Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 11/05/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Gemeenteraad

Openbare werken

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Sport

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Protocol en plechtigheden

  • Briljanten huwelijksjubileum

    Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een briljanten huwelijksjubileum

Personeel

Onderwijs

  • Gebruik peuterklas Ingooigem

    Mits maken en naleven van goede onderlinge afspraken wordt een lokaal van BKO (Speelhuis) overdag ter beschikking gesteld als peuterklasje voor de gemeenteschool.

  • Het college kent 24/24 verlof verminderde prestaties (VVP) toe aan een onderwijzeres gemeentelijke basisschool voor de periode van 19 april 2022 tem 25 april 2022.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

Afval en recyclageparken

  • Het college beslist om via een schrijven aan IMOG te vragen om inwoners, die asbestcementzakken gekocht hebben tijdens vorige impulsacties, nog een extra termijn van 3 maanden te geven om deze zakken te gebruiken.

Lokale economie

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022036253 – O/2022/73, Timoty T'Jampens voor plaatsen tuinberging + aanleggen verharding, gelegen Steenbruggestraat 25, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022036253

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen tuinberging + aanleggen verharding

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenbruggestraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0652/00V00034002A0652/00E003

    Naam van de aanvrager of exploitant: Timoty T'Jampens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022036253
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022041830 – O/2022/77, Sander Vandenbroele voor vellen van een boom, gelegen Otegemstraat 111, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022041830

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van een boom

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Otegemstraat 111, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0497/00F000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Vandenbroele 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022041830
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022019241 – O/2022/36, Jousef Ramdani voor isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi, gelegen Beukenhofstraat 102, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022019241

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: isoleren van voor- en achtergevel + aanbrengen crepi

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 102, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0246/00V003

    Naam van de aanvrager of exploitant: Jousef Ramdani 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022019241
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022019388 – O/2022/37, Geert Ervyn voor bouwen van een carport, gelegen Schaliënhofstraat 20, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022019388

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 20, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0321/00W000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Ervyn 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022019388
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022014340 – O/2022/47 voor verbouwen en uitbreiden van woning na sloping bestaande loods, gelegen Sint Antoniusstraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0299X.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014340

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van woning na sloping bestaande loods.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint Antoniusstraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0299X.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Linda Valcke en Tine Mylle 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022014340
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022018151 – O/2022/45 Melissa De Groote en Maxim Huysman, Nieuwstraat 25 9800 Deinze voor slopen van een veranda + uitbreiden van een woning, gelegen Grote Leiestraat 67 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0697L en 0697P.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022018151

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een veranda + uitbreiden van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 67, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0697/00L00034002A0697/00P000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Melissa De Groote en Maxim Huysman 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022018151
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021181422 – O/2022/17 STEENDONCK INVEST (Bart Vanderdonckt), Kwadestraat 149A 8800 Roeselare voor bouwen van meergezinswoning en 6 eengezinswoningen, gelegen Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021181422

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van meergezinswoning en 6 eengezinswoningen, plaatsen van transformator 630 kVA en bronbemaling. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat, Goswinstraat en Pieter Busschaertstraat (Vichte) – kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 92/p/3, 92/y/2, 92/e/3, 92/g/3, 92/k/3, 92/f/3, 92/t/3 en 92/h/3.

    Naam van de aanvrager of exploitant: STEENDONCK INVEST (Bart Vanderdonckt)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021181422
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Dagvaarding - aanstelling raadsman

    Het gemeentebestuur wordt gedagvaard en stelt een raadsman aan.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Groenonderhoud- en parken

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessies

    Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Erediensten

Financiën

  • Het college neemt kennis van en gaat in op  de mondelinge vraag   van de organisatoren van het Vinkenkampioenschap Groot-Anzegem (p/a Eric Sobrie, D.Vanhautestraat – 8570 Anzegem) dat   dit jaar doorgaat op  zaterdag 14  mei 2022, om een financiële ondersteuning toe te kennen, cf. het toelagereglement.

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 2 mei 2022 tot en met zondag 8 mei 2022.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Onderwijs

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022047945 – O/2022/90 Gerrit Baert , Hoogveld 44, 8570 Anzegem voor plaatsen van 2 containers voor hondenclub, gelegen Heirbaan  - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nummer 0170C  2

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van 2 containers voor hondenclub

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022047945

    Periode openbaar onderzoek: 9 mei 2022 tot en met 7 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van 2 containers voor hondenclub

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan  8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Baert Gerrit

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022047945) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022020811 – O/2022/91 Ann Deman , Lindestraat 3, 8573 Anzegem voor uitbreiden van de woning, gelegen Lindestraat 3 - 8573 Anzegem

    Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie A, nummer 0550A

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: uitbreiden van de woning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022020811

    Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: uitbreiden van de woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lindestraat 3, 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Deman Ann

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022020811) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022053943 – O/2022/99 Walter Vandeburie, Bosstraat 69 8570 Anzegem voor plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande, gelegen Bosstraat 69 – 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0033S  5

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022053943

    Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda na afbraak van de bestaande

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bosstraat 69, 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vandeburie Walter

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022053943) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022050009 – O/2022/92 Dieter Verbauwhede, Koekuitweg 5 8570 Anzegem, voor plaatsen van een veranda, gelegen Koekuitweg 5 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0260B3.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een veranda

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022050009

    Periode openbaar onderzoek: 16 mei 2022 tot en met 14 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Koekuitweg 5 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Verbauwhede Dieter

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022050009) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022043010 – O/2022/97 Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger, Pladijsstraat 197 8540 Deerlijk, voor renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops, gelegen Beukenhofstraat 41 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0363W.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022043010

    Periode openbaar onderzoek: 16 mei 2022 tot en met 14 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renoveren van een woning naar vakantiewoning en uitbreiden met een atelier voor workshops

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 41 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Miek Vandamme en Mathieu Dejaeger

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022043010) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022018146 – O/2022/109 Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout , Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem voor bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage, gelegen Steenovenstraat 9 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0098N

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022018146

    Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2022 tot en met 11 juni 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstellen verkaveling voor vervangen carport door garage

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Corselis Freya en Van Eeckhout Frederik

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022018146) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Geen soort gekozen

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie