Wed 08/06/2022 - 16:30 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 1 juni 2022 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van en geeft toelating voor het inrichten van vuurschaalsessies in de gemeente.
Het college keurt het bestek nr. 2022/334 de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van april 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure stop te zetten bij gebrek aan offertes en te hernemen.
Het college keurt het bestek nr. 2022/346, de raming, de gunningswijze, de limietdatum en -uur om een offerte in dienen en de publicatie van de bekendmaking op nationaal niveau goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 16 (april 2022) voor de opdracht 'restauratie en herbouw van delen vieringtoren, transepten en koren Sint-Jan De Doperkerk' goed.
Het college beslist camerabewaking in te voeren op locaties die gevoelig zijn voor vandalisme.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college gunt de opdracht met nr. 2022/314 ‘Aankoop schoolmateriaal voor gemeentescholen voor een periode van 4 jaar’ aan de ondernemer met de economische meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte tegen het aangeboden kortingspercentage op de catalogusprijzen.
Het college gaat akkoord dat een skateramp op het openbaar domein wordt geplaatst en beslist de keuring ervan ten laste te nemen.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement tot het wijzigen van de signalisatie van de fietsstraat naar zonale signalisatie in de Sint-Antoniusstraat tussen Ingooigemplaats en Guido Gezellestraat en de zijstraten, vast.
Het college geeft toelating tot het plaatsen van een springkasteel op 2 parkeerplaatsen op het Bekaertplein, en dit tijdens de maanden juli en augustus.
Aan de zaakvoerders van een vernieuwde handelszaak wordt een financieel en publicitair ruggensteuntje toegekend door het college.
Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een diamanten huwelijksjubileum
Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een gouden huwelijksjubileum
Het college biedt een schriftelijk antwoord op diverse mondelinge vragen gesteld in de gemeenteraad van 10 mei ll.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 7 juni 2022.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor een voltijdse, contractuele (onbepaalde duur) coördinator ICT en GIS (A1-3 of B4-5) via aanwerving.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor een voltijdse, contractuele (onbepaalde duur) administratief medewerker (C1-3) via aanwerving.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de halftijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van Personeelsdeskundige (B1-3) via aanwerving en bevordering.
Het college stelt de selectieprocedure en- jury vast voor de halftijdse functie mobiliteitsdeskundige.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor een halftijdse functie mobiliteitsdeskundige.
Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de voltijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van administratief medewerker (C1-3) via aanwerving.
Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een administratief medewerker.
Het college beslist aangepast werk te voorzien voor een personeelslid in kader van zwangerschap.
Het college organiseert dit najaar opnieuw junior techniekacademie.
De raad van bestuur van IMOG verleende goedkeuring tot het oprichten van een strategische denktank en klankbord waarin ze de vennoten willen betrekken in een strategische denkoefening om het IMOG-beleid die de vennoten verwachten in 2030-2050 uit te stippelen.
Het openbaar onderzoek over het nieuwe uitvoeringsplan voor huishoudelijk afval en gelijkaardig bedrijfsafval 2023-2030 loop van 1 juni tot 31 juli 2022. Het ontwerpplan en bijhorende plan-MER ligt ter inzage bij de cluster Omgeving en Noodplanning. Op de website van OVAM staat het volledige ontwerp, een samenvattende brochure, het ontwerp van bijhorende plan-MER en socio-economische analyse: https://ovam.vlaanderen.be/lokaal-materialenplan-2023-2030.
Het college neemt kennis van het jaarverslag Nette Regio van 2021.
Het college geeft toelating aan de verenigde handelaars van Meubi Plus NV gevestigd in het koopcenter Molecule om een braderie te organiseren in het koopcenter Molecule, gelegen Pareelstraat 7 - 8570 Anzegem.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college beslist om de stedenbouwkundige verordening inzake het aanleggen van parkeerplaatsen en fietsstalplaatsen bij meergezinswoningen goed te keuren. Er wordt een openbaar onderzoek georganiseerd voor de stedenbouwkundige verordening inzake het aanleggen van parkeerplaatsen en fietsstalplaatsen bij meergezinswoningen dat start op 17 augustus 2022 en eindigt op 15 september 2022.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022013589 – O/2022/29, Roel Beernaert voor functiewijziging naar tijdelijke evenementenbar, gelegen Petegemstraat 3, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022013589
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging naar tijdelijke evenementenbar
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Petegemstraat 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0321/00A00034002C0323/00B00034002C0322/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Roel Beernaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022013589
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022058418 – O/2022/105 Dries Verhaeghe, Koning Leopold I-straat 13 bus 0011, 8500 Kortrijk, voor aanleg van zwembad en terras, gelegen Waregemstraat 18 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0497Y.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022058418
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van zwembad en terras.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat 18 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0497Y.
Naam van de aanvrager of exploitant: Dries Verhaeghe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022058418
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022032845 – O/2022/56 Timothy Vervaeke, Desselgemseweg 113 8790 Waregem voor het bouwen van een eengezinswoning, gelegen Grote Leiestraat 86A - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nummer 0083C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022032845
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 86A 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Timothy Bart Vervaeke
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022032845
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022039748 – O/2022/71, Kevin Lanneau en Nikki Devriese voor verbouwen woning, gelegen Bevrijdingslaan 48, 8572 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022039748
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan 48, 8572 Kaster (Anzegem)Bevrijdingslaan 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0101/00Y002
Naam van de aanvrager of exploitant: Kevin Lanneau en Nikki Devriese
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022039748
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022057865 – O/2022/103, Janique Duboccage voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Heinsberg 18, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022057865
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heinsberg 18, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1016/00X000
Naam van de aanvrager of exploitant: Janique Duboccage
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022057865
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022058768 – O/2022/108, Jeroen Delie voor aanbrengen poort (elektrisch) in carport, gelegen Kalkstraat 30, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022058768
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen poort (elektrisch) in carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 30, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0411/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Jeroen Delie
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022058768
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022039839 – O/2022/69, Frederick Migneau voor Buitentoilet bij bestaande poolhouse plaatsen, gelegen Domien Veysstraat 18C, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022039839
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Buitentoilet bij bestaande poolhouse plaatsen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 18C, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0432/00A002
Naam van de aanvrager of exploitant: Frederick Migneau
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022039839
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022035844 – O/2022/62 Jonas Dhaenens, Klijtberg 65 8570 Anzegem, voor verbouwen en uitbreiden van een woning, gelegen Klijtberg 65 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0033N6.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022035844
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 65, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0033/00N006
Naam van de aanvrager of exploitant: Jonas Dhaenens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022035844
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021192048 – O/2022/31 Verhaeghe-Soenens, Huttegem 12 – 8570 Anzegem, voor bouwen van een industriegebouw, gelegen Huttegem 12A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0163T.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021192048
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een industriegebouw (klasse 3).
De vergunning wordt gevraagd voor het stallen van 3 bedrijfsvoertuigen (o.a. heftruck, bestelwagen, vrachtwagen). De vergunning wordt gevraagd voor een compressor van 7,5 kW.
De vergunning wordt gevraagd voor de opslag van 100 l gevaarlijke producten in kleine kleine recipiënten. De vergunning wordt gevraagd voor diverse houtbewerkingstoestellen inclusief stofafzuiging van in totaal 31,6 kW. De vergunning wordt gevraagd voor de opslag van 100 m³ hout binnen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 12A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0163T.
Naam van de aanvrager of exploitant: VERHAEGHE - SOENENS (Vincent Verhaeghe)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021192048
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022041854 – O/2022/78, Céline Coorevits en Tibo Rotsaert voor uitbreiden woning, gelegen Albrecht Rodenbachstraat 38, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022041854
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Albrecht Rodenbachstraat 38, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0280/00B002
Naam van de aanvrager of exploitant: Céline Coorevits en Tibo Rotsaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022041854
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022034798 – O/2022/63, Ignace Taelman (Michiel Taelman), voor functiewijziging van kantoor naar woongelegenheid, gelegen Statiestraat 10A – 8570 Anzegem kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie E, nummer 0177V.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022034798
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van kantoor naar woongelegenheid
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 10A 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0177/00V000
Naam van de aanvrager of exploitant: Ignace Taelman - (Michiel Taelman)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022034798
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022038930 – O/2022/66, Lode Carlier Karen De Potter voor regularisatie van een woning, gelegen Nieuwpoortstraat 18, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022038930
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0914/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Lode Carlier en Karen De Potter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022038930
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent toelating tot inzage in twee omgevingsdossiers aan een raadslid.
