Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 1 februari 2023 wordt goedgekeurd.
Het college behandelt een melding betreffende het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen niet conform vergunning.
Het college beslist de opdracht om budgettaire redenen stop te zetten en de procedure opnieuw op te starten.
Het college besliste om budgettaire redenen de plaatsingsprocedure opnieuw te starten, duidt de uit te nodigen ondernemers aan om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen.
De eindfactuur voor het leveren van het meubilair (tafels en stoelen) voor de raadszaal in het nieuwe Gemeentepunt wordt goedgekeurd.
Het college keurt de lijst van de aan te schrijven firma's voor het verwijderen van asbest in het nieuwe gemeentepunt goed.
Het college besluit het beheersplan asbest voor het Nieuw Gemeentepunt goed te keuren.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
In het kader van een efficiënter aankoopbeleid gaat het college van burgemeester en schepenen akkoord om voor een aantal prestaties door derden en/of leveringen in te stappen in raamovereenkomsten aangeboden door aankoopcentrale Creat (Farys).
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het schrijven van BNP Paribas Fortis waarin melding gemaakt wordt van achterstallige betalingen door SV Anzegem.
Het college keurt het bestek nr. 2023/393 ‘Leveren van brandstof voor gemeentevoertuigen op afroep 2023-2024’ (periode 1 april 2023 tot en met 31 maart 2024), de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de uiterste termijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt het bestek nr. 2023/394 ‘Leveren van brandstof voor verwarming gemeente- en ocmwgebouwen op afroep 2023-2024 (periode 1 april 2023 tot en met 31 maart 2024)’, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers en de uiterste termijn voor het indienen van een offerte goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het College verklaart zich akkoord met de aankoop van een springkasteel voor zwembad Aquandé
Het college neemt kennis van de vraag van buurtcomité De Knok betreffende de organisatie van een buurtfeest in de Knokstraat en dit op 17 februari 2023. Een financiële ondersteuning wordt toegekend.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 7 februari 2023.
Het college stelt een deeltijdse (3/38) administratief medewerker (contractueel - onbepaalde duur - C1-3 - Burgerzaken) aan via uitbreiding uren van een intern personeelslid.
Het college beslist in de mogelijkheid te voorzien om de loonstroken voortaan elektronisch aan te leveren.
Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.
Het college keurt de tijdelijke schorsing van de 4/24 loopbaanonderbreking medische bijstand goed aan een vastbenoemd onderwijzer van de gemeentelijke lagere school.
Het college stopt een vervangingscontract van kleuteronderwijzer in onderling akkoord.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een afschrift te ontvangen van het gemeentelijk leegstandsregister.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college neemt kennis van een vraag van een raadslid in een omgevingsdossier en het antwoord geformuleerd door de omgevingsambtenaar.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022144750 – O/2022/260 DE AHORN, Stormestraat 144, 8790 Waregem voor bouwen v/e stalling voor weidedieren gelegen Dolageweg 1, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022144750
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen v/e stalling voor weidedieren
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dolageweg 1, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1138/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: DE AHORN
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022144750
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022156090 – O/2022/275 Eugénie Maes Olivier Coorevits , Holstraat 11 8570 Anzegem voor renovatie en uitbreiding van een woning gelegen Holstraat 11, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022156090
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renovatie en uitbreiding van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 11, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0192/02B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Eugénie Maes en Olivier Coorevits
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022156090
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022040265 – O/2022/263 Jasmine Declercq & Jo D'huyvetter, Kapellestraat 81, 8573 Anzegem voor verbouwen van een woning gelegen Kapellestraat 81, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040265
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kapellestraat 81, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1163/00C002
Naam van de aanvrager of exploitant: Jasmine Declercq & Jo D'huyvetter
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022040265
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022155662 – O/2022/267 Ashley Delputte & Benny Debaere, Harelbekestraat 21, 8570 Anzegem voor uitbreiden van een gesloten eengezinswoning na slopen van de aanbouwen gelegen Harelbekestraat 21, 8570 Vichte (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022155662
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een gesloten eengezinswoning na slopen van de aanbouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Harelbekestraat 21, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00C011
Naam van de aanvrager of exploitant: Ashley Delputte & Benny Debaere
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022155662
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt het bestek nr. 2023/395 met lastvoorwaarden, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers om een offerte in te dienen tegen de vastgestelde limietdatum- en uur goed.
