Wed 11/05/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 4 mei 2022 wordt goedgekeurd.
Het college organiseert op 5 juli a.s. een infovergadering weg- en rioleringswerken Waregemstraat voor de bewoners van de Waregemstraat.
Het college beslist de raadscommissie Financiën en Algemene Zaken te verplaatsen van 2 juni naar 7 juni 2022.
Het college keurt de schuldvordering (ereloonfactuur) van het studiebureau voor het gemeentelijk aandeel van de gemeente Anzegem voor de aanvullende studie voor het project "Aanleg fietspaden Waregem-Anzegem (langs Walskerke)", goed.
Het college geeft toelating om verharding aan te brengen op openbaar domein in de Vichtsesteenweg.
Het college keurt het bestek nr. 2022/340, de raming, de gunningswijze, de limietdatum en -uur om een offerte in dienen en de bekendmaking op nationaal niveau goed.
Het college keurt het bestek nr. 2022/342, de raming, de gunningswijze, de limietdatum en -uur om een offerte in dienen en de publicatie van de bekendmaking op nationaal niveau goed.
Het college beslist de gunningsprocedure stop te zetten en te hernemen.
Het college keurt het bestek nr. 2022/343, de raming, de gunningswijze, de limietdatum en -uur om een offerte in dienen en de publicatie van de bekendmaking op nationaal niveau goed.
Het college keurt de schuldvordering van de gerechtsdeurwaarder voor de betekeningen in het kader van de ontbinding van de verkoop van OC De Speldoorn goed.
Naar aanleiding van een ongeval op het speelpleintje in Kaster, wordt de aannemer schriftelijk en aangetekend in gebreke gesteld.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van april 2022 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Voor de aanstelling van een ontwerper voor de invulling van het schipdeel en omgeving kerk Anzegem kan een beroep gedaan worden op de procedure Oproep Winvorm. De organisatie van de Oproep is een samenwerking tussen de Provincie West-Vlaanderen, de intercommunales WVI en Leiedal en de Vlaams Bouwmeester. Het college beslist een aanvraag in te dienen.
Het college stelt een schatter aan om de huurprijs te bepalen van de kantoorruimte CM-gebouw (incl vergaderruimte) en jeugdhuis Topetegare.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college keurt het administratief proces mbt opmaak en aanpassing van het meerjarenplan goed.
Het college geeft toelating aan het Just Lunge It team voor de organisatie van Just Lunge It op zondag 26 juni 2022 op het Ommersheimplein en publiciteit te maken.
Het college beslist om ten tijdelijke titel en voor de duur van maximum 4 jaar een halftijdse bediende BKO aan te stellen met de verkregen subsidies pedagogische coach. De functie wordt vacant verklaard.
Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een briljanten huwelijksjubileum
Het college verklaart de voltijdse functie (onbepaalde duur) van contractueel administratief medewerker interne ondersteuning vacant.
Het college neemt kennis van het rapport inzake vrijstelling doorstorting bedrijfsvoorheffing ploegenarbeid in onroerende staat en geeft opdracht aan de diensten om de aanbevelingen op te volgen.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 10 mei 2022.
Het college stelt een halftijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van Personeelsdeskundige vacant (B1-3) via aanwerving en bevordering.
Het college stelt een voltijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van coördinator ICT en GIS vacant (A1-3 of B4-5) via aanwerving.
Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.
Het college verklaart de halftijdse functie mobiliteitsdeskundige vacant.
Mits maken en naleven van goede onderlinge afspraken wordt een lokaal van BKO (Speelhuis) overdag ter beschikking gesteld als peuterklasje voor de gemeenteschool.
Het college kent 24/24 verlof verminderde prestaties (VVP) toe aan een onderwijzeres gemeentelijke basisschool voor de periode van 19 april 2022 tem 25 april 2022.
De borden met stratenplannen zijn verouderd en zullen daarom weggenomen worden.
Het college beslist om via een schrijven aan IMOG te vragen om inwoners, die asbestcementzakken gekocht hebben tijdens vorige impulsacties, nog een extra termijn van 3 maanden te geven om deze zakken te gebruiken.
Het college neemt kennis van de loting van de prijzen van de maand van de markt.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein, 1st helft groenaanleg en aanleg nutsvoorzieningen gesteld in 2 verkavelingsvergunningen vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van de uitrustingswerken.
Het college heeft de jury aangesteld tot beoordeling van de bebloemingsinitiatieven van de deelnemers van de bebloemingswedstrijd 2022
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022036253 – O/2022/73, Timoty T'Jampens voor plaatsen tuinberging + aanleggen verharding, gelegen Steenbruggestraat 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022036253
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen tuinberging + aanleggen verharding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenbruggestraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0652/00V00034002A0652/00E003
Naam van de aanvrager of exploitant: Timoty T'Jampens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022036253
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022041830 – O/2022/77, Sander Vandenbroele voor vellen van een boom, gelegen Otegemstraat 111, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022041830
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van een boom
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Otegemstraat 111, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0497/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Vandenbroele
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022041830
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022019241 – O/2022/36, Jousef Ramdani voor isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi, gelegen Beukenhofstraat 102, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022019241
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 102, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0246/00V003
Naam van de aanvrager of exploitant: Jousef Ramdani
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022019241
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022019388 – O/2022/37, Geert Ervyn voor bouwen van een carport, gelegen Schaliënhofstraat 20, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022019388
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 20, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0321/00W000
Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Ervyn
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022019388
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022014340 – O/2022/47 voor verbouwen en uitbreiden van woning na sloping bestaande loods, gelegen Sint Antoniusstraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0299X.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014340
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van woning na sloping bestaande loods.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0299X.
