Terug
Gepubliceerd op 25/08/2022

Besluitenlijst  Vast Bureau

wo 17/08/2022 - 16:00 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
    • Goedkeuring verslag zitting 18 juli 2022

      Goedgekeurd

      Het verslag van het vast bureau van 18 juli 2022 wordt goedgekeurd.

    • Goedkeuring bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt, als verantwoordelijke voor het financieel beheer van het OCMW, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

    • Actieplan maatschappelijk werkers

      Goedgekeurd

      Het VB beslist akkoord  te gaan met de eenmalige financiële inbreng van budget 1736 euro  voor de realisatie van het actieplan HR-maatschappelijk werk gezien de budgetneutraliteit. Dit betreft een voorstel vanuit W13.

    • Toewijzing assistentiewoning Heirwege

      Goedgekeurd

      Momenteel is er een flat vrij in de GAW Heirwege. Het Vast Bureau wijst dit flatje toe aan de eerstgerangschikte persoon die op de wachtlijst staat.

    • Kennisname opzeg overeenkomst inzake het gebruik en vergoeding van oplaadterminals voor budgetmeters tussen Fluvius en OCMW Anzegem.

      Goedgekeurd

      Fluvius biedt OCMW's een jaarlijkse vergoeding voor oplaadterminals voor budgetmeters. De modaliteiten liggen vast in een overeenkomst. Gezien de overeenkomst tussen Fluvius en het OCMW moet aangepast worden tengevolge van de introductie van de digitale meter, wordt de huidige overeenkomst stopgezet op 31 december 2022.

    • Gedeeltelijke vrijstelling selectie schoonmaak.

      Goedgekeurd

      Het vast bureau kent een gedeeltelijke vrijstelling toe voor de selectieprocedure van een schoonmaakster.

    • Absenteïsme door langdurige/frequente ziekteperiodes.

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van een hoge graad van absenteïsme door frequente en/of langdurige ziekteverloven. Aan de Personeelsdienst wordt opdracht gegeven om te onderzoeken welke stappen hierin kunnen genomen worden.

    • Rapportering delegatie aanstellingsbevoegdheid algemeen directeur en kennisname verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur (19 juli 2022)

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur van 19 juli 2022.

    • Rapportering delegatie aanstellingsbevoegdheid algemeen directeur en kennisname verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur (26 juli 2022)

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur van 26 juli 2022.

    • Rapportering delegatie aanstellingsbevoegdheid algemeen directeur en kennisname verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur (2 augustus 2022)

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur van 2 augustus 2022.

    • Rapportering delegatie aanstellingsbevoegdheid algemeen directeur en kennisname verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur (9 augustus 2022)

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de verslagen dagelijks personeelsbeheer algemeen directeur van 9 augustus 2022.

    • Kennisname kandidaturen - 2 functies schoonma(a)k(st)er

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de 2 functies van schoonma(a)k(st)er (onbepaalde duur- deeltijds/voltijds).

    • Kosten pastorie Anzegem (Kerkstraat 20)

      Goedgekeurd

      Het Vast Bureau neemt een een standpunt in   m.b.t. gemaakte kosten n.a.v. het gebruik van de pastorie van Anzegem (Kerkstraat 20) in het kader van de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne

    • Uitbreiding contract schoonmaakster

      Goedgekeurd

      Het VB breidt een arbeidscontract van een schoonmaakster uit met 4U/week voor onbepaalde duur.

    • Principieel akkoord m.b.t. financiering van de diensten van de huidige ondernemingen Lokale DienstenEconomie (LDE)

      Goedgekeurd

      Het VB gaat er principieel mee akkoord   om de (extra) middelen die Anzegem in de toekomst zal ontvangen voor de organisatie van een lokaal dienstenaanbod, in te zetten voor de financiering van diensten die momenteel in samenwerking met de LDE-ondernemingen worden aangeboden.

    • Aanstelling vrijwilligers Thuisbegeleider LOI

      Aanvaard (hoogdringendheid)

      Het vast bureau stelt twee vrijwilligers aan die worden ingezet als 'thuisbegeleider LOI'.

Namens Vast Bureau,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter