Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 16 juli 2025 wordt goedgekeurd.
Het college formuleert een antwoord op een klacht ingediend via ABB.
Het college neemt kennis van de rapportering door de burgemeester uit de Conferentie van de burgemeesters.
Het college beslist deel te nemen aan de nationale testdag van Be-Alert op donderdag 2 oktober 2025.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Schrapping percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Schrapping percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college verleent advies aan de provinciale omgevingsvergunningscommissie voor volgende aanvraag tot omgevingsvergunning : project OMV_2025046093 – Stedenbouwkundige handelingen (bouw nieuwe mestkelder) en het verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf) - Diesveldstraat 42, 8553 Zwevegem
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025076592 – O/2025/119 - schilderen van gevels gelegen Harelbekestraat 1, 8570 Vichte (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025076592
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: schilderen van gevels
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Harelbekestraat 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00L01234038A0346/00X011
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025076592
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025063929 – O/2025/95 - opvullen hellend vlak laadkaai als toegang exporuimte gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025063929
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: opvullen hellend vlak laadkaai als toegang exporuimte
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0148/00M00234018A0201/00E002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025063929
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van de melding van de overdracht van de vergunning voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting:
Project OMV_2025090802 (2025/155)
Voorwerp van de melding: melding van ammoniakemissiereducerende maatregelen bij een rundveehouderij
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Reinstraat 2, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Dirk Goemaere, Reinstraat 2, 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de melding: college van burgemeester en schepenen
Beroepsmogelijkheid:
U kan tegen de aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025059741 – O/2025/96 - slopen van een deel van de bestaande bebouwing + herbouwen voor opslagruimte wijnmakerij gelegen Wortegemsesteenweg 26, 8570 AnzegemWortegemsesteenweg 28, 8570 AnzegemWortegemsesteenweg 24, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025059741
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een deel van de bestaande bebouwing + herbouwen voor opslagruimte wijnmakerij
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie D, nummer 0002V, 0002X, en nummer 0002N.
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025059741
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025071081 – O/2025/113 - slopen van bestaande woningen gelegen Kerkstraat 85, 8570 Anzegem, Kerkstraat 87, 8570 Anzegem, Kerkstraat 89, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025071081
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van bestaande woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 85, 8570 Anzegem Kerkstraat 87, 8570 Anzegem Kerkstraat 89, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0982/00B00234002F0982/00Y00034002F0982/00Z000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025071081
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025048678 (2025/78)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 2 (landbouwbedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kouterweg 6, 8573 Anzegem kadastraal bekend: Anzegem 5e afdeling, sectie B, percelen 596K, 596E2, 596D2, 596C2
Naam van de aanvrager of exploitant: Benjamin Piepers, Sprietestraat 232, 8790 Waregem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (na afspraak), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025048678
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van de melding van de overdracht van de vergunning voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting: Project OMV_2025047904 - Kouterweg 6, 8573 Anzegem (varkenshouderij)
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2025036178– O/2025/128 Heraanleggen van een gecontroleerd overstromingsgebied, gelegen Langestraat 20-22-24-26-28, 9790 Wortegem-Petegem, kadastraal gekend als Anzegem - 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0672G en Wortegem-Petegem - 4e afdeling (Elsegem), sectie A, nrs. 0514A, 0510A, 0518, 0509G, 0511K, 0512F, 0517C, 0513F, 0509F.
Voorwerp van de aanvraag: Heraanleggen van een gecontroleerd overstromingsgebied
Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Departement Omgeving
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2025032081 – O/2025/130 Aanleg betonvloer met overkappingen en stofwanden (afvalverwerkend bedrijf), gelegen Huttegem 16-18 / Heirbaan 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0170C2 2, 0163W, 0173K, 0163Z.
Voorwerp van de aanvraag: Aanleg betonvloer met overkappingen en stofwanden (afvalverwerkend bedrijf)
Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Provincie West-Vlaanderen
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025069592 – O/2025/108 - slopen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouwen gelegen Ingooigemplaats 69, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025069592
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een vrijstaande eengezinswoning met bijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 69, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0179/00G002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025069592
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De gemeente heft een belasting op ongeadresseerde drukwerken. Het college behandelt de vraag van een verspreider om niet belast te worden gezien een bedeling verkeerdelijk in Anzegem werd gepost.
De gemeente heft een belasting op ongeadresseerde drukwerken. Het college behandelt de vraag van een verspreider om niet belast te worden gezien een bedeling verkeerdelijk in Anzegem werd gepost.
Het college keurt de vorderingsstaat 1 (maaiperiode 1) van de opdracht “Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2025” goed.
Mits maken en naleven van goede onderlinge afspraken, wordt KC Speelhuis overdag ter beschikking gesteld als peuterklas voor GLS Het Wijsternest.
De vraag wordt aan het college gesteld of men zich kan vinden in de jaarlijkse bijdrage voor W13 (basisbijdrage) en de aanvullende financiering voor de voortzetting van Food Act 13 voor de komende planningsperiode 2026-2031.
Het college formuleert een antwoord op een vraag van een gemeenteraadslid.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de halftijdse functie van (assistent) begeleider BKO.
Het college verlengt de werfreserve van buschauffeur voor de duur van 6 maanden.
Een personeelslid binnen de gemeenteschool vraagt een verlofstelsel aan voor volgend schooljaar.
Het college doet een voorstel van locatie voor het plaatsen van een scherm/2 schermen op openbaar domein.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van een buurtfeest voor de Neerbeekstraat en Smeierstraat.
Het college beslist een financieel ruggensteuntje van 100 euro toe te kennen voor de organisatie van een buurtfeest bewoners Ter Beke en einde Molendreef op 21 juli 2025.
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een gouden huwelijksjubileum.
Het college keurt het opstellingsplan goed mbt de Kermis Anzegem Dorp 2025 onder voorbehoud van goedkeuring van de bewoners van Oudstrijdersstraat 8.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Kermis Anzegem Dorp 2025 - eerste weekend september - van vrijdag 5 september 2025 tem dinsdag 9 september 2025. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025080767 – O/2025/131 voor verbouwing woning en bijgebouwen.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025083151 – O/2025/138 voor wijzigingen aan woning in opbouw.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025059199 – O/2025/92 bouwen van 3 eengezinswoningen, gelegen Wijnsbergstraat 26 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0508R, 0507X en 0508B
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 3 eengezinswoningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025059199
Periode openbaar onderzoek: 1 augustus 2025 tot en met 30 augustus 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van 3 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wijnsbergstraat 26 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025059199) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025089932 – O/2025/149 regularisatie bijgebouw, zwembad en verhardingen, gelegen Bevrijdingslaan 80A - 8572 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 4 AFD (KASTER), sectie A, nummer 0227E
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regularisatie bijgebouw, zwembad en verhardingen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025089932
Periode openbaar onderzoek: 1 augustus 2025 tot en met 30 augustus 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: regularisatie bijgebouw, zwembad en verhardingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan 80A 8572 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025089932) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2025086958 (2025/139)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Stijn Streuvelsstraat 22, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Six, Nijverheidslaan 32, 8880 Ledegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2025087430 (2025/141)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (tijdelijke breekwerf)
Ligging van het voorwerp van de melding: Grote Leiestraat 132 & 134, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Devagro, Pitantiestraat 100, 8792 Waregem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2025077584 (2025/143)
Voorwerp van de melding: verder exploiteren van een inrichting klasse 3 (metaalconstructiebedrijf)
Ligging van het voorwerp van de melding: Stientjesstraat 9a, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Vervaecke Metaalwerken, Stientjesstraat 9a, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025079609 – O/2025/135 bijstellen verkaveling loten 5&6 (Stampkotmolenerf), gelegen Stampkotmolenerf nrs. 6-7 8572 Kaster, kadastraal gekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nrs. 0678E en 0678F.
Het verkavelen van gronden met als onderwerp: bijstellen verkaveling loten 5&6 (Stampkotmolenerf)
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025079609
Periode openbaar onderzoek: 18 augustus 2025 tot en met 16 september 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: bijstellen verkaveling loten 5&6 (Stampkotmolenerf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stampkotmolenerf nrs. 6 en 7 8572 Kaster
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025079609) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2025077231 – O/2025/121 voor plaatsen van batterijen gelegen Kerkstraat 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie C, nummer 0120T.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de actualisering van het Imog-kapitaal.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 2 juli 2025 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 3 juli 2025 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 29 juli 2025 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 14 juli 2025 tot en met zondag 10 augustus 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het verslag van de Raad van Bestuur van Leiedal van 27 juni 2025, verslag van het aandeelhoudersbestuur drinkwater van 17 juni 2025, de besluitenlijst van de Raad van Bestuur van Imog van 17 juli 2025, de verslagen van de Raad van Bestuur van Imog van 19 juni 2025 en 10 juli 2025, de verslagen van het bestuursorgaan van Vivus van 28 januari, 25 maart, 22 april, 20 mei, 11 en 24 juni 2025 en de goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Schelde van Fluvius West van 18 maart 2025 en 28 april 2025.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van een uitgaande brief inzake parkeerproblematiek Nieuwpoorterf.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 22 juli 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 29 juli 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 5 augustus 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 12 augustus 2025.
Een personeelslid voert in bijberoep een zelfstandige activiteit uit. Het college neemt hiervan kennis.
Het college werd in kennis gesteld van een milieumisdrijf vastgesteld ten laste van landbouwers in de gemeente door de toezichthouders van de Mestbank.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Thijs Soens
Waarnemend algemeen directeur
Pauline Van Marcke
Burgemeester