Terug
Gepubliceerd op 17/11/2022

Besluit  Gemeenteraad

di 08/11/2022 - 19:00

Algemeen gemeentelijk subsidiereglement: goedkeuring aanpassing m.i.v. 1 januari 2023.

Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
Gino Devogelaere, Burgemeester
Louis Degroote, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Pauline Van Marcke, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Raadsleden
Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
Afwezig: Johan Delrue, Raadslid
Feitelijke en juridische overwegingen

De gemeenteraad keurde op 3 februari 2015 een toelagereglement goed. Dit reglement biedt een kader waarbinnen  het college dan een toelage kan toekennen en werd  reeds verschillende malen aangepast (laatste maal op 8 februari 2022).

Ook nu wordt voorgesteld het reglement op enkele punten aan te passen in  sommige rubrieken

  •  Wijziging naam rubriek  e)  Toelagen in het kader van gebeurtenissen in het leven van inwoners en verenigingen en logistieke ondersteuning onderwijsinstellingen. 

Nieuwe benaming wordt:  'Toelagen/geschenken/logistieke ondersteuning in het kader van gebeurtenissen in het leven van inwoners, verenigingen,  onderwijsinstellingenkinderopvanginitiatieven en personeelsleden van de eigen organisatie (gemeente en OCMW)' 

 

  • Logistieke ondersteuning Anzegemse onderwijsinstellingen.

Toevoeging:  op regelmatige tijdstippen worden gratis lessen EHBO en reanimatie aangeboden aan het onderwijzend personeel van de Anzegemse onderwijsinstellingen.

Reden  aanpassing: Het is belangrijk dat het onderwijzend personeel van alle scholen de kans krijgt om deskundigheid te ontwikkelen op vlak van EHBO en reanimeren en dat deze kennis actueel gehouden wordt. Met deze tussenkomst wordt tegemoet gekomen aan de actie opgenomen in het meerjarenplan rond gezondheid: actie 10 - Inzet op gezondheid.

 

  •  gebeurtenissen in het leven van inwoners
de waarde van een boeket (bvb. tgv burgerlijk huwelijk, jubileum, 100-jarige en volgende) wordt opgetrokken van 30 euro naar  50 euro.

  • Jubileum van een vereniging
Toevoeging van volgende tekst: 

Procedure

De vereniging richt een schriftelijke aanvraag voor ondersteuning aan het college van burgemeester en schepenen. Deze aanvraag wordt gestaafd met een omschrijving of brochure van het programma dat ter gelegenheid van dit jubileum wordt uitgewerkt en aangeboden.  Bewijsstukken waaruit blijkt dat de vereniging inderdaad x aantal  jaar geleden werd opgericht, moeten bijgevoegd worden: bvb. statuten, oprichtingsdocumenten, enz…

Het college oordeelt voor de toekenning steeds op basis van een advies van de dienst  terzake en zo mogelijk op basis van precedenten en ervaring uit het verleden.

 

  • toelagen/geschenken voor personeelsleden van de eigen organisatie (gemeente en OCMW)

Er werd ook een allesomvattend reglement uitgewerkt rond het toekennen van een financieel of logistiek ruggensteuntje ten behoeve van de personeelsleden van de eigen organisatie. We willen ons immers profileren als een aantrekkelijke werkgever.  Het is de bedoeling dat medewerkers ter gelegenheid van belangrijke momenten  in hun leven of loopbaan een attentie (hetzij logistiek, hetzij financieel) ontvangen uiteraard binnen de fiscale en sociale grenzen.  Heel wat zaken werden in het verleden al toegepast maar nu wordt voorgesteld deze structureel op te nemen in het subsidiereglement.  

 

 

 2/ Rubriek  a)   Projecten, activiteiten en initiatieven van Anzegemse verenigingen, organisaties en individuen:

2.3. Anzegemse kermis- en ommegangsfeesten

Gezien daar opgenomen was dat het tijdstip  van de ommegang Ingooigem nauw verbonden was met de wielerwedstrijd Halle-Ingooigem, worden beide nu losgekoppeld. Er wordt voorgesteld om de ommegang Ingooigem te laten plaatsvinden tijdens het weekend van de tweede zondag van juni.