De annex bij de samenwerkingsovereenkomst van de stedenband tussen Pèrèrè en Anzegem wordt door het college goedgekeurd.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 3 (mei 2022) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2022" goed.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (mei 2022) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021 - verlenging 1' goed.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college stelt een tijdelijk verkeersreglement met betrekking tot het gedeeltelijk verkeersvrij maken van de parking aan de Ansold en de parking aan het Ommersheimplein voor de speelpleinwerking en dit voor de periode van 1 tem 20 juli 2022 en van 16 tem 31 augustus 2022 vast.
Het college geeft aan de Scouts Tiegem toelating om te overnachten in de lokalen van de Scouts (Oostdorp 17-19, 8573 Tiegem) voor de periode van 20 tot 26 juni 2022.
Het college geeft aan Chiro Wyvegem toelating omte overnachten in de lokalen van de Chiro (Pastoor Verrieststraat 14, 8570 Anzegem) van 1 tot 3 juli 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 30 mei 2022 tot en met zondag 5 juni 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het verslag van ABC van 23 mei 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 10 juni tot 24 juni voor de Anzegemse gapersfeesten (25 juni) van VZW Anzegemse Gapersfeesten
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 12 augustus tot 26 augustus voor Dwars door Grijsloke (27 augustus) van vzw Dwars door Grijsloke
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 28 augustus tot 11 september voor Prutsketochten (11 september) van De Textieltrekkers Vichte
Het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de agendapunten van de bijeenkomst van het Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 16 juni 2022.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 20 en 23 juni 2022.
Het college neemt kennis van het antwoord van IMOG dd. 2 juni 2022 waarbij aan de inwoners éénmalig en ten uitzonderlijke titel een verlenging toegestaan wordt van de in het vorige impulsproject aangekochte zakken tot en met 31/7/2022.
Het college neemt kennis van de nieuwe strengere regels voor dagbladhandelaars die kansspelen kunnen aanbieden als nevenactiviteit.
Het college neemt kennis van de uitgifte van een bestuurderspas.
Het college neemt kennis van de organisatie van het ondernemerscafé door Unizo Aktiv'O op 23 juni 2022.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij de bezwaarelementen uit een bezwaarschrift overgemaakt worden aan de architect in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022064342 – O/2022/115
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022071617 – O/2022/124 Jeffrey Speleers en Kim Nuyttens, Kaankouter 11, 8573 Anzegem voor Slopen en herbouw bestaande schuur en slopen ovenbuur, gelegen Kaankouter 11 - 8573 Anzegem
Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie B, nummer 0585D
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Slopen en herbouw bestaande schuur en slopen ovenbuur
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022071617
Periode openbaar onderzoek: 8 juni 2022 tot en met 8 juli 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Slopen en herbouw bestaande schuur en slopen ovenbuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kaankouter 11, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Speleers Jeffrey en Nuyttens Kim
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022071617) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022061317 – O/2022/126
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022061340 – O/2022/127
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022067368 – O/2022/130 voor Verbouwen woning, herbouwen garage en rooien van 2 bomen.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022061369 – O/2022/128
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022061382 – O/2022/129
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022050493 – O/2022/93 voor uitbreiden van de woning.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022067518 – O/2022/122 voor renovatie en uitbreiding van woning met apotheek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022072044 – O/2022/131
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022061356 – O/2022/110
Het college neemt kennis van de niet rechtsgeldigheid van de melding van het project 2022054695 – 2022/120 - melding stedenbouwkundige handelingen: bouwen van een HS-cabine.
Het college neemt akte van het omgevingsproject OMV_2022057838 - O2022/139, Karen Vroman en Jonathan Vandenbogaerde voor verbouwen eengezinswoning gelegen te Neerstraat 5, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie B, 778N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verbouwen eengezinswoning
Referentie omgevingsloket: OMV_2022057838
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Neerstraat 5, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Karen Vroman en Jonathan Vandenbogaerde
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022064512 – O/2022/116