Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 16/03/2022 - 16:00 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Hugo Verriestherdenking

    Het Gemeentebestuur verleent medewerking aan de geplande herdenkingsplechtigheid nav het 100-jaar overlijden van Hugo Verriest.

  • kermistentoonstelling Anzegem

    Het college beslist om de raadzaal ter beschikking te stellen van een kunstschilder die er zijn werken tentoonstelt tijdens de zondag van het kermisweekend (Anzegemdorp).

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Overleg CBS/MAT

    Het college beslist een overleg CBS/MAT te beleggen.  

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Handhaving

  • Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst crisiscel en de onderrichtingen vanuit Vlaanderen en federaal. Het beleid van het gemeentebestuur wordt hierop afgestemd.

  • De beslissing van het college van 9 maart ll. houdende toelating afwijking geluidsnormen voor een galabal op 19 maart 2022 in de gebouwen van een bedrijf wordt terug ingetrokken, gezien het een privaat feest betreft.

Gemeenteraad

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

Begraafplaatsen

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Op zaterdag 30 april 2022 vindt de lentereceptie voor de inwoners plaats. Het college neemt kennis van de stand van zaken en stelt, zoals bepaald in het retributiereglement van 14 december 2021, de verkoopprijzen vast.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

ICT en digitalisering

Lokale economie

  • Het college aanvaardt de opzeg van het abonnement voor de vaste standplaats met koopwaar ‘pannenkoeken, wafels en ijs’ met ingang van 2 april 2022 op de vrijdagvoormiddagmarkt te Vichte en beslist de  vrijgekomen standplaats vacant te verklaren.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021170408 – O/2022/18, Cédric Van Den Heede voor verbouwen woning, gelegen Alfred De Taeyelaan 3, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021170408

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Alfred De Taeyelaan 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0228/00C000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Cédric Van Den Heede 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021170408
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022000736 – O/2022/2, Marc Deweer voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Ingooigemplaats 39, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022000736

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van gevelbekleding

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 39, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0414/00X000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Marc Deweer 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022000736
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021166732 – O/2021/297, Nancy Dejaeghere voor bouwen van 2 woningen, gelegen Schaagstraat 94, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166732

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 woningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 94, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0353/00V000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Nancy Dejaeghere 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021166732
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021182335 – O/2021/334, Joke Vandenberghe Jeroen Coudyzer voor verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning, gelegen Berglaan 50, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021182335

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 50, 8570 AnzegemBerglaan 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1199/00K003

    Naam van de aanvrager of exploitant: Joke Vandenberghe en Jeroen Coudyzer 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021182335
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022018754 – O/2022/40, Jürgen Devogelaere Femke Galle voor verbouwen van woning, gelegen Diepgrondstraat 2, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022018754

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Diepgrondstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0235/00E00034002A0232/00E000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Jürgen Devogelaere en Femke Galle 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022018754
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022007660 – O/2022/20, Rebecca Vanbutsele voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Sint Antoniusstraat 133, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007660

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van gevelbekleding

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 133, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0321/00D002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Rebecca Vanbutsele 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022007660
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Lindendries. 

Internationale solidariteit

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

  • Ommegang Vichte - 2022 - betoelaging

    Het college kent logistieke en financiële ondersteuning toe voor de organisatie van Ommegang Vichte op 1,2 en 3 juli 2022

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 7 maart 2022 tot en met zondag 13 maart 2022.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Desmet Anja, Derde schepen

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021192048 – O/2022/31 Verhaeghe-Soenens, Huttegem 12 – 8570 Anzegem, voor bouwen van een industriegebouw, gelegen Huttegem 12 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0163T.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: bouwen van een industriegebouw (klasse 3).

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021192048

    Periode openbaar onderzoek: 21 maart 2022 tot en met 19 april 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een industriegebouw.

    De vergunning wordt gevraagd voor het stallen van 3 bedrijfsvoertuigen (o.a. heftruck, bestelwagen, vrachtwagen). De vergunning wordt gevraagd voor een compressor van 7,5 kW.

    De vergunning wordt gevraagd voor de opslag van 100 l gevaarlijke producten in kleine kleine recipiënten. De vergunning wordt gevraagd voor diverse houtbewerkingstoestellen inclusief stofafzuiging van in totaal 31,6 kW. De vergunning wordt gevraagd voor de opslag van 100 m³ hout binnen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 12 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0163T.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Verhaeghe-Soenens (Verhaeghe Vincent)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021192048) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021193821 – O/2021/345 Hilda Vlamynck en Dirk Colman, Zilverberg 8 8570 Anzegem, voor bouwen van 2 woningen, gelegen Korte Winterstraat 20-22 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 860B.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 2 woningen.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021193821

    Periode openbaar onderzoek: 21 maart 2022 tot en met 19 april 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 woningen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Korte Winterstraat 20-22 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vlamynck Hilda en Colman Dirk

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021193821) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021182392 – O/2022/38 Bernard Mullie, Gaverstraat 5 9790 Wortegem-Petegem voor slopen bestaande bebouwing en herbouwen van een woning en bijgebouw, gelegen Schernaai 17 - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummers 0111A en 0107B.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen bestaande bebouwing en herbouwen van een woning en bijgebouw.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021182392

    Periode openbaar onderzoek: 21 maart 2022 tot en met 19 april 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen bestaande bebouwing en herbouwen van een woning en bijgebouw.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schernaai 17 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Mullie Bernard

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021182392) vóór het einde van het openbaar onderzoek.