 

Gunstig advies van het MAT op 8 september 2022 en syndicaal overleg van 27 oktober 2022.

Regelgeving

Decreet Lokaal Bestuur

Wet van 4 februari 2020  houdende boek 3 "Goederen" van het Burgerlijk Wetboek 

Artikel 19, §2, 14°, a) van het koninklijk besluit van 28 november 1969 tot uitvoering van de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders;

Het decreet lokaal bestuur;

De geschenken in natura, in speciën of in de vorm van betaalbons (geschenkcheques) zijn volgens de fiscus en de RSZ geen loon als ze aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Ze worden toegekend ter gelegenheid van Sinterklaas, Kerstmis of Nieuwjaar en ze overschrijden per jaar en per werknemer een totaal bedrag van 40,00 EUR, vermeerderd met 40,00 EUR per jaar voor elk kind ten laste van deze werknemer, niet.
  • Ze worden toegekend aan de werknemer naar aanleiding van een eervolle onderscheiding en ze overschrijden een totaal bedrag van 120,00 EUR per jaar per werknemer niet.

  • Ze worden overhandigd aan de werknemer ter gelegenheid van zijn pensionering, voor zover ze een bedrag van 40,00 EUR per dienstjaar bij die werkgever niet overschrijden en voor zover de totale waarde minimum 120,00 EUR en maximum 1.000,00 EUR bedraagt.

Indien de waarde van de geschenken voormelde grenzen overschrijdt, zijn socialezekerheidsbijdragen verschuldigd op de totale waarde ervan.

Vorige beslissingen

Het collegebesluit van 29 april 2014 houdende tot de vaststelling van de geschenken die worden geschonken aan het personeel (incl. onderwijzend personeel) bij speciale gebeurtenissen;

Het gemeenteraadsbesluit van 3 februari 2015 houdende vaststelling van een subsidiereglement voor projecten en initiatieven  van Anzegemse verenigingen, organisaties en inwoners  met ingang van 1 januari 2015 – op proef voor de duur van één jaar.

Het gemeenteraadsbesluit van 17 mei 2016 houdende subsidiereglement  (evaluatie en aanpassing basisreglement van 3 februari 2015)

het gemeenteraadsbesluit van 9 mei 2017 houdende aanpassing van het basisreglement van 17 mei 2016

het gemeenteraadsbesluit van 25 april 2018 houdende aanpassing van het basisreglement van 17 mei 2016

het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 houdende aanpassing van het basisreglement

het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2020 houdende aanpassing van het basisreglement

het gemeenteraadsbesluit van 8 februari 2022 houdende aanpassing van het basisreglement


Publieke stemming
Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Pauline Van Marcke, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Sonja Nuyttens
Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Yannick Ducatteeuw, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Pauline Van Marcke, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Besluit

Art.1: Onderstaande wijzigingen aan het algemeen gemeentelijk subsidiereglement voor projecten en initiatieven  van Anzegemse verenigingen, organisaties en inwoners  worden goedgekeurd met ingang van 1 januari 2023: (toevoegingen/aanpassingen zijn geel gemarkeerd)


2.3. Kermis- en ommegangsfeesten.

Voor de feestcomités die kermissen en ommegangsfeesten organiseren, gelden alle criteria als voor een wijkfeest met uitgebreid programma met dien verstande dat er voor zowel kermis als ommegang een toelage  kan aangevraagd worden.

De volgende kermissen en ommegangsfeesten komen hiervoor in aanmerking:

naam

locatie

duur(incl opzetten en afbreken)

tijdstip en duur

deelgemeente Anzegem

 

 

 

Ommegang Anzegem

Kerkplein Anzegem

8 dagen

1° zondag na feestdag St-Jan (24 juni) of als St-Jan op een zondag valt : op deze zondag

Kermis Anzegem

Kerkplein Anzegem(Sint-Janskerk)

8 dagen

1° zondag van september

Kermis Heirweg

Kerkplein Heirweg (St-Theresiakerk) en ingang Roterijstraat

7 dagen

Tweede zondag van mei.

Ommegang Heirweg

Kerkplein Heirweg (St-Theresiakerk) en ingang Roterijstraat

7 dagen

laatste zondag van september

Ommegang Gijzelbrechtegem

Gijzelbrechtegemstraat (aan de St- Mattheuskerk)

7 dagen

1° zondag na 10 mei

Kermis Gijzelbrechtegem

Gijzelbrechtegemstraat (aan de St-Mattheuskerk)

7 dagen

1° zondag na 12 oktober

deelgemeente Ingooigem

 

 

 

Ommegang Ingooigem

Kerkplein Ingooigem(St-Antoniuskerk)

10 dagen

Weekeinde voor wielerwedstrijd Halle-Ingooigem  2° zondag van juni

Kermis Ingooigem

Kerkplein Ingooigem(St-Antoniuskerk)

8 dagen

1° zondag van oktober

deelgemeente Kaster

 

 

 

Ommegang Kaster

Groeningeplein

8 dagen

1° zondag na feestdag St-Pieter (28 juni) of als St.-Pieter op een zondag valt op deze dag zelf.

Kermis Kaster

Groeningeplein

 

Laatste zondag van september

deelgemeente Tiegem

 

 

 

Ommegang Tiegem

Omgeving Sint-Arnolduspark

8 dagen

1° zondag na 15/8

Kermis Tiegem

Kerkplein Tiegem(St-Arnolduskerk)

8 dagen

3° zondag van september

deelgemeente Vichte

 

 

 

Ommegang Vichte

Marktplein Vichteplaats

8 dagen

1° zondag van juli

Kermis Vichte

Marktplein Vichteplaats

8 dagen

derde zondag van september

 


  


e)               Toelagen in het kader van gebeurtenissen in het leven van inwoners, verenigingen, onderwijsinstellingen en personeelsleden van de eigen organisatie (gemeente en OCMW). 

Eerste wijziging:

  • Logistieke ondersteuning Anzegemse onderwijsinstellingen.

-          Het groot afval van de Anzegemse onderwijsinstellingen wordt éénmaal per jaar, nl. bij het begin van de grote vakantie, opgehaald door de gemeentelijke Technische diensten en op kosten van het gemeentebestuur weggevoerd.

-          Voor dodehoekoefeningen wordt – desgewenst – een gemeentelijke vrachtwagen met inzet chauffeur – toegekend voor de demonstratie en de duur van de oefening

op regelmatige tijdstippen worden gratis lessen EHBO en reanimatie aangeboden aan het onderwijzend personeel van alle Anzegemse onderwijsinstellingen.


 

 

Tweede wijziging:

 

....

2. Soorten:

  •   Allerhande gebeurtenissen in het leven van Anzegemnaren, Anzegemse personaliteiten: 

-   Anzegembons ter waarde van 15 euro ter gelegenheid van een geboorte bij een inwoner.

-   Anzegembons ter waarde van 100 euro   ter gelegenheid van aanstelling of afscheid pastoor/geestelijke/diaken of (minstens zilveren) jubileum priesterschap of professiefeest geestelijke en eventueel gratis gebruik gemeentelijke infrastructuur in geval van receptie en desgewenst. 

-   Bij overlijden van een (gewezen) mandataris: een overlijdensbericht in de lokale pers en een rouwkrans t.w.v. 100 euro of een gelijkwaardige bijdrage aan een goed doel indien dit blijkt uit het overlijdensbericht.

-   Ter gelegenheid van een burgerlijk huwelijk ontvangen de pasgehuwden:

ü  Een boeket t.w.v. 30 50 euro  

ü  Een beperkte receptie op het gemeentehuis.

