

    Het college neemt kennis van de periodieke rapportering door de burgemeester mbt de regiowerking.

  • Het college neemt kennis van de email van IMOG dd. 19 oktober 2023 betreffende het regiodecreet en het schrijven van het Agentschap Binnenlands Bestuur dd. 29 september 2023 betreffende het traject optimalisatie werkingsgebieden afvalintercommunales.

  • Om er voor te zorgen dat sollicitanten en (ex-) medewerkers geïnformeerd zijn over wat de gemeente en het OCMW Anzegem met hun persoonsgegevens doet en waarom, werd een privacyverklaring uitgewerkt. Het college neemt hiervan kennis.   

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

Afval en recyclageparken

  • Het college neemt kennis van de e-mail van IMOG,nl. van de medewerker nette regio, dd. 16 november 2023 met het verslag van de samenkomst van de werkgroep dd. 14 november 2023. Het college keurt het voorstel van de werkgroep om een glasbolsite op te fleuren, uitgewerkt aan de hand van de 6 pijlers voor het zwerfvuil- en sluikstortbeleid, goed.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier te crediteren naar aanleiding van het niet uitvoeren van de bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier te crediteren naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022147067 – O/2023/162 WFR (Bertrand Dewaele), Beukenhofstraat 120 8570 Anzegem, voor nieuwe burelen en herinrichten bestaand gebouwdeel, gelegen Beukenhofstraat 120B - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0591B.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022147067

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: nieuwe burelen en herinrichten bestaand gebouwdeel

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 120B, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0591/00B000

    Naam van de aanvrager of exploitant: WFR (Bertrand Dewaele)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022147067
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023104671 – O/2023/166 Frank Gistelinck , Veldstraat 5 8570 Anzegem voor regulariseren van een woning, bijgebouw en aanleg tuin gelegen Veldstraat 5, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023104671

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regulariseren van een woning, bijgebouw en aanleg tuin

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Veldstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0057/00F002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Frank Gistelinck 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023104671
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023128212 – O/2023/199 voor bouwen van een nieuwe woning + bijgebouw na sloop bestaande woning en vrijstaande bergruimte, gelegen Pastoor Verrieststraat 69, 8570 Anzegem (Ingooigem) - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0819V4.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023128212

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een nieuwe woning + bijgebouw na sloop bestaande woning en vrijstaande bergruimte.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 69, 8570 Ingooigem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34018B0819/00V004

    Naam van de aanvrager of exploitant: Jolien Vanrobaeys 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023128212
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023143016 – O/2023/235 Patrick Depuydt , Lange Winterstraat 23 8570 Anzegem voor slopen serre en verwijderen waterbuffer gelegen Lange Winterstraat 23, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023143016

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen serre en verwijderen waterbuffer

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0749/00F00034002F0746/00D00034002F0749/00C000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Patrick Depuydt 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023143016
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023109173 – O/2023/175 Charlotte Naessens, Schellebellestraat 16 8570 Anzegem voor verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning, gelegen Schellebellestraat 16 - 8570 Anzegem (Ingooigem), kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0699C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023109173

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schellebellestraat 16, 8570 Ingooigem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34018B0699/00C000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Charlotte Naessens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023109173
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject 2023156789 – O/2023/244 GEMEENTEBESTUUR  ANZEGEM, De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein) gelegen openbaar domein thv Heinsberg, Huttegem, Vichtsesteenweg 115, Hoogveld, Overakker 5

    Referentie omgevingsloket: Project 2023156789

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: openbaar domein thv Heinsberg, Huttegem, Vichtsesteenweg 115, Hoogveld, Overakker 5

    Naam van de aanvrager of exploitant: GEMEENTEBESTUUR  ANZEGEM

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023152246
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • De gemeente Anzegem werd gedagvaard in verband met een stedenbouwkundig dossier. 

Natuur en klimaat

Zorg en welzijn

  • Onder het label 'Generatie Rookvrij' wordt geijverd voor het rookvrij maken van plaatsen waar kinderen en jongeren aanwezig zijn. Op deze manier kunnen alle kinderen rookvrij opgroeien. Een eerste rookvrije zone werd voorzien aan het gemeentehuis in Anzegem. Er worden extra rookvrije zones voorzien aan sporthal Torrebos, bibliotheek Anzegem en Sociaal Huis.

Internationale solidariteit

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessies

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 20 november 2023 tot en met zondag 26 november 2023.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Toerisme

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Datum vrijwilligersfeest 2024

    Om de twee jaar wordt er een vrijwilligersfeest georganiseerd. Het volgende vrijwilligersfeest zal plaatsvinden op zaterdag 20 april 2024.

Administratieve organisatie

  • Het college neemt kennis van:

    verslag RVB Imog van 17 oktober 2023 en verslag RVB Leiedal van 10 november 2023.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het inspectieverslag Sint-Arnolduskerk te Tiegem.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen in een stedenbouwkundig dossier.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023126517 – O/2023/202 Feys - Viaene (Filip Feys), Waregemstraat 105 9870 Zulte voor bijstellen verkaveling + uitrustingswerken verkaveling, gelegen Hoekstraat 24 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nr. 0521 A.

    Het bijstellen van een verkaveling en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstellen verkaveling + uitrustingswerken verkaveling

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023126517

    Periode openbaar onderzoek: 11 december 2023 tot en met 9 januari 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van een verkaveling en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling + uitrustingswerken verkaveling .

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoekstraat 24 8570 Anzegem (Vichte)

    Naam van de aanvrager of exploitant: Feys – Viaene (Feys Filip)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023126517) vóór het einde van het openbaar onderzoek.