Thu 15/05/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 8 mei 2025 wordt goedgekeurd.
Er worden een aantal bijkomende afspraken vastgelegd om ervoor te zorgen dat buitengewone schoonmaak en herstel van schade in de culturele infrastructuur voor de werkelijke kostprijs in rekening kan worden gebracht.
Er wordt vrijstelling van leegstandsbelasting verleend voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college beslist om een bankgarantie voor 10% vrij te geven na kosteloze overdracht van de weg- en rioleringswerken in de verkaveling Vlinderhof.
Het college beslist dat de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2022043010 - 2022/97 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan en waarbij het groenscherm zicht voldoende ontwikkeld heeft en in goede stand wordt gehouden.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college geeft advies m.b.t. de scopingnota PRUP bedrijvigheid economische subregio Waregem.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025010916 – O/2025/20 - bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12 gelegen Bloemistenstraat 12, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025010916
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bloemistenstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0596/00N000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025010916
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024154525 – O/2024/251 Herbouwen van een woning en bijgebouwen, gelegen Schernaai 29 - 8573 Anzegem (Tiegem), kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 0035A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024154525
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een woning en bijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schernaai 29, 8573 Tiegem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34037A0035/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024154525
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025007426 – O/2025/19 bijstellen verkaveling naar twee loten voor halfopen bebouwing, gelegen Klijtstraat 59A en 59B - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0199C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025007426
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: bijstellen verkaveling naar twee loten voor halfopen bebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtstraat 59A en 59B - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0199C
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025007426
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025028943 – O/2025/40 - Plaatsen van een fietseberging gelegen Waregemstraat 37, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025028943
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een fietseberging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 37, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0407/00L000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025028943
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025030842 – O/2025/44 - vellen van een boom gelegen Domien Veysstraat 11, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025030842
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van een boom
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 11, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038A0436/00D002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025030842
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/ weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025018177 – O/2025/29 voor herbouwen zonevreemde woning, gelegen Ommegangstraat 9, 8573 Tiegem (Anzegem) - kadastraal bekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 0787A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025018177
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen zonevreemde woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ommegangstraat 9, 8573 Tiegem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34037A0787/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025018177
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025035912 – O/2025/54 - Aanleg van een oprit gelegen Vinkenhouterf 6, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025035912
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van een oprit
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vinkenhouterf 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1238/00R000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025035912
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college van burgemeester en schepenen beslist een aangetekend schrijven te richten aan de gebruiker kavel 1 van de gemeentelijke restgrond gelegen op de hoek Hoogkouter-Vredestraat.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de opdracht “Keermuren buitenopslagplaats Gemeentepunt” goed.
Het college keurt de opdracht met nr. 2025/734 voor het leveren en plaatsen van brandblussers, de raming en gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
Het college stelt het bevel van aanvang voor de opdracht "Vernieuwen verwarmingsinstallatie gemeentehuis Anzegem " vast op 19 mei 2025.
Het college van burgemeester en schepenen stelt een landmeter-expert aan voor het schatten van de bejaardenwoningen in de Kortestraat 8 t.e.m. 22 en Ter Schabbe 2 t.e.m. 8.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 6 (eindstaat) voor de opdracht “Invulling site Gemeentepunt - dakwerken” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college beslist om het contract van de deelwagen aan het Louis Isebaertplantson niet meer te verlengen wegens zeer gering gebruik.
De werken aan de scoutslokalen in Tiegem zijn bijna afgerond en daarom wordt er een officiële opening georganiseerd.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Een burger werd onterecht ingeschreven op een referentieadres bij een natuurlijk persoon.
Een referentieadres bij een particulier wordt toegestaan aan personen zonder vaste verblijfplaats, zoals mobiele bewoners, op voorwaarde dat zij deze situatie kunnen aantonen. Zonder geldig bewijs vervalt het recht op zo’n inschrijving. Gemeenten hebben de verplichting om onterechte inschrijvingen te corrigeren, ook met terugwerkende kracht.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - april 2025) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de opdracht “asfalteringswerken op diverse locaties 2022” goed.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van fase 1-wegenis en het proces verbaal van definitieve oplevering van groenaanleg op de private verkaveling Stientjesstraat goed.
Het college keurt vorderingsstaat 30 (maart 2025) voor de opdracht 'Weg- en rioleringswerken in de Waregemstraat' goed.