-    Opening van een nieuwe/vernieuwde zaak in Anzegem: Anzegembons ter waarde van 50 euro + gratis promotie op de gemeentelijke buitenschermen gedurende één week. Deze ondersteuning wordt toegekend ter gelegenheid van een officieel openingsmoment waarop een delegatie ns. de gemeente Anzegem uitgenodigd wordt.

-    Jubilea gehuwden (gouden, diamanten, briljanten of platina bruiloft): € 100 in Anzegembons + eenmalig een pentekening of een ander gelijkwaardig alternatief (bvb. Relatiegeschenk/streekproducten)  en diploma + een boeket ter waarde van 30 50 euro 

Wanneer de jubilarissen, vergezeld van hun naaste familieleden, feestelijk ontvangen willen worden door het gemeentebestuur, wordt er geen geldsom (onder de vorm van Anzegembons) toegekend. De aangeboden receptie geldt als geschenk (met een max. van 50 personen).

-   Honderdjarigen en verjaardagen daaropvolgend:

  Ter dezer gelegenheid wordt een geschenk met een  waarde van 100 euro in Anzegembons en een bloemstuk ter waarde van 30 50 euro overhandigd


 

 Derde wijziging:

  • indien het een jubileum van een vereniging betreft dan komen enkel erkende verenigingen in aanmerking en de toelage bedraagt hier:

-          bij 10-jarig bestaan   125 euro

-          bij 25-jarig bestaan  250 euro + receptie op het gemeentehuis (of tussenkomst van  2 euro per deelnemer in eigen receptie met een maximum van 200 euro)

-          bij 50-jarig bestaan   250 euro + receptie op het gemeentehuis(of tussenkomst van   2 euro per deelnemer in eigen receptie met een maximum van 200 euro )

-          bij 75-jarig bestaan 250 euro + receptie op het gemeentehuis (of tussenkomst van  2 euro per deelnemer in eigen receptie met een maximum van 200 euro)

-          bij 100-jarig bestaan   250 euro + receptie op het gemeentehuis (of tussenkomst van  2 euro per deelnemer in eigen receptie met een maximum van 200 euro)

-          (daarna herhaling om de 25 jaar – dus bvb. Bij 125 jaar:  250 euro + receptie of tussenkomst in eigen receptie van   2 euro per deelnemer met een maximum van 200 euro)

 

 

Procedure

De vereniging richt een schriftelijke aanvraag voor ondersteuning aan het college van burgemeester en schepenen. Deze aanvraag wordt gestaafd met een omschrijving of brochure van het programma dat ter gelegenheid van dit jubileum wordt uitgewerkt en aangeboden.  Bewijsstukken waaruit blijkt dat de vereniging inderdaad x aantal  jaar geleden werd opgericht, moeten bijgevoegd worden: bvb. statuten, oprichtingsdocumenten, enz…

Het college oordeelt voor de toekenning steeds op basis van een advies van de dienst  terzake en zo mogelijk op basis van precedenten en ervaring uit het verleden.


 

Vierde wijziging:

-               Geschenken en tegemoetkomingen bij bijzondere (levens)gebeurtenissen personeelsleden  

 1. Toepassingsgebied

 

Dit reglement is van toepassing op het statutaire en contractuele personeelslid van de gemeente en het OCMW Anzegem.

 

Het onderwijzend personeel van de gemeenteschool valt tevens onder de toepassing van dit reglement.

 

Dit reglement is niet van toepassing op :

 

  • Mandatarissen
  • Medewerkers art. 60 § 7 van de organieke wet(*)
  • Jobstudenten en stagiaires
  • Vrijwilligers, verenigingswerkers en wijkwerkers
  • Personeelsleden van het kunstonderwijs

 

(*) Uitzondering: Medewerkers art. 60 § 7 van de organieke wet ontvangen wel de geschenkbon ter gelegenheid van Nieuwjaar.