Naam van de aanvrager of exploitant: Linda Valcke en Tine Mylle
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022014340
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022018151 – O/2022/45 Melissa De Groote en Maxim Huysman, Nieuwstraat 25 9800 Deinze voor slopen van een veranda + uitbreiden van een woning, gelegen Grote Leiestraat 67 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0697L en 0697P.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022018151
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een veranda + uitbreiden van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 67, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0697/00L00034002A0697/00P000
Naam van de aanvrager of exploitant: Melissa De Groote en Maxim Huysman
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022018151
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021181422 – O/2022/17 STEENDONCK INVEST (Bart Vanderdonckt), Kwadestraat 149A 8800 Roeselare voor bouwen van meergezinswoning en 6 eengezinswoningen, gelegen Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021181422
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van meergezinswoning en 6 eengezinswoningen, plaatsen van transformator 630 kVA en bronbemaling.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.
Naam van de aanvrager of exploitant: STEENDONCK INVEST (Bart Vanderdonckt)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021181422
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het gemeentebestuur wordt gedagvaard en stelt een raadsman aan.
Het college keurt vorderingsstaat 2 (april 2022) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021 - verlenging 1' goed.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 2 (april 2022) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2022" goed.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 21 april 2022 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de kerkraad Sint-Jan d.d. 21 april 2022.
Het college neemt kennis van en gaat in op de mondelinge vraag van de organisatoren van het Vinkenkampioenschap Groot-Anzegem (p/a Eric Sobrie, D.Vanhautestraat – 8570 Anzegem) dat dit jaar doorgaat op zaterdag 14 mei 2022, om een financiële ondersteuning toe te kennen, cf. het toelagereglement.
De fooruitbaters worden uitgenodigd voor het innemen van hun standplaats op Vichteplaats en het marktplein met abonnement naar aanleiding van de Ommegang Vichte 2022 – 2 en 3 juli 2022.
De fooruitbaters worden uitgenodigd voor het innemen van hun standplaats op de Kermis Vichte 2022 met abonnement – 17 tem 20 september 2022.
De fooruitbaters worden uitgenodigd voor het innemen van hun standplaats op de Kermis Anzegem 2022 met abonnement - 2 tem 5 september 2022.
Fooruitbaters worden uitgenodigd voor het innemen van hun standplaats op de Kermis Tiegem 2022 met abonnement – 16 tem 18 september 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 2 mei 2022 tot en met zondag 8 mei 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het verslag Bonanza van 4 mei 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan de WTC Nieuwenhovespurters uit 8710 Wielsbeke voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Flanders Field Classic op zaterdag 11 en zondag 12 juni 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan de Koninklijke Sportvereniging Wiel in Wiel uit 8793 Waregem voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Victhe Classic op zaterdag 18 en zondag 19 juni 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de VTT 16e Kappellekestochten op zaterdag 18 juni 2022 - vzw Koninklijke Sportvereniging Wiel in Wiel.
Het college neemt kennis van het verslag van de samenkomst van het managementteam op 28 april 2022.
Het college neemt kennis van:
RVB Leiedal van 25 maart 2022 en 8 april 2022 en RVB Imog van 15 en 28 maart 2022.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 13 mei 2022.
Het college neemt kennis van het verslag van de schoolraad van 28 april 2022.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022047945 – O/2022/90 Gerrit Baert , Hoogveld 44, 8570 Anzegem voor plaatsen van 2 containers voor hondenclub, gelegen Heirbaan - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0170C 2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van 2 containers voor hondenclub
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022047945
Periode openbaar onderzoek: 9 mei 2022 tot en met 7 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van 2 containers voor hondenclub
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Baert Gerrit
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022047945) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022020811 – O/2022/91 Ann Deman , Lindestraat 3, 8573 Anzegem voor uitbreiden van de woning, gelegen Lindestraat 3 - 8573 Anzegem
Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie A, nummer 0550A
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: uitbreiden van de woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022020811
Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: uitbreiden van de woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lindestraat 3, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Deman Ann
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022020811) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022053943 – O/2022/99 Walter Vandeburie, Bosstraat 69 8570 Anzegem voor plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande, gelegen Bosstraat 69 – 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0033S 5
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022053943
Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bosstraat 69, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vandeburie Walter
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022053943) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022050009 – O/2022/92 Dieter Verbauwhede, Koekuitweg 5 8570 Anzegem, voor plaatsen van een veranda, gelegen Koekuitweg 5 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0260B3.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een veranda
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022050009
Periode openbaar onderzoek: 16 mei 2022 tot en met 14 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Koekuitweg 5 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Verbauwhede Dieter
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022050009) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022043010 – O/2022/97 Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger, Pladijsstraat 197 8540 Deerlijk, voor renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops, gelegen Beukenhofstraat 41 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0363W.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022043010
Periode openbaar onderzoek: 16 mei 2022 tot en met 14 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 41 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022043010) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022018146 – O/2022/109 Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout , Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem voor bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage, gelegen Steenovenstraat 9 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0098N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022018146
Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Corselis Freya en Van Eeckhout Frederik
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022018146) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college keurt de administratieve processen inzake afleveren rijbewijzen (dienst Burgerzaken) goed.
Het college keurt het administratief proces rond meldingen goed.