Het college keurt vorderingsstaat 10 (februari 2025) voor de opdracht "Weg- en rioleringswerken Schaagstraat en Rijkestraat - gemeenteaandeel" goed.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
In 1998 gaf de Vlaamse Overheid zeven kunstwerken in bewaargeving aan de gemeente Anzegem. Het College van Burgemeester en Schepenen beslist deze bewaargeving te beëindigen.
Het college keurt de opdracht voor het vernieuwen van diverse afgekeurde en onherstelbare sporttoestellen ten behoeve van de gemeenteschool Ingooigem en OC Groeninge goed en gunt de opdracht aan de economisch meest voordelige ondernemer.
Het college keurt goed om in de maand juni een proefperiode te organiseren waarbij de voorschoolse opvang in Methodeschool Mijn Oogappel wordt opgestart met schoolpersoneel. Halverwege juni zal een evaluatieoverleg plaatsvinden.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor het voltijds, tijdelijk contract van vrijetijdsmedewerker (C1-3 - contractueel).
Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met de inzet van een nieuwe wijkwerker binnen de Bibliotheek.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte, tegen de nagerekende eenheidsprijzen excl. 6% btw opgegeven in de offerte. De opdracht kan 2 keer verlengd worden, mits uitdrukkelijke beslissing.
Het college keurt een verlofstelsel goed en stelt een leermeester rooms-katholieke godsdienst aan in vervangingscontract.
Het college doet een rechtzetting van een verlofstelsel van een onderwijzend personeelslid van het huidig schooljaar.
Het college stelt enkele kleuteronderwijzers aan via de toekenning van instapuren.
Het college beslist om deel te nemen aan de intergemeentelijke inzamelactie landbouwfolies in de week van maandag 26 mei 2025 tot en met maandag 2 juni 2025.
Het college neemt kennis van de mail van IMOG dd. 9 mei 2025 en neemt een standpunt in n.a.v. de uitrol van het Imog-implementatieplan bij het Lokaal Materialenplan UHAGBA 2023-2030.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement invoeren verplicht parkeren deels op de berm in de Klijtberg tegenover het voetbalterrein vast.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van 2 parkeerplaatsen voor mindervaliden op de parking achteraan het Gemeentepunt vast
Het college geeft toelating om te parkeren op het grasveld, Lendedreef 46 (kant Opstalstraat) nav het evenement: 29ste Mini Voetbaltornooi Eendracht Vichte op zaterdag 31 mei 2025 om de parkeeroverlast in de omgeving te vermijden.
Het college geeft toelating voor het voorbehouden van parkeerplaatsen in de Lendedreef 2-6 voor een stempelcontrole nav een doortocht van een motorrit van de AMC Dogs Riders Wattripont op zaterdag 24 en zondag 25 mei 2025. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college keurt de aankoop van naamplaatje en concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 april 2025 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Op donderdag 22 mei 2025 organiseert de Sint-Paulusschool, Campus Anzegem een activiteit rond fietsvaardigheid voor de leerlingen van de eerste graad en vraagt om een stukje van de Kalkstraat, vanaf de Berkenlaan af te zetten om te oefenen. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de schriftelijke vraag vanwege raadslid Van Hulle - gericht aan de burgemeester - mbt inbraken in de gemeente. Er wordt tevens kennis genomen van het antwoord van de burgemeester hierop.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het verslag van de omgevingsambtenaar in een omgevingsdossier.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en verkavelen van gronden, kort samengevat: verkavelen van 5 loten
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat - 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0213H
Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwonderneming Kijk & Bouw
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025035148 – O/2025/58 functiewijziging van paardenstal naar loods, gelegen Goed ter Motestraat 2 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 516H, 516B en 516H
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging van paardenstal naar loods
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025035148
Periode openbaar onderzoek: 16 mei 2025 tot en met 14 juni 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: functiewijziging van paardenstal naar loods
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Goed ter Motestraat 2 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025035148) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de bewijsstukken omtrent het 100-jarig bestaan school De Wegelink (vestiging Kerkdreef).
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 mei 2025 tot en met zondag 11 mei 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie Financiën en Algemene Zaken van 7 mei 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 13 mei 2025.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 9 mei 2025.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv juni 2025.
Het college neemt kennis van de organisatie van de Week van het Afvalteam. Deze keer worden in het voorjaar onze afvalophalers, recyclageparkwachters en afvalmedewerkers in de spotlights gezet. De Week van het Afvalteam gaat dit jaar door van 2 tot 8 juni 2025.