 

 

 

2. Bijzondere (levens)gebeurtenissen

 

Naar aanleiding van de volgende bijzondere (levens)gebeurtenissen wordt aan de medewerkers zoals bepaald onder punt A een geschenk en/of tegemoetkoming aangeboden onder de vorm van een materiële en/of geldelijke tussenkomst:

 

1) Geboorte of adoptie en huwelijk of wettelijk samenwonen

 

2) Nieuwjaar

 

3) Oppensioenstelling

 

4) Overlijden

 

 

 

3. Budget

 

De vermelde bedragen worden jaarlijks voorzien in het exploitatiebudget van de gemeente.

 

 

 

4. Geschenken en/of tegemoetkomingen bij bijzondere (levens)gebeurtenissen

 

 

 

1) Geboorte of adoptie en huwelijk of wettelijk samenwonen

 

- Geboorte of adoptie

 

Bij de geboorte of adoptie van een kind van/door het personeelslid wordt namens het bestuur een kaartje met felicitaties gestuurd naar het thuisadres van het personeelslid en dit samen met een boeket bloemen ter waarde van 50 euro (incl. leveringskosten).

 

- Huwelijk of wettelijk samenwonen

 

Bij huwelijk (of wettelijke samenwoonst) van een personeelslid wordt (éénmalig in de loopbaan) namens het bestuur een kaartje met felicitaties gestuurd naar het thuisadres(*) van het personeelslid en dit samen met een boeket bloemen ter waarde van 50 euro (incl. leveringskosten).

 

(*)bij burgerlijk huwelijk in Anzegem wordt de attentie ter plaatse afgegeven door de ambtenaar van de burgerlijke stand op de dag van de plechtigheid.

 

 

 

2) Nieuwjaar

 

Ter gelegenheid van Nieuwjaar krijgt elk personeelslid die in dienst is op 1 januari van het nieuwe jaar een Anzegembon t.w.v. 10 euro. Deze bon wordt overhandigd tijdens de jaarlijkse personeelsbijeenkomst ter gelegenheid van Nieuwjaar of kan bij wettige afwezigheid op deze bijeenkomst afgehaald worden op de Personeelsdienst. In volgende gevallen vervalt het recht op deze Anzegembon:

  • Personeelsleden met een voltijdse verlofopname (bv zorgkrediet, federale thematische verloven van loopbaanonderbreking) van meer dan 12 maanden op datum van 1 januari
  • Personeelsleden met een verlof zonder wedde voor een periode van meer dan 12 maanden op datum van 1 januari

Personeelsleden die volledig afwezig zijn wegens arbeidsongeschiktheid na een periode van meer dan een jaar op datum van 1 januari openen wel het recht op de Anzegembon. Zij dienen zich binnen de maand na bericht met vraag tot ophaling van de bon zich te wenden tot de Personeelsdienst. Indien de bon niet tijdig wordt afgehaald, vervalt deze.

Sedert 2020 wordt bijkomend een Anzegembon van 30 euro toegekend (m.u.v. aan het onderwijzend personeel van de gemeenteschool en de medewerkers art. 60 § 7 van de organieke wet). De Anzegembon van 30 euro wordt geproratiseerd volgens de tewerkstellingsbreuk en dagen dienstactiviteit. De Anzegembon van 10 euro wordt niet geproratiseerd volgens tewerkstellingsbreuk en dagen dienstactiviteit.

 

 

 

3) Oppensioenstelling

 

1.1. Geschenkbon

 

Bij oppensioenstelling krijgt het personeelslid een geschenkbon ter waarde van 25 euro x het aantal dienstjaren binnen de gemeente/OCMW Anzegem, dit rekening houdende met de wettelijk vastgelegde bedragen van minimum 120 euro en maximum 1000 euro.

 

Niet-actieve perioden (omwille van langdurige ziekte, loopbaanonderbreking, verlofstelsel, krijgen voor 1 jaar gelijkstelling met dienstactiviteit.

 

De geschenkbon wordt gegeven in de vorm van een of meerdere Anzegembon(nen), te besteden bij Anzegemse handelaars. Het totaal bedrag van de geschenkbon wordt begrensd door de bedragen overeenkomstig de fiscale wetgeving en de wetgeving inzake sociale zekerheidsbijdragen en hebben een geldigheidsduur van 18 maanden, te rekenen vanaf de dag van afgifte. Onder het begrip 'dienstjaar' wordt een volledig jaar begrepen. Onvolledige jaren tellen niet mee. De berekening van het aantal dienstjaren gebeurt op basis van de periode tussen de datum waarop iemand in dienst treedt en de datum waarop hij met pensioen gaat.

 

De geschenkbon wordt overhandigd tijdens de jaarlijkse pensioenviering, dit samen met een fles champagne ter waarde van 30 euro;

 

Ingeval het personeelslid zich verontschuldigt (of laat verontschuldigen) voor de pensioenviering, kan enkel de geschenkbon afgehaald worden op de Personeelsdienst.

 

 

 

4) Overlijden

 

In geval van overlijden van een personeelslid of een familielid tot de 2de graad van een personeelslid worden volgende tussenkomsten voorzien:

 

  • bij overlijden van een personeelslid in actieve dienst, voorziet het lokaal bestuur in een online rouwbetuiging en een bloemenkrans ten bedrage van €100,00, tenzij het overlijdensbericht vermeldt ‘bloemen noch kransen’.
  • bij overlijden van een echtgeno(o)t(e)/samenwonende partner of (pleeg)kind van een personeelslid in actieve dienst of van diens echtgeno(o)t(e)/samenwonende partner, voorziet het lokaal bestuur in een rouwkaartje t.a.v. het personeelslid wanneer het lokaal bestuur/Personeelsdienst op de hoogte wordt gebracht van het overlijden aan de hand van een overlijdensbericht.

 

Conform de bepalingen van de rechtspositieregeling hebben de nabestaanden van de personeelsleden recht op een begrafenisvergoeding. De begrafenisvergoeding wordt aangevraagd met het daartoe bestemde aanvraagformulier.

 

 

 

5) Varia

 

 

Initiatieven van het personeel

 

De Personeelsdienst kan naar aanleiding van één van de hoger vermelde bijzondere (levens)gebeurtenissen (artikel 3) een omhaling organiseren bij het personeel en/of een wenskaart versturen. De afspraken hierover worden autonoom door de personeelsleden vastgesteld en staan los van de tussenkomsten die in dit reglement zijn voorzien. De deelname van iedere personeelslid is hierin volkomen vrij.

 

GSD-V

 

De tussenkomsten van het bestuur worden toegekend los van de tussenkomsten die de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen vzw (GSD-V vzw) verstrekt.

 

Activiteiten

 

Doorheen het jaar worden diverse activiteiten georganiseerd zoals teambuilding, personeelsfeest, zomerdrink, personeelsvergadering, sportactiviteiten (middagsport, zwemabonnement), enz. waarvan de kosten voor de personeelsleden gedragen worden door het lokaal bestuur.

 

Griepvaccin

 

Jaarlijks krijgen de personeelsleden de mogelijkheid zich te laten inenten met het griepvaccin. De kosten hieraan verbonden worden door het lokaal bestuur gedragen.

 

Tussenkomst in premie DKV aan gepensioneerden

 

Conform de bepalingen van de rechtspositieregeling komt het bestuur, voor de personeelsleden die aangesloten zijn bij de collectieve hospitalisatieverzekering van DKV en voor wie het bestuur de premie ten laste neemt, bij de pensionering van de betrokken personeelsleden en voor zover zij hun aansluiting bij de collectieve verzekering wensen verder te zetten, tegemoet  in de premie voor gepensioneerden, ten belope van de waarde van de premie van de actieve personeelsleden en dit levenslang.


Art.3: Deze aanpassingen gaan in op 1 januari 2023.
Art.4: Deze beslissing wordt bekendgemaakt op de gemeentelijke website en via het intranet Marta (voor wat betreft de doelgroep 'personeel').

Art.5: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van het administratief toezicht conform de regels zoals vervat in het decreet lokaal bestuur.