Aan het College wordt voorgesteld om de DAEB 'karweidienst' toe te wijzen aan vzw Effect tot eind 2025 en akkoord te gaan met het agenderen van de aanpassing van het retributiereglement thuiszorgdiensten op de OCMW-raad van 14 maart a.s.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 25 januari 2023 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 19 januari 2023 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Het college neemt kennis van het rapport met resultaten van het flitsvoertuig PZ Mira (GATSO) van januari 2023
Aanstellen van de vrijwilligers voor de begeleiding van het boekenkamp van de BIB voor kinderen van het eerste en tweede leerjaar tijdens de krokusvakantie.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 30 januari 2023 tot en met zondag 5 februari 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college geeft toelating aan de algemeen directeur om de webinar 'Goedkeuring rechtspositiebesluit (RPR)' te volgen.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft geen toelating voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen mbt de circusvoorstellingen van Circus Barones op de parking van XPO Kortrijk, Doorniksesteenweg te 8500 Kortrijk - voorstellingen van 1 tem 12 maart 2023 gezien de activiteiten niet doorgaan op Anzegems grondegebied en om een wildgroei aan publiciteitsborden te vermijden.
Het college geeft toelating aan vzw WTC O'Dorney uit 8531 Harelbeke voor de doortocht en aanbrengen bepijling van de cyclotocht Kuurne Brussel Kuurne Cyclo op zaterdag 25 februari 2032.
Het college neemt kennis van de nieuwe datum voor de evacuatieoefening brand in de naschoolse kinderopvang.
Op 12 januari 2023 heeft de deputatie de start- en procesnota van het PRUP bedrijvigheid economische subregio Waregem goedgekeurd. Maandag 30 januari 2023 ging de publieke raadpleging van start. De publieke raadpleging loopt t.e.m. 31 maart 2023.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2023004761 (2023/5)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (ondergrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Kalkstraat 16, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002C0367/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Johan Van Meerhaeghe, Kerkdreef 10, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022077673 – O/2022/216 Dedeyne Engineering (Caroline Despriet), Henri Lebbestraat 111 8790 Waregem, voor groepswoningbouwproject met 6 woningen en een hoogspanningscabine, gelegen Lange Winterstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0759B en 0760A.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Groepswoningbouwproject met 6 woningen en een hoogspanningscabine
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022077673
Periode openbaar onderzoek: 8 februari 2023 en eindigt op 9 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: Groepswoningbouwproject met 6 woningen en een hoogspanningscabine (transformator 630 kVA)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0759B en 0760A
Naam van de aanvrager of exploitant: Dedeyne Engineering (Caroline Despriet)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022077673) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022167462 – O/2022/294 voor bouwen van 2 eengezinswoningen, gelegen Zurendriesstraat 16-18, 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie A, nummer 0903B
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 2 eengezinswoningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022167462
Periode openbaar onderzoek: 17 februari 2023 tot en met 18 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van 2 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zurendriesstraat 16-18, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: YOUR HOME
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022167462) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023006012 – O/2023/7 Michaël Steenberghe , Overakker 38 8570 Anzegem voor Dichtmaken en plaatsen van eerder vergunde carport, gelegen Overakker 38 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0595F
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Dichtmaken en plaatsen van eerder vergunde carport
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023006012
Periode openbaar onderzoek: 17 februari 2023 tot en met 18 maart 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Dichtmaken en plaatsen van eerder vergunde carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Overakker 38, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Steenberghe Michaël
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023006012) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter