Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 18 januari 2023 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van het ontwerp statuten en intern reglement m.b.t. de nieuwe huisvestingsmaatschappij Zuid-West-Vlaanderen-Midden. Het college beslist om een negatief advies te geven omtrent het voorliggende voorstel voor samenstelling van de raad van bestuur gezien dit voorstel te weinig rekening houdt met de effectieve vertegenwoordiging van de verschillende lokale besturen in het werkingsgebied. Dit besluit wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de ev. gemeenteraad.
Het college beslist om de opgelegde voorwaarde om speeltoestellen te voorzien in het project Rembrand te schrappen bij herhaaldelijk vastgestelde overlast.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van groenaanleg op de private verkaveling Stientjesstraat goed.
Het college keurt de schuldvordering voor de veiligheidscoördinatie (gemeentelijk aandeel) (verwezenlijking) van de opdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed.
Het college keurt de schuldvordering voor de veiligheidscoördinatie (gemeentelijk aandeel) (verwezenlijking) van de opdracht 'Sanering Kerkdreef' goed.
Het college keurt het bestek nr. 2023/388 ‘Aanbrengen van wegmarkeringen 2023’ met lastvoorwaarden, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemingen om een offerte in te dienen tegen de vastgestelde limietdatum en -uur goed.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (november 2022) voor de opdracht 'Weg- en rioleringswerken in de Kerkdreef' goed.
Het college keurt vorderingsstaat 2 (december 2022) voor de opdracht 'Weg- en rioleringswerken in de Kerkdreef' goed.
Het college keurt het bestek nr. 2023/390, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college verlengt en gunt de opdracht per perceel aan dezelfde aannemer, tegen dezelfde voorwaarden als de basisopdracht. De opdracht wordt per perceel uitgebreid met 1 extra maaibeurt.
Het college keurt het bestek nr. 2023/389 met lastvoorwaarden, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers om een offerte in te dienen tegen de vastgestelde limietdatum- en uur goed.
Het college keurt de meerwerken voor de opdracht "Branddetectie in het nieuwe gemeentepunt" goed.
Het college keurt vorderingsstaat 2 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - leveren en plaatsen branddetectie” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college stelt het kohier vast en verklaart het uitvoerbaar, in dit geval voor wat betreft verwaarloosde woningen en gebouwen.
Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.
Het college neemt kennis van het verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 28 november 2022 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
Het college keurt de schuldvordering van Infrabel voor de jaarlijkse forfaitaire vergoeding voor het jaar 2023 voor onderhoud en vernieuwing van overweg nr. 110 op lijn 89 (Vichte) goed.
Het college beslist een zoem- en vroemzone te voorzien in de langsparkeerstrook ter hoogte van de gemeentelijke school in de Pastoor Verrieststraat, dit vanaf het moment dat de uitbreiding van de huidige school gerealiseerd is.
De zone tussen de voorgevel van de school en het voetpad zal ingenomen worden als speelruimte.
Na controle van de ingediende factuur en betalingsbewijs, beslist het College de investeringstoelage van 2023 uit te betalen aan een sportclub die hiertoe een aanvraag indiende.
Het college van burgemeester en college is akkoord met de inzet van een nieuwe wijkwerker voor een ondersteunende functie binnen BKO Anzegem, Nel Tiegem.
Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om een nieuw badmintonset aan te kopen voor Nel Anzegem en de kostprijs van ervan terug te vorderen.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 24 januari 2023.
Het college stelt een voltijds, contractueel administratief medewerker (C1-3) aan(onbepaalde duur) vanuit de beschikbare werfreserve.
Het college stelt een vrijwilliger aan in de functie van administratieve hulp communicatie en archivering.
Het college verklaart de deeltijdse (3/38) functie van administratief medewerker (contractueel - onbepaalde duur - C1-3 - Burgerzaken) vacant. Deze functie wordt intern vacant verklaard onder alle administratieve medewerkers.
Het college stelt vrijwilligers aan voor de logistieke ondersteuning voor de cultuurtrofee.
De schoolbus wordt ingezet voor intern gebruik in kader van een schoolfeest en een opleiding.
Het college kent 12/36 loopbaanonderbreking medische bijstand toe aan een administratief medewerker binnen het onderwijs.
Het college stelt een vrijwilliger aan in kleuteronderwijs van de gemeentelijke school.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Een raadslid vraagt informatie over rouwkaartjes. Het college beslist om niet in te gaan op de vraag voor tussenkomst.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022109169 – O/2022/217 Hanne Verbrugge en Tom Librecht, Doorniksewijk 20, 8500 Kortrijk voor functiewijziging van hoeve naar woning + slopen achterste stal en eierlokaal gelegen Tjampensstraat 4, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022109169
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van hoeve naar woning + slopen achterste stal en eierlokaal
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tjampensstraat 4, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0151/00G000
Naam van de aanvrager of exploitant: Hanne Verbrugge en Tom Librecht
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022109169
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022094593 – O/2022/215 Matexi Projects, voor bouwen van 13 woningen en 2 carports, gelegen Vinkenhouterf 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 en 15, 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 1238 d, 1238 e, 1238 f, 1238 g, 1238 h, 1238 k, 1238 l, 1238 k2, 1238 n, 1238 m, 1238 p, 1238 r, 1238 s en 1238 t.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022094593
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 13 woningen en 2 carports.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vinkenhouterf 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 en 15, 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 1238 d, 1238 e, 1238 f, 1238 g, 1238 h, 1238 k, 1238 l, 1238 k2, 1238 n, 1238 m, 1238 p, 1238 r, 1238 s en 1238 t
Naam van de aanvrager of exploitant: Matexi Projects
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022094593
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022156271 – O/2022/264 Tom Huys, Nijverheidslaan 8, 8570, Anzegem voor plaatsen van een afdak aan een tuinhuis gelegen Pachtgoed 23, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022156271
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een afdak aan een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pachtgoed 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0516/00B002
Naam van de aanvrager of exploitant: Tom Huys
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022156271
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van de melding van de overname van een ingedeelde inrichting: Project OMV_2023002969 - Materzeelstraat 34, 8570 Anzegem (rundveehouderij)
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022149296 – O/2022/253 Natalie Verheire, Deerlijkstraat 31, 8570 Anzegem voor aanleg van een zwemvijver + terras gelegen Deerlijkstraat 31, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022149296
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwemvijver + terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0310/00L000
Naam van de aanvrager of exploitant: Natalie Verheire
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022149296
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022150305 – O/2022/255 Krista Deseyn, Tempeliersstraat 20 8570 Anzegem voor slopen van een verkrotte woning gelegen Tempeliersstraat 22, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022150305
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een verkrotte woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 22, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0297/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Krista Deseyn
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022150305
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt het bebossingsplan goed voor de westelijke zone van ecologisch park Vichte.
Het college kent een jaarvergunning 2023 toe voor het uitvoeren van korte, dringende werken aan Trafiroad nv.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 8 december 2022 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkfabriek Sint-Arnoldus van 17 januari 2023.
Het college kent een toelage toe - cf het algemeen gemeentelijk subsidiereglement - voor de organisatie van een buurtfeest.
Op zondag 5 februari 2023 organiseert de Koninklijke muziekvereniging Sint-Cecilia Vichte een kippenfestijn in GC De Stringe. Een traiteur voorziet de catering waarbij de bestelwagen zal opgesteld worden in de Vlaschaardstraat, aan de achterzijde van De Stringe. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Op vrijdag 3 februari 2023 organiseren de bewoners van Kerkstraat 143-163 een nieuwjaarsdrink. Dit gaat door in een tent op het Gapersplein. De zijstraat wordt tijdelijk afgesloten voor het verkeer van 18u tot 23u. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 16 januari 2023 tot en met zondag 22 januari 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college geeft toelating aan een student om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen (twee weken) voor KWISTDA 2023 (26 januari tot 9 februari 2023) van KSA Ter Vichten
Het college neemt kennis van de oprichting van het cyber response team door de Vlaamse Overheid en beslist een personeelslid aan te duiden als contactpersoon voor de gemeente Anzegem.
Het college neemt kennis van de vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022168132 – O/2022/280Valerie Isebaert , Koekuitweg 6 8570 Anzegem voor bouwen van een carport, gelegen Koekuitweg 6 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie A, nummer 0260C 3
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een carport
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022168132
Periode openbaar onderzoek: 23 januari 2023 tot en met 22 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Koekuitweg 6 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Isebaert Valerie
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022168132) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022171199 – O/2022/283
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de beslissing in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022163910 – O/2022/274 voor verbouwen woning.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146523 (2022/279)
Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 2 (metaalbehandeling)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nijverheidslaan 9C, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 6e afdeling Sectie B perceel 406B
Naam van de aanvrager of exploitant: Hebocoat, Oude Kassei 26, 8791 Beveren-Leie
Periode openbaar onderzoek: 6 februari tot en met 7 maart 2023
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2022146523) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2022110739 - veranderen van een klasse 1-inrichting (pluimveehouderij) - Elstweg 44-46, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022110739 (2022/299)
Voorwerp van de aanvraag: veranderen van een klasse 1-inrichting (pluimveehouderij)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Elstweg 44-46, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 3e afdeling sectie A percelen 39D, 43P, 43N, 12E3, 12D3
Naam van de aanvrager of exploitant: Philip Deseyn, Elstweg 46, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 26 januari tot en met 24 februari 2023
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2022110739) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022166964 – O/2022/287 GOVAERT PROJECTS Geert Govaert, Vossestraat 69 8570 Ingooigem (Anzegem) voor bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking, gelegen Oostdorp 20 - 8573 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie B, nummer 0870A
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022166964
Periode openbaar onderzoek: 30 januari 2023 tot en met 1 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 20 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: GOVAERT PROJECTS (Govaert Geert)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022166964) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022172193 – O/2022/292Frederic Meurisse, Kennedylaan 28 - 2200 Herentals voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning, gelegen Schaagstraat 49 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie A, nummer 0081F
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen van een halfopen eengezinswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022172193
Periode openbaar onderzoek: 30 januari 2023 tot en met 1 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen van een halfopen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 49 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Meurisse Frederic
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022172193) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022171914 – O/2022/291Frederik Kint , Waregemstraat 32 voor bouwen van een bijgebouw, gelegen Waregemstraat 32 - 8570 Vichte (Anzegem)
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0500R
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een bijgebouw
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022171914
Periode openbaar onderzoek: 30 januari 2023 tot en met 1 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 32 8570 Vichte (Anzegem)
Naam van de aanvrager of exploitant: Kint Frederik
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022171914) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022166718 – O/2022/277 Manon Degrijze, Ter Schabbe 1, 8570 Anzegem voor aanleg van een oprit en plaatsen van een keermuur, gelegen Ter Schabbe 1 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0136C
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleg van een oprit en plaatsen van een keermuur
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022166718
Periode openbaar onderzoek: 30 januari 2023 tot en met 1 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanleg van een oprit en plaatsen van een keermuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 1, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Degrijze Manon
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022166